Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Pindahkan Data dari Android ke iPhone

Bagaimana memindahkan data daripada Android ke iPhone melalui apl Move to iOS, Google Drive dan banyak lagi

Cara Pindahkan Data dari Android ke iPhone
Source: Credit to Cnet

Daripada semua data pada telefon pintar anda, senarai kenalan atau buku telefon anda mungkin yang paling penting. Ia memerlukan banyak masa dan usaha untuk membina senarai kenalan anda. Dan, jika anda membeli telefon baharu, anda perlu mengalihkan kenalan dan nombor penting anda ke unit baharu. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

Artikel ini Meliputi:

  • Kepentingan membuat sandaran kenalan anda
  • Keserasian kenalan/data Android dan iPhone
  • Cara membuat sandaran kenalan Android
  • Cara melakukan pemindahan kenalan dari Android ke iPhone dengan Acronis Mobile
  • Cara memindahkan data daripada Android ke iPhone dengan Acronis Cyber Protect Home Office

Pemindahan Android-ke-Android agak mudah jika menggunakan akaun Google yang sama. Tetapi, pemindahan telefon pintar Google-ke-Apple? Mereka tidak begitu mudah. Jadi, jika anda ingin tahu cara memindahkan kenalan dari Android ke iPhone, teruskan membaca. Semak juga di πŸ‘‰ Apple Support.


Cara Pindahkan Data dari Android ke iPhone


Memahami Perkara Penting dalam Pemindahan Data

Pernahkah anda menangani tugas memindahkan data dari satu peranti ke peranti lain? Ia mungkin agak mencabar, walaupun anda memikirkannya. Anda tidak mahu mengalami sebarang kehilangan data yang berpotensi untuk data penting, kenalan, foto dan video serta aplikasi penting anda, jadi anda perlu memastikan semuanya berjalan seperti yang diharapkan. Semak juga di πŸ‘‰ Android .

Apabila mempertimbangkan untuk menukar peranti, anda mesti mempunyai rancangan dalam kepala anda sebelum anda meneruskan tugas yang sukar itu. Ternyata proses penghijrahan sebenarnya boleh menjadi agak lancar dan tidak menyakitkan, selagi anda mempunyai rancangan dan mengikuti sedikit persiapan. semak juga di Google πŸ‘‰ Android Help.


Sejak kebelakangan ini, terdapat peningkatan peratusan pengguna Android yang beralih kepada peranti iPhone atas pelbagai sebab. Sama ada kerana rasa ingin tahu atau keinginan untuk menaik taraf kepada peranti yang lebih dipercayai, atau hanya kerana anda perlu menukar peranti lama anda, adalah penting untuk mengambil kira setiap aspek proses ini yang boleh mempengaruhi keseluruhan pengalaman dan kejayaan titik akhir anda. Dalam artikel ini kami akan meneroka setiap aspek ini secara mendalam memberikan anda maklumat untuk membuat pilihan berpendidikan tentang berpindah ke iOS.


Sebelum anda memulakan proses yang agak sukar ini, anda mesti membuat sandaran sepenuhnya peranti Android anda. Anggap ia sebagai jaring keselamatan sekiranya sebarang isu muncul semasa proses penghijrahan. Apabila mempertimbangkan perubahan daripada Android kepada iOS, pemindahan data mendahului senarai kebimbangan bagi kebanyakan pengguna.


Kebimbangan tentang kehilangan maklumat berharga boleh difahami, tetapi Apple telah memudahkan proses ini dengan pasti. iOS membolehkan anda memindahkan semua data anda dari peranti Android anda ke ekosistem iOS. Termasuk akaun e-mel, aplikasi, kenalan dan fail media peribadi anda. Hari-hari mimpi buruk pemindahan data manual telah berakhir, terima kasih kepada penyelesaian bernas Apple.


Beralih dari peranti Android ke iPhone mencadangkan banyak perubahan, di mana anda akan menggunakan set aplikasi yang berbeza. Google Chrome akan ditukar oleh Safari, kalendar Google akan digantikan dengan Kalendar Apple, Play Store akan dipindahkan ke App store dan semua ini untuk kebaikan, percayalah. Satu perkara yang pasti fungsinya tetap sama, tetapi antara muka akan jauh berbeza daripada peranti anda sebelum ini, dan pastinya anda memerlukan sedikit masa untuk membiasakan diri.


Sebagai contoh, kedai aplikasi iOS akan kelihatan jauh berbeza kepada anda pada mulanya, tetapi selepas beberapa hari ia akan menjadi sangat biasa dan berasa selesa semasa menggunakannya. Jangan risau ia tidak menyakitkan dan pastinya ia tidak sesukar melakukan pembedahan jantung, cuma berehat dan lakukan yang terbaik apabila berhijrah dari telefon Android lama anda ke iPhone baharu anda.


Pada masa kini, terdapat banyak alat dan apl percuma yang akan membantu anda dengan proses dan menjadikannya pengalaman yang lebih menyenangkan daripada yang anda jangkakan. Seperti yang kita ketahui, Google menyediakan versi iOS bagi aplikasinya, membolehkan pengguna berhijrah dengan lebih mudah daripada ekosistem android ke iOS, jadi anda akan dapat menikmati peranti iOS baharu anda. Dan jika anda tertanya-tanya, bolehkah saya memindahkan semua data saya, data aplikasi termasuk sejarah mesej dengan aplikasi sedemikian? Ya, anda pasti boleh, baik untuk kebanyakan mereka!


Antara muka pengguna (UI) memainkan peranan penting, dalam mana-mana sistem pengendalian dan iOS terkenal dengan kesederhanaan dan reka bentuk yang mesra pengguna. Walau bagaimanapun, bagi mereka yang biasa dengan antara muka Android yang menyesuaikan diri dengan iOS pada mulanya mungkin menimbulkan beberapa cabaran. Adalah penting untuk diingat bahawa menyesuaikan diri dengan UI baru yang tidak berpengalaman memerlukan masa dan kebiasaan seperti perubahan kehidupan yang lain.


Apple telah mereka bentuk UInya untuk menjadi intuitif dan mudah dan ramai pengguna mendapati ia mesra pengguna, setelah mereka membiasakannya, selepas membeli peranti Apple baharu. Walaupun, peralihan daripada peranti Android ke peranti Apple mungkin terasa memberangsangkan pada mulanya, anda boleh yakin bahawa antara muka iOS telah dibangunkan dengan teliti untuk navigasi dan pengalaman pengguna yang positif.

Anda tidak perlu takut untuk mengalihkan data daripada Android ke peranti Apple, terdapat juga apl percuma, pengalaman yang lancar dan menyenangkan dan seperti yang kami tahu kurang pepijat selepas menyelesaikan pemindahan iPhone anda.


Seperti yang kami nyatakan sebelum ini, perkara penting di mana anda harus menumpukan perhatian ialah pemindahan lengkap keseluruhan data anda. Dan di sini kita tidak bercakap hanya untuk data WhatsApp, kenalan Google, pemesejan, data apl, foto dan video atau buku muzik, tetapi untuk keseluruhan teras maklumat yang disimpan pada peranti anda selama bertahun-tahun.


Salah satu perkara yang paling berharga pada telefon bimbit setiap orang adalah kenalannya, di mana pada masa lalu kami memindahnya secara manual, yang dianggap sebagai salah satu perkara yang paling menjengkelkan untuk dilakukan, apabila menukar telefon bimbit.


Hari ini, tugas untuk memindahkan data Android ke iPhone baharu anda adalah kurang rumit terima kasih kepada akaun awan Google dan Apple. Ini pasti menjadikan hidup kami lebih mudah apabila diperlukan untuk memindahkan data anda, secepat mungkin. Hakikatnya ialah apabila kami membuat sandaran kenalan, foto, aplikasi pemesejan tertentu dan data berharga lain yang kami miliki menjadi tugas yang mudah, apabila kemudian kami memerlukan cara yang selamat untuk memindahkan data ini ke peranti baharu terima kasih kepada aplikasi seperti beralih ke apl iOS.


Move To iOS adalah serasi sebagai apl Android yang dibuat oleh Apple yang memindahkan kenalan, sejarah mesej, penanda halaman tapak web, akaun mel, kalendar, foto dan video Aplikasi ini memberi anda keupayaan untuk memasangkan peranti Android lama anda dengan peranti iOS baharu dan kemudian hanya pilih data penting yang anda ingin pindahkan.


Satu lagi fungsi mengagumkan yang disediakan dengan beralih ke iOS, juga mengenal pasti mana-mana apl Android yang anda miliki pada telefon lama anda dan, jika ia percuma dan tersedia di gedung Apl iOS. Bunyi macam mimpi kan? Ia adalah realiti, bukan hanya mimpi. Sebagai kesimpulan, kami pasti boleh mengatakan bahawa hari ini adalah lebih mudah untuk memindahkan data anda dari satu peranti ke peranti lain berbanding beberapa tahun yang lalu. Jadi, jangan risau syaitan tidak sehitam yang anda sangkakan.


Melindungi Data Mendahului Masa

Menurut tinjauan mendalam yang dijalankan oleh Institut Ponemon, nilai purata data yang disimpan pada telefon pintar adalah sekitar $14,000 (itu bagi setiap peranti). Dan walaupun data Android anda mungkin tidak bernilai sebanyak itu, ia cukup berharga sehingga anda mahu menyimpannya jika anda menukar telefon. Sebelum anda boleh memindahkan kenalan anda ke telefon lain, anda perlu menyandarkan data daripada Android anda. Walau bagaimanapun, anda tidak boleh menunggu sehingga anda perlu memindahkan data sebelum membuat sandaran. Membuat sandaran kenalan anda dan data Android lain bukan sahaja diperlukan sebelum melakukan pemindahan ke iPhone, ia juga penting untuk memulihkan senarai kenalan anda dan data lain jika anda kehilangan akses kepada telefon anda atau kandungannya.


Bagaimana Anda Memindahkan Data Dari Android ke iPhone?

Terdapat banyak apl di luar sana yang boleh membantu anda membuat langkah ini. Ada yang dibayar, ada yang percuma, ada yang bereputasi, ada yang teduh. Bagi kebanyakan orang, pilihan terbaik ialah apl percuma oleh sumber yang paling boleh dipercayai apabila ia berkaitan dengan iPhone: Apple.


Nota: Langkah ini hanya berfungsi jika iPhone anda adalah serba baharu dan sedang disediakan buat kali pertama. Jika anda telah menyediakan iPhone anda dan ingin menggunakan Move to iOS, anda perlu memadamkan iPhone dan mulakan dari awal. Jika anda berbuat demikian, pastikan anda menyandarkan iPhone terlebih dahulu.


Cara Pindahkan Data dari Android ke iPhone

Apl Apple Move to iOS menemui semua data penting pada Android anda dan mengalihkannya ke iPhone baharu anda dengan mudah. Begini cara menggunakannya:


1. Pastikan kedua-dua iPhone dan Android disambungkan ke rangkaian Wi-Fi yang sama.


2. Pergi ke πŸ‘‰ Google Play Store dan muat turun dan pasang apl Move to iOS pada Android anda.


3. Pada skrin persediaan iPhone, klik Sediakan Secara Manual.


4. Pada Android, masukkan kod 6 digit yang dipaparkan pada iPhone untuk menyegerakkan peranti.


5. Pada skrin Apl & Data iPhone, klik Alihkan Data daripada Android.


6. Apl Move to iOS mengimbas Android anda untuk mencari semua jenis data, termasuk kenalan, kalendar dan foto. Ia memaparkan perkara yang ditemui dan saiz fail untuk setiap jenis.


7. Pastikan setiap jenis data yang anda ingin pindahkan mempunyai tanda di sebelahnya dan klik Teruskan.


8. Alih ke iOS memindahkan setiap jenis data ke dalam aplikasi yang sepadan pada iPhone anda. Apabila mesej kejayaan dipaparkan, klik Selesai.


Cara Pindahkan Data dari Android ke iPhone


9. Pada iPhone, teruskan dengan proses persediaan iPhone baharu.


Nota: Bergantung pada cara anda menggunakan Android anda, anda mungkin tidak mempunyai banyak data yang perlu anda pindahkan. Jika anda hanya ingin memindahkan kenalan anda dari satu buku alamat ke buku alamat yang lain, anda tidak perlu Alih ke iOS. Berikut ialah artikel tentang hanya mengalihkan kenalan daripada Android ke iPhone.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram