Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memasukkan PDF Ke Word sebagai Imej dalam 5 Langkah

Bagaimana Tambah PDF ke Word dengan Beberapa Langkah Mudah

Cara Memasukkan PDF Ke Word sebagai Imej dalam 5 Langkah

Jika anda membuat, mengedit atau mereka bentuk dokumen Word untuk projek di tempat kerja, anda mungkin mahu memasukkan PDF ke dalam fail sebagai imej. Menambahnya boleh membantu membahagikan blok teks yang panjang dan memberikan visual yang berguna untuk menyokong maklumat dalam laporan. Dengan mempelajari cara menambah PDF sebagai imej dalam dokumen Word, anda boleh menggabungkan sumber ke satu lokasi dan memilih halaman tertentu PDF yang paling berkaitan dengan topik tertentu. Semak juga di πŸ‘‰ Adobe.


Dalam artikel ini, akan berkongsi cara untuk memasukkan PDF ke dalam Word sebagai imej, termasuk masa anda boleh melaksanakan fungsi ini dan langkah-langkah untuk menyelesaikan proses tersebut. Semak juga di πŸ‘‰ Quora.


Bila hendak menggunakan PDF sebagai imej untuk disisipkan dalam Word

Bergantung pada organisasi anda, terdapat pelbagai sebab untuk memasukkan PDF ke dalam Word sebagai imej. Beberapa sebab termasuk:

Mencipta dokumen laporan tunggal: Apabila membuat laporan untuk projek, selalunya penting untuk menerangkan idea anda dengan jelas dan ringkas. Daripada melampirkan berbilang PDF, anda boleh menukarnya kepada imej supaya anda mempunyai segala-galanya untuk laporan anda dalam satu dokumen. Semak juga di πŸ‘‰ Acrobatusers.

Saiz fail anda**:** PDF biasanya lebih besar daripada fail teks, yang boleh menjadikannya lebih perlahan untuk dimuat turun apabila dikongsi pada pemacu pasukan atau menyebabkan ralat muat naik dalam pelayan syarikat. Oleh kerana imej biasanya lebih kecil daripada fail PDF, menukarnya boleh mengurangkan saiz keseluruhan dokumen, memperkemas usaha kerja secara keseluruhan. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

Menambah halaman khusus PDF: Jika anda hanya mahu memasukkan sebahagian daripada PDF dalam dokumen anda, anda boleh menukar halaman khusus ini kepada imej dan meninggalkan yang lain. Ini boleh membantu menentukan maklumat yang anda kongsi dan boleh membantu mengelakkan pengulangan antara PDF dan kandungan dalam dokumen. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

Memantau kiraan halaman anda: Jika anda memasukkan PDF dengan berbilang halaman, menambah fail penuh boleh menambah bilangan halaman yang tinggi pada dokumen penuh. Menukar halaman PDF kepada imej membolehkan anda lebih banyak pilihan untuk memanipulasi saiznya, bermakna anda boleh mengurangkan kiraan halaman apabila perlu.

Memvisualisasikan rehat dalam teks: Khalayak anda mungkin memahami maklumat dalam dokumen dengan lebih baik jika anda menyediakan imej PDF bersama teks kerana mempelbagaikan jenis kandungan yang anda sertakan boleh meningkatkan kebolehbacaan keseluruhannya. Ia juga boleh membantu anda menambahkan reka bentuk kreatif pada projek, yang mungkin melibatkan pembaca anda lagi.

Kandungan sokongan: Menambah PDF pada dokumen anda selalunya boleh memberikan maklumat tambahan untuk diakses oleh pembaca jika mereka berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang topik tersebut. Jika anda menulis dokumen persuasif, strategi ini juga boleh membantu anda menyediakan sumber untuk menyandarkan tuntutan.


Bagaimana untuk memasukkan PDF ke dalam Word sebagai imej menggunakan Adobe DC

Adobe Document Cloud (Adobe DC) ialah program perisian di mana anda boleh memuat naik dan melihat PDF anda daripada sebarang peranti, kemudian menukarnya kepada fail imej. Untuk memasukkan PDF ke dalam dokumen Word sebagai imej, pertimbangkan lima langkah berikut:

1. Buka Adobe

Buka aplikasi "Adobe DC" dari lokasi failnya pada sistem pengendalian anda. Dalam komputer Mac, anda selalunya boleh menemui program ini dalam tab "Aplikasi" pada sistem menu "Fail", sedangkan mencari fail dalam sistem PC mungkin lebih membantu dengan mengklik pada ikon cermin mata dalam bar tugas desktop. . Selepas membuka "Adobe DC," klik tab "Rumah" dan pilih "Pilih Fail." Kemudian, cari PDF anda dan klik "Buka" untuk membuka fail. Jika anda melihatnya baru-baru ini, anda juga boleh mengklik tab "Laman Utama" dan pilih fail di bawah "Terbaharu".

Cara Memasukkan PDF Ke Word sebagai Imej dalam 5 Langkah


Berkaitan: Cara Menggabungkan Fail PDF (Dengan Faedah dan tip)


2. Tukar fail PDF

Setelah PDF anda dibuka dalam Adobe, anda boleh menukar PDF anda kepada fail imej. Dalam bar alat, klik "Fail." Cari dan klik "Eksport Ke" dan pilih "Imej." Untuk pilihan imej, pilih "JPEG" atau "PNG," bergantung pada pilihan anda. Masa penukaran boleh berbeza-beza berdasarkan jenis fail yang dipilih untuk penukaran, bilangan halaman dalam PDF dan saiz fail keseluruhannya.


Cara Memasukkan PDF Ke Word sebagai Imej dalam 5 Langkah


3. Buat folder untuk imej

Semasa fail anda sedang ditukar, pertimbangkan untuk mencipta folder untuk menyimpan fail imej anda. Adobe mengubah setiap halaman PDF menjadi fail imej yang berasingan, jadi mencipta folder boleh memastikan ia teratur bersama di satu tempat untuk akses yang lebih mudah. Anda juga boleh menyimpan dokumen dan fail PDF asal dalam folder ini supaya anda boleh mengakses semua sumber untuk projek di satu lokasi pada komputer anda.


Cara Memasukkan PDF Ke Word sebagai Imej dalam 5 Langkah


4. Buka dokumen Word

Lihat dokumen dalam Word dengan mengklik dua kali padanya dengan butang kiri tetikus anda. Anda juga boleh mencari aplikasi Word di lokasi failnya pada sistem pengendalian anda, kemudian klik "Fail" di bar alat atas dan "Buka" untuk memilih fail dokumen anda. Jika anda melihat dokumen baru-baru ini, anda juga boleh mencari aplikasi Word dan memilih fail daripada senarai "Dilihat Baru-baru ini" di bawah menu "Fail".


5. Masukkan imej dan simpan

Untuk memasukkan imej PDF, klik ruang dalam dokumen anda di mana anda ingin memasukkan imej, yang biasanya menyebabkan kursor berkelip. Navigasi ke bar alat atas dan klik pada tab "Sisipkan", diikuti dengan butang "Gambar". Ciri ini membolehkan anda menyemak imbas imej dan memilih pilihan untuk dimasukkan.


Akhir kata 

😎Selepas itu, sahkan imej muncul di tempat yang ditetapkan dalam dokumen. Kemudian, simpan fail anda menggunakan ikon cakera liut di bahagian atas. Anda juga boleh menyimpan fail anda menggunakan pintasan papan kekunci "Ctrl + S" atau "Cmd + S" atau dengan mengklik tab "Fail" dan memilih "Simpan."

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram