Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana untuk Meningkatkan SEO di Blog

 Cara Menambahbaik Elemen SEO untuk Blogger Blogspot

Bagaimana untuk Meningkatkan SEO di Blog

Blogger adalah platform percuma dari Google yang mudah digunakan untuk penerbitan web. Ramai blogger pada mulanya menggunakan Blogspot dan kemudian Berhijrah ke WordPress merungut tentang kekurangan templat rasmi, mesra SEO, plugin, dsb. Disini kita akan membincangkan perkara ini dengan sedikit penambahbaikan dan pengubahsuaian untuk menjadikan siaran Blogger anda menjadi mesra SEO dan berkesan. Selain itu, blogger juga adalah medium percuma untuk perniagaan dalam talian. Jadi di sini saya akan kongsikan beberapa tips pengoptimuman enjin carian (SEO) untuk blog yang disusun mengikut tertib. Semak juga cara membuat Penulisan SEO.


BlogSpot SEO: Tip dan Trik Berguna

Apabila kita bercakap tentang SEO, perkara pertama yang perlu anda ingat ialah mengawal SEO di dalam tapak web dan luar tapak web. SEO pada halaman yang perlu dilindungi ialah merangkumi kualiti artikel, sejauh mana ia dioptimumkan untuk Kata Kunci dan nilai meta untuk artikel tersebut. Semak juga di Quora.

Tidak perlu, merasa kehilangan dengan terminologi SEO di atas, seperti panduan yang disebutkan di bawah akan membantu anda mempelajari dan menjadikan blog Blogger anda lebih mesra enjin carian.

     Penyelidikan kata kunci untuk Pemula
     Pengoptimuman OnPage untuk setiap Blogger

Bagaimana untuk Meningkatkan SEO di Blog

Format pautan URL siaran Blogger

Permalink memainkan peranan yang besar dalam kedudukan enjin carian siaran anda. Terdapat beberapa peraturan yang harus dipatuhi oleh semua orang untuk pautan kekal Blogspot:

     Pastikan bilangan aksara dalam tajuk siaran kepada 50
     Alih keluar Stop Words daripada pautan kekal (Cth: A, B, C, Itu)

Semasa menulis catatan blog, anda mempunyai pilihan untuk mengedit pautan kekal. Hanya gunakannya untuk mengedit pautan kekal anda dan mengalih keluar perkataan sedia ada. Idea yang baik ialah hanya menggunakan Kata Kunci dalam pautan kekal anda. (Jangan jadikannya kelihatan seperti spam).

Semasa menulis catatan blog, anda mendapat pilihan di panel kanan anda untuk mengekalkan pautan kekal automatik atau pautan kekal manual. Hanya pilih pautan kekal manual dan edit mengikut kehendak anda. Semak tangkapan skrin ini sebagai contoh:

Bagaimana untuk Meningkatkan SEO di Blog



Kekalkan kepadatan kata kunci

Ketumpatan kata kunci ialah aspek penting untuk kedudukan yang lebih baik. Terlalu kurang akan menyebabkan kurang kedudukan dan pemadat Kata Kunci anda akan membawa kepada pengoptimuman yang berlebihan. Kebiasanya mengekalkan nisbah 2%/siaran bersama-sama dengan kata kunci LSI.

Walaupun begitu, anda boleh memilih kepadatan kata kunci untuk SEO Blogpost anda, akaun yang sesuai untuk anda. Terbitkan artikel yang berkaitan dengan tajuk siaran dan masukkan kata kunci yang diperlukan dalam siaran.

Jangan sekali-kali memasukkan kata kunci untuk memanipulasi enjin carian. Tetapi selepas selesai menulis, anda boleh menganalisis keseluruhan siaran untuk mengetahui lokasi yang sesuai di mana kata kunci boleh dimasukkan dengan selamat tanpa mengganggu pembaca. Anda juga boleh menggunakan Frase yang membantu anda dalam pengoptimuman kandungan.


Label dan siaran berkaitan Blogspot yang betul

Label dalam BlogSpot menambah kepadatan kata kunci siaran. Label harus dilebarkan dan bukannya memasukkannya ke dalam kategori sempit tunggal. Saya akan menerangkan perkara ini melalui contoh.

Pertimbangkan situasi apabila anda menyiarkan tentang Google Chrome dan meletakkannya dalam label perisian atau penyemak imbas Windows. Di sini anda akan terlepas kata kunci seperti penyemak imbas Chrome, Google chrome, dll yang sebaliknya akan menambah kepadatan kata kunci keseluruhan siaran.

Label juga mempengaruhi widget siaran berkaitan dalam Blogger. Dan jika terdapat begitu banyak siaran yang ditandakan dengan label yang serupa, ia akan menjejaskan susunan artikel dalam siaran berkaitan.


Format tajuk catatan Blogger

Apabila kita bercakap tentang BlogSpot SEO, tajuk siaran memainkan peranan utama. Tajuk catatan Blogger biasanya diikuti dengan tajuk halaman utama. Sila lihat gambar yang ditunjukkan di bawah.

(Contoh Gambar)


Inilah cara untuk membetulkannya. Pergi ke Blogger edit HTML > cari bahagian kod

title><data:blog.pagetitle/></title>

dan menggantikannya dengan:


<b:if cond= 'data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
<title><data:blog.title/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/></title>
</b:if>


Kini halaman individu akan mempunyai tajuk siaran itu sendiri.


Format imej Blogspot untuk SEO

Artikel terperinci mengenai Pengoptimuman imej untuk SEO dan asas pengoptimuman imej anda di BlogSpot adalah dengan menambah tag alt dan tag tajuk dalam setiap imej. Dalam WordPress, ini boleh dicapai dengan mudah dengan menggunakan plugin tetapi dalam BlogSpot, ini perlu dilakukan secara manual. Anda harus memasukkannya secara manual selepas memuat naik setiap imej.  (Contoh pautan untuk gambar yang dioptimumkan)


Mengedit tag meta


Teg meta ialah teg HTML yang dijana yang digunakan oleh enjin carian untuk mengenal pasti tajuk, penerangan dan butiran lain URL. Mereka tidak mempunyai banyak pengaruh pada carian seperti sebelum ini, tetapi akan memberi sedikit kesan pada kata kunci yang disasarkan. Semak juga cara menyediakan blog description.

Bagaimana untuk Meningkatkan SEO di Blog


Sediakan tajuk, penerangan dan teks footer yang baik

Title, footer dan description memainkan peranan penting dalam pengoptimuman enjin carian setiap blog. Jika anda menyasarkan, sesetengah kata kunci memastikan anda memasukkan kata kunci tersebut di lokasi yang dinyatakan di atas.


Nofollow pautan luaran (External Link)

Bagaimana untuk Meningkatkan SEO di Blog


Nofollow ialah atribut HTML yang ditentukan pada hiperpautan untuk menyekat kelebihan enjin carian pautan luaran dalam tapak web. Dalam Blogger, anda boleh memilih bahagian HTML pada tetingkap siaran dan menambah atribut rel="nofollow" hanya selepas URL untuk menghalang enjin carian daripada crawl pautan tertentu.



Format bahagian komen

Bahagian Komen hendaklah tidak diikuti dan disederhanakan untuk mengelakkan komen spam. Cuba sertakan kata kunci siaran apabila anda membalas ulasan pembaca. Ini juga akan menambah kepada jumlah ketumpatan kata kunci siaran.

Blogspot ialah platform blog Google, dan jika anda melakukannya dengan betul mungkin, anda akan melakukan yang terbaik berkenaan trafik.

Jika anda suka artikel ini selanjutnya, anda mungkin ingin membaca Artikel berikut untuk blog Blogspot. Baca juga bagaimana untuk bertukar ke nama domain tersuai untuk blog Blogspot.

 

😎 Selamat membaca dan semoga bermanfaat...
 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram