Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Redirect Custom Page Not Found 404 Blogger

Bagaimana Mengubah Hala Custom Page Not Found 404 di Blogspot

Cara Redirect Custom Page 404 Blogger

Ramai yang masih tak tahu apa itu kod 404 Page Not Found!. So...Tutorial hari ini saya akan kongsikan bagaimana untuk menetapkan Redirect tersuai Blogger atau mengubah "Custom Page Not Found" dengan (Contoh Gambarajah) untuk mengalihkan siaran Blogger ke URL lain. Ini adalah perlu kerana untuk kepentingan kedudukan laman web anda dalam ranking enjin carian selain optimize SEO laman blog atau website anda. Semak juga di πŸ‘‰ Blogger Help Center.

Cara Redirect Custom Page 404 Blogger

Apa yang dimaksudkan tentang pilihan Custom Redirects iaitu apabila kita memadam mana-mana pos dalam blog maka URL halaman tersebut akan dikeluarkan keaktifannya dari carian Google, bagaimana kita boleh mengarahkan pos halaman Blogger tersebut ke URL halaman Utama Blogger. Semak juga di πŸ‘‰ Quora.

Cara Redirect Custom Page 404 Blogger


Menukar URL pos Blogger dari post entri  yang sedia ada, ia akan menjadi seperti halaman baru di blog anda. Semua lalu lintas yang masuk dari URL pos lama akan hilang, sebaliknya akan muncul ralat 404 di halaman blog anda. Itu tidak baik untuk pengunjung blog dan juga dari segi kedudukan SEO ranking. Semak juga di πŸ‘‰ Google Search Central.


Cara Redirect Custom Page 404 Blogger

Sekiranya ingin mengalihkan siaran Blogger ke URL lain, anda boleh menggunakan lima jenis pengalihan 300, 301, 302, 303 dan 307. 

kebanyakannya menggunakan pengalihan seperti 301 dan 302. Oleh itu, Blogger mempunyai kedua-dua jenis pilihan redirection. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang 301 dan 302, baca seterusnya... Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai semua jenis pelencongan. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

Seterusnya, apa yang perlu anda buat ialah salin dan tampal (copy & paste) kod berikut.


***Sila copy kod dibawah


<b> HARAP MAAF!!!...HALAMAN DALAM BLOG INI TELAH DIALIHKAN. ANDA AKAN DIARAHKAN SEMULA SEBENTAR LAGI KE LAMAN UTAMA, TERIMA KASIH. </b> 
<script type = "text/javascript">
BSPNF_redirect = setTimeout(function()
{
location. href= "https://akupakarblog.blogspot.com/ "
}, 4999);
</script>

😎Nota: Sila tukar URL berwarna merah "https://akupakarblog.blogspot.com/" kepada URL blog anda contohnya: http://iniblogsaya.blogspot.com/


*Kemudian paste pada Custom Page Not Found (HTML) seperti gambarajah dibawah:


Cara Redirect Custom Page 404 Bloggergger


Nota: Jangan lupa klik Save changes.

302 Redirect: Redirect 302 adalah redirect sementara. Jika anda mengalihkan halaman anda dengan 302 pelencongan, itu bermakna anda mengalihkan siaran Blogger sementara ke URL lain buat sementara waktu. Enjin carian boleh melihatnya dengan respons HTTP.

Dalam kes itu, pautan anda tidak akan diluluskan i, e, pagerank dan kuasa backlink. 
Jelas sekali ia tidak baik untuk SEO.

301 Redirect
A redirect 301 adalah terus redirect
Jika anda telah mengalihkan halaman dengan 301 pelencongan, halaman akan dipindahkan secara kekal. 

Dalam kes itu, pautan juga akan diluluskan dan jelas ia lebih baik untuk SEO. Anda harus mempertimbangkan 301 mengalihkan secara kekal apabila mengarahkan pos lama anda ke entri baru.

Setakat untuk hari inilah panduan mudah untuk menambah pos Blogger untuk ubah pelencongan tersuai ke URL lain (kemungkinan kesilapan crawl) dengan mengalihkan halaman ralat ke halaman yang ditargetkan (Halaman Utama Blogger).

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram