Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Buat Blog dan Website Sendiri

Bagaimana Buat Blog dan Website Peribadi Sendiri

 
Cara Buat Blog dan Website Sendiri

Wow!, anda mahu memulakan blog baru... huh? Idea bernas!

Tapi ... bagaimana awak nak bermula? Terdapat banyak maklumat di luar sana di web, dan ramai yang memberitahu anda untuk melakukan perkara yang berbeza. 
Siapa yang anda dengar? Di manakah titik permulaannya?

So..., teruskan. Saya pernah menjadi blogger pemula seperti anda. Saya mempunyai masalah yang sama. Saya memulakan blog saya (akupakarblog.blogspot.com) ketika pada tahun 2015, dan saya tahu kurang tahu mengenai apa-apa tentang blogging. Malah ia hanya seminggu sebelum saya belajar apa blog itu.

Sekarang saya tahu beberapa perkara tentangnya, dan blog saya kini agak baik - saya menerima lebih daripada 3,000 pelawat unik setiap bulan yang membuatkan saya menganggap diri saya sebagai seseorang yang boleh anda dengar dan belajar dari ketika membina blog anda sendiri. 

Kenapa anda perlu membuat blog dan menyertai komuniti blog
Jadi di bawah, saya akan menggariskan apa yang perlu anda lakukan untuk memulakan dan menubuhkan blog peribadi anda. Sebelum kita pergi lebih jauh, saya benar-benar mahu bercakap tentang MENGAPA anda perlu membina sebuah blog.

Nota: Sekiranya anda sudah mempunyai idea kukuh tentang apa yang anda mahu, maka teruskan membaca panduan ini.

Blogging dengan cepat menjadi salah satu cara paling popular untuk berkomunikasi dan menyebarkan maklumat dan berita. Terdapat berjuta-juta blog dalam talian (jangan risau, anda boleh membuat anda menonjol dan mendapat perhatian!).
  • Ini cara yang baik untuk meluahkan perasaan dan juga cara yang hebat untuk berkongsi maklumat dengan orang lain.
  • Anda menjadi orang yang lebih baik dan penulis yang lebih baik.
  • Sebab terbaik? Anda boleh membuat wang melakukannya!
  • Saya yakin anda sudah tahu semua itu, tetapi senang diingatkan.

Satu perkara yang sangat baik sebelum kita memulakan:
Mencipta blog anda sendiri boleh mengambil sedikit masa, mungkin sehingga 30 minit. Jadi ambil sendiri kopi atau jus (apa sahaja yang anda suka) dan mari tersekat. Jika anda memerlukan sebarang bantuan semasa proses penyiapan, berhubung dengan saya di sini dan saya akan membantu sebaik mungkin dan menjawab apa-apa soalan anda jika ada).

Pendedahan: Panduan untuk memulakan blog anda sendiri mengandungi beberapa pautan afiliasi. Jika anda membeli perkhidmatan melalui salah satu daripada pautan ini, saya boleh mendapat komisen yang kecil, ini tidak ada kos tambahan kepada anda.

Langkah-langkah yang Dilindungi Dalam Panduan Blogging 
Tidak ada tempat yang sukar seperti menubuhkan sebuah laman web dari awal (ada keupayaan teknikal yang sangat sedikit yang diperlukan di sini). Malah, tiada pengekodan yang diperlukan oleh anda. Berita baik, huh?

Cara Memulakan Blog dalam 3 Langkah:
Terdapat lima langkah utama yang perlu anda lakukan untuk memulakan blog. Sekiranya anda mengikuti panduan ini dengan tepat, anda akan mempunyai blog anda sendiri dalam 30 minit atau kurang.
  • Pilih platform blog yang hebat
  • Pilih hos web untuk blog anda
  • Cara Menyediakan blog di domain anda sendiri
  • Reka cipta blog baru anda
  • Sumber berguna untuk blog
  • Lebih baik lewat daripada tidak pernah! 
Oleh itu, tanpa berlengah lagi, mari kita melompat ke langkah 1.

Langkah 1 - Pilih platform blog pilihan anda
Memilih di mana anda ingin membina blog adalah perkara pertama yang perlu anda lakukan. Saya akan mengambil lompatan dan menganggap anda telah mendengar tentang WordPress, dan ini adalah platform saya syorkan. 

Ini adalah salah satu platform blogging terbesar di dunia, dengan banyak plugin dan add-on dan cara yang hampir tidak terhingga untuk reka bentuk dan susun atur blog anda.

Terdapat lebih daripada 82 juta pengguna aktif WordPress = memang banyak, pada asasnya.

Terdapat beberapa alternatif lain, dan ia disenaraikan di bawah:

Blogger - Sudah pasti perkara terbaik yang akan datang kepada WordPress.
Tumblr - Separuh rangkaian sosial, dan separuh lagi blog. Menarik, dan sangat mudah digunakan.

Walaupun WordPress lebih besar (dan mungkin lebih baik) daripada kedua-duanya, berikut adalah alasan saya mengapa anda masih perlu menggunakan WordPress:

  • Penyiapan mudah dan percuma untuk digunakan.
  • Banyak tema dan susun atur percuma.


Terdapat forum sokongan besar-besaran sekiranya anda menghadapi masalah.

Blog anda akan sangat pantas dan ia juga akan kelihatan berfungsi dan bentuk - sempurna!

Orang boleh berinteraksi dengan anda dengan mudah. Kandungan anda boleh dikongsi, mengulas, dan sebagainya.

Berikut adalah artikel tentang platform blog yang berlainan (termasuk WordPress), bacalah:

Cara Pilih Platform Blogging - (dikemaskini untuk 2018)

Sekarang, Langkah 2 

Langkah 2 - Hosting sendiri atau alternatif percuma?
Siapa, perlahan di sana! Ini adalah keputusan terbesar yang perlu anda buat sebelum kami pergi lagi. Anda perlu membuat keputusan sama ada untuk membayar blog anda atau merebut percuma.

WordPress, Tumblr dan Blogger semuanya menawarkan blog percuma untuk sesiapa sahaja. Awesome, betul? Ia sesuai untuk kita yang tidak terlalu serius tentang blogging. Tetapi ia mempunyai kelemahan:

1) Anda tidak akan dapat mendapatkan nama domain anda

Singkatnya, buat blog percuma dengan mana-mana perkhidmatan blog percuma dan ia akan kelihatan seperti ini:
yourblog.wordpress.com 
yourblog.blogspot.com 
yourblog.tumblr.com.

2) Had yang lebih banyak Terdapat beberapa had untuk blog percuma
Anda tidak dapat mengewangkan sepenuhnya, dan anda tidak mempunyai kemungkinan untuk memuat naik semua video dan imej yang anda ingin tunjukkan kepada semua orang - semuanya terbatas. Lebih buruk lagi, anda tidak akan mempunyai akses kepada tema percuma yang ditawarkan oleh WordPress.

3) Ia dihoskan ke laman web orang lain dan mereka boleh memadamkannya jika mereka mahu demikian
Mereka telah melakukannya pada masa lalu, dan terus melakukannya pada masa akan datang. Yang bermaksud semua kerja keras anda di blog anda, semua pos blog yang tidak terhitung jumlahnya mungkin hilang dalam beberapa saat. 

Sedih ... Sebaliknya, dengan blog sendiri yang dihoskan pada nama domain anda sendiri - anda adalah pemilik SEBENAR blog anda. 

"Anda akan dapat menamakan blog anda dengan apa sahaja yang anda mahu, contohnya "YourName.com" atau "YourAwesomeBlog.com. Anda boleh mengakhirinya dengan .com, .co.uk, .net, .org, atau hampir sebarang akhiran web yang lain". 


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram