11 Cara Mendapat Kedudukan Lebih Tinggi di Google 2024
- Get link
- X
- Other Apps
Bagaimana Mendapatkan Rank Tinggi di Google
Credit to APB
Bagaimana kedudukan yang lebih tinggi di Google bukan sahaja mendorong lebih banyak trafik ke tapak web anda, meningkatkan kehadiran laman web anda dalam talian dan seterusnya akan membina kredibiliti perniagaan anda. Semak juga di Google Business.
Panduan Langkah demi Langkah tentang "Cara Mendapat Kedudukan Tinggi di Google"
Ikuti strategi ini untuk meningkatkan kedudukan organik Google.
Langkah #1: Tingkatkan SEO Di Tapak Anda
Langkah #2: Tambahkan Kata Kunci LSI Pada Halaman Anda
Langkah #3: Pantau SEO Teknikal Anda
Langkah #4: Padankan Kandungan Anda dengan Niat Carian
Langkah #5: Kurangkan Kadar Lantunan Anda
Langkah #6: Cari Kata Kunci Genap untuk Sasar
Langkah #7: Terbitkan Kandungan Berkualiti Tinggi
Langkah #8: Bina Pautan Balik ke Tapak Anda
Langkah #9: Jejaki dan Pantau Keputusan Anda
Langkah #10: Sertakan Visual Bermakna
Langkah #11: Jadikan Maklumat Anda Mudah Disipi
Langkah Bonus #1: Tingkatkan Kadar Klik Lalu Anda
Langkah Bonus #2: Gunakan Pautan Dalaman
Masalahnya, "kedudukan lebih tinggi" adalah relatif. Tapak web anda mungkin baharu atau pemula SEO yang ingin mendapat kedudukan lebih tinggi daripada halaman enam untuk catatan blog anda, atau anda mungkin ingin beralih dari tempat keenam ke tempat nombor satu. Jadi dalam siaran ini, saya akan berkongsi 11 cara untuk mendapat kedudukan lebih tinggi di Google, dipecahkan kepada tiga peringkat, daripada strategi yang baru kepada yang lebih maju. Semak juga di Ahrefs.
Credit to Medium.com |
"Bagaimana untuk mendapat kedudukan tinggi di Google"
Bahagian ini terutamanya hanya asas SEO untuk anda yang mungkin tidak begitu biasa dengan dunia SEO. Semak juga di bagaimana membuat Penulisan SEO.
1. Sasarkan kata kunci yang munasabah
Pertama sekali, dan sudah tentu, anda ingin menentukan kedudukan untuk istilah yang dimasukkan oleh pelanggan ideal ke dalam kotak carian. Ini ialah kata kunci dan anda memerlukan alat penyelidikan kata kunci untuk mengenal pasti perkara yang munasabah untuk mendapat kedudukan.
Credit to Digital Marketing Agency |
Berikut ialah faktor yang terlibat dalam mengenal pasti kata kunci terbaik untuk disasarkan untuk kedudukan di Google:
Kelantangan: Berapa kali sebulan istilah itu dicari.
Persaingan: Betapa sukarnya untuk menentukan kedudukan untuk kata kunci itu.
Kuasa domain anda: Kuasa domain memberi kesan betapa mudahnya untuk anda menentukan kedudukan untuk kata kunci. Jika tapak anda telah lama wujud dan anda telah menerbitkan kandungan berkualiti pada masa itu, ia akan menjadi lebih mudah.
Perkaitan: Tiada gunanya kedudukan untuk kata kunci yang tidak akan membawa trafik yang layak ke tapak anda.
2. Semak Sasaran kata kunci
Secara umum, terdapat empat jenis utama niat kata kunci: maklumat, komersial, transaksi dan navigasi. Sekarang untuk SEO, anda terutamanya melihat kata kunci niat maklumat. Tetapi walaupun dalam kata kunci tujuan maklumat anda, anda perlu menelusuri jenis maklumat yang dicari oleh orang itu apabila mereka mencari kata kunci tersebut.
Sebagai contoh, saya mempunyai beberapa tangkapan skrin yang telah saya kumpulkan daripada tapak web dan ciri yang hebat dan sedang mencari kata kunci untuk disasarkan dengannya. Saya menjumpai kata kunci idea tapak web, melihat bahawa ia mempunyai volum carian sebanyak 2900, dan itu adalah pendapat yang sempurna. Tetapi apabila anda melayari Google, anda dapat melihat bahawa keputusan bukan untuk mencari idea perniagaan untuk tapak web mereka, tetapi sebaliknya untuk mencari idea seterusnya.
3. Tulis konten panjang lebar mengenainya
Kunci untuk mendapat kedudukan tinggi di Google? Kandungan bentuk panjang yang mendalam pada kata kunci yang anda sasarkan. Sekarang ini paling jelas dengan catatan blog, tetapi anda boleh melakukannya untuk landing page juga.
4. Lakukan SEO pada halaman anda (On Page SEO)
Ini adalah ramuan untuk kedudukan tinggi di Google.
Berikut ialah senarai semak pendek anda:
- Peletakan kata kunci: Pastikan kata kunci anda berada dalam tajuk meta anda, perihalan meta, sekurang-kurangnya dua H2, dalam nama fail imej, teks alt imej, URL dan secara semula jadi dalam kandungan halaman anda.
- Pautan dalaman: Tambahkan pautan ke halaman daripada sekurang-kurangnya tiga halaman lain di tapak anda.
- Pautan luar: Sertakan 1-3 pautan pada halaman anda ke halaman yang berkaitan dan dipercayai.
- Optimumkan perihalan meta: Simpan 155-165 aksara dan beritahu pembaca nilai yang mereka akan perolehi dengan mengklik halaman anda.
5. Sasarkan kata kunci Long Tail
Untuk sebahagian besar, kata kunci yang mendapat tempat yang menarik dari segi volum dan persaingan akan menjadi kata kunci ekor panjang, tetapi kata kunci soalan ekor panjang adalah bonus tambahan kerana kata kunci tersebut memberikan peluang untuk muncul lebih tinggi daripada hasil teratas untuk lebih luas. , kata kunci volum sangat tinggi—melalui bahagian Orang Juga Bertanya.
6. Jadikan maklumat anda menjadi skimmable
Semakin banyak, Google memfokuskan pada menyediakan jawapan dan bukan hanya senarai halaman. Oleh itu istilah "carian klik sifar", di mana pengguna boleh mendapatkan maklumat yang mereka cari terus dalam halaman hasil tanpa perlu mengklik mana-mana satu hasil. Ini tidak bagus untuk kita yang ingin mendorong trafik laman web, tetapi jika anda tidak dapat mengalahkan mereka (Google) anda perlu sertai mereka, dan menjadi sumber dari mana Google membina jawapan adalah perkara terbaik seterusnya dan cara anda untuk mendapat kedudukan lebih tinggi.
Cara terbaik untuk mengoptimumkan perkara ini ialah menjadikan kandungan anda boleh skim. Dengan cara ini, Google boleh mengekstrak coretan kandungan anda untuk membina hasil jawapan seperti dengan Coretan Ditampilkan, Kedudukan Petikan dan juga perihalan meta. Ini caranya:
Gunakan tag tajuk anda. Setiap pembina tapak web/CMS membolehkan anda melakukan ini. Jangan hanya membuat tajuk dengan meningkatkan saiz dan berat teks; pastikan ia dibalut dengan tag <h2> dan <h3>. Contohnya, dalam catatan blog Cara Menjenamakan Perniagaan Anda, kami mempunyai tajuk H2 yang jelas yang berbunyi "Cara untuk menjenamakan perniagaan anda" dan kemudian setiap langkah adalah H3.
Gunakan tajuk tertentu. Malangnya, SEO kadangkala boleh mengehadkan kreativiti anda. Seseorang seharusnya boleh menyemak hanya tajuk artikel anda untuk mendapatkan beberapa jawapan segera.
7. Buat Sasaran Kata Kunci yang jelas
Tidak, ini bukan jenis bahasa kasar. Apa yang saya maksudkan ialah, apabila anda menyasarkan kata kunci soalan khususnya, walaupun ia merupakan jawapan berbilang bahagian, pastikan anda mempunyai pernyataan eksplisit di suatu tempat dalam siaran tersebut yang memberikan gambaran yang jelas sambil menyatakan semula soalan itu.
Di bawah ini kita melihat SERP untuk "beberapa catatan lama blog 2022." Kemungkinannya, untuk mendapat kedudukan Coretan Pilihan kerana ia mempunyai ayat yang berbunyi "Blog terbaik untuk SEO pada tahun 2022" manakala (hasil nombor dua) menjawab soalan tetapi tidak semasa menyatakannya semula.
8. Sertakan visual yang bermakna
Memasukkan imej pada halaman anda boleh membantunya untuk mendapat kedudukan lebih tinggi dalam beberapa cara. Pertama, ia menghasilkan kandungan yang lebih menarik yang memastikan pengguna berada di halaman lebih lama; kedua, hasil carian biasa menjadi lebih visual; dan ketiga, ini memberikan imej anda peluang untuk turut disenaraikan dalam hasil imej.
Tetapi untuk catatan blog yang anda ingin pangkat lebih tinggi, imej stok dan grafik kosong tidak akan memotongnya. Anda memerlukan imej yang menggambarkan konsep, menambah nilai dan sepadan dengan niat kata kunci.
Sebagai contoh, SERP untuk "idea pemasaran januari" bukan sahaja sangat visual, tetapi anda dapat melihat bahawa Google memberi keutamaan kepada tangkapan skrin siaran media sosial Januari dan halaman pendaratan acara.
9. Mempunyai jadual kandungan (Table Of Content)
Ini adalah elemen mudah untuk ditambahkan pada catatan blog anda yang kelihatan sangat disukai oleh Google. Selalunya, anda akan melihat Google menambahkan pautan tersebut terus ke huraian meta siaran.
Begini cara melakukannya:
Pergi ke paparan HTML siaran anda dan di atas setiap H2 atau H3 yang anda ingin buat pautan, masukkan ini:
Simpan tanda petikan, dan jika anda menggunakan lebih daripada satu perkataan, pisahkan dengan sengkang atau garis bawah. Kemudian di bahagian atas siaran anda, tulis jadual kandungan anda dan tambahkan pautan ke #section-title untuk setiap satu:
Sebagai contoh, untuk bahagian siaran ini, saya memberikannya tag ini:
<a id="higher"></a>
Kemudian di bahagian atas, saya memautkan "Cara untuk mendapat kedudukan lebih tinggi di Google" kepada #lebih tinggi.
10. Perjelaskan tajuk meta anda
Ya, anda membacanya dengan betul. Tajuk SEO anda, atau tajuk meta, ialah tajuk yang muncul pada SERP sebenar. Dan serupa dengan tajuk, Google tidak memberi anda banyak ruang untuk kreativiti. Lebih kerap daripada tidak, tajuk yang serupa dengan apa yang sudah berada di kedudukan pada halaman satu adalah cara yang perlu dilakukan.
Oleh itu, walaupun anda mungkin menggunakan sesuatu yang lebih berwarna dalam tajuk H1 anda (tajuk yang muncul pada halaman itu sendiri), kekalkan dengan 60 aksara atau kurang untuk tajuk SEO anda, muatkan depan kata kunci dan perhatikan pengubahsuai yang nampaknya popular, seperti dengan tahun dalam tajuk.
11. Dapatkan pautan balik (Backlinks)
Pautan balik ialah pautan ke halaman anda dari tapak web lain, dan ini adalah faktor kedudukan yang sangat berwajaran.
Sekarang jika anda mencipta kandungan berkualiti dan mempromosikannya di media sosial, anda mungkin sudah mendapat pautan balik. Tetapi anda juga boleh menjadi proaktif dengan mendapatkan pautan balik untuk halaman tertentu. Anda boleh belajar bagaimana untuk Mendapatkan Backlinks di sini.
Kesimpulan
Jadi saya harap anda menikmati panduan langkah demi langkah saya untuk mendapat kedudukan lebih tinggi dalam Google.
Sekarang saya ingin mendengar apa yang anda ingin katakan:
Teknik manakah daripada panduan ini yang akan anda cuba dahulu?
Adakah anda akan memulakan pautan dalaman?
Atau mungkin anda ingin meningkatkan CTR organik anda.
Walau apa pun, beritahu saya dengan meninggalkan ulasan di bawah sekarang.
Soalan Lazim
Adakah Google lebih suka kandungan segar?
Kesegaran ialah faktor kedudukan hanya untuk halaman yang menyasarkan topik sensitif masa dan arah aliran seperti perayaan bermusim. JIKA kebaharuan menambah sedikit atau tiada nilai pada pertanyaan carian, tiada jumlah kandungan tambahan akan membantu anda mengatasi hasil yang lebih lama tetapi berwibawa.
Berapa lama kandungan diambil untuk mendapat kedudukan di Google?
Beroperasi dari premis bahawa kandungan anda adalah berkualiti dan berkaitan dengan industri, ditambah dengan tapak web anda dioptimumkan sepenuhnya untuk enjin carian, ia boleh mengambil masa antara 2 hingga 6 bulan untuk kandungan tersebut mendapat kedudukan. Walau bagaimanapun, tempoh tersebut mungkin lebih lama daripada 12 bulan jika terdapat persaingan yang sengit dan kekurangan tapak web yang dioptimumkan sepenuhnya.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).