Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Transfer YouTube Channel Ke Akaun Google Lain

 Cara Memindahkan Saluran YouTube Ke Akaun Google Lain

Cara Transfer YouTube Channel Ke Akaun Google Lain

Mungkin, anda ada Akaun Google baharu yang lain dan anda ingin memindahkan saluran YouTube anda kepada Akaun Google yang baharu. Atau anda ingin memindahkan akaun YouTube anda ke Akaun Jenama (Brand Account). Dalam catatan APB kali ini, saya akan menunjukkan kepada anda cara untuk memindahkan saluran YouTube anda ke akaun lain. Semak juga di πŸ‘‰ Youtube Help.

Dalam catatan blog ini, saya akan menunjukkan kepada anda cara terpantas dan termudah untuk mengalihkan saluran YouTube anda ke akaun Google yang lain. Lebih baik lagi, saya akan menunjukkan kepada anda cara berbuat demikian tanpa menukar URL saluran tersebut atau kehilangan mana-mana pelanggan (Subscribers) anda. Proses ini berfungsi untuk kedua-dua saluran YouTube utama (yang mempunyai nama yang sama dengan akaun Google anda) dan mana-mana saluran tambahan yang telah anda buat (yang disambungkan ke Akaun Jenama). Semak juga di πŸ‘‰ Google Workspace.


Cara Transfer YouTube Channel Ke Akaun Google Lain

 Bolehkah Anda Memindahkan Saluran YouTube ke Akaun Lain?


Mula-mula, mari lihat soalan daripada Bantuan YouTube:

 

Bagaimana untuk memindahkan akaun YouTube ke e-mel lain?

 

Saya ingin memindahkan saluran YouTube ke salah satu akaun Gmail saya yang lain. Adakah ini mungkin boleh dilakukan? Jika ya memberitahu saya bagaimana caaranya? Atau anda ingin memindahkan ke akaun lain dan ingin menukar pemilik utama dan perlu mengalih keluar e-mel ini. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

 

Adakah mungkin untuk memindahkan akaun YouTube ke e-mel lain? Jika ya, adakah anda tahu cara memindahkan akaun YouTube ke akaun lain?

 

Sudah tentu, anda dibenarkan untuk memindahkan saluran YouTube anda ke Gmail lain. Dalam siaran ini, kami akan bercakap tentang cara mengalihkan saluran YouTube anda ke akaun lain. Semak juga di πŸ‘‰ Reddit.

 

Bagaimana untuk Memindahkan Akaun YouTube Anda ke Akaun Lain?

Anda boleh mengalihkan saluran YouTube anda termasuk video, suka dan banyak lagi di dalamnya daripada akaun semasa ke akaun lain yang tersedia ini sangat penting. Anda mesti log masuk ke akaun πŸ‘‰ YouTube yang mengandungi saluran yang ingin anda alihkan. Sebagai contoh, jika anda ingin mengalihkan saluran YouTube daripada Akaun Google anda ke Akaun Jenama anda, anda perlu log masuk ke Akaun Google anda dalam langkah ini. Begitu juga, jika anda ingin mengalihkan saluran YouTube daripada Brand Account anda ke Akaun Google anda, anda perlu log masuk ke Brand Account anda dalam langkah ini. Langkah ini boleh mengesahkan bahawa saluran YouTube anda tidak dipadamkan secara tidak sengaja semasa pemindahan.


1. Pergi ke Settings > Advance Settings.

Cara Transfer YouTube Channel Ke Akaun Google Lain


2. Klik Alihkan saluran ke akaun jenama atau Alihkan saluran ke Akaun Google anda atau Akaun Jenama lain. Anda perlu memilih satu mengikut apa yang anda lihat pada tetapan Lanjutan.



3. Masukkan kata laluan anda untuk akaun YouTube.

 

4. Pilih akaun yang ingin anda alihkan daripada senarai pada halaman. Jika akaun YouTube yang anda pilih telah dikaitkan dengan saluran YouTube, anda perlu mengklik Padam saluran dalam kotak timbul. Ini boleh memadamkan saluran yang dikaitkan dengan akaun yang dipilih. Sebarang kandungan dalam saluran ini seperti video, ulasan, mesej, senarai main dan sejarah akan dipadamkan secara kekal.

 

5. Anda boleh menyemak bagaimana nama saluran akan dipaparkan dan kemudian anda perlu mengklik Alihkan saluran. Anda harus tahu bahawa langkah ini akan memadamkan mana-mana saluran sedia ada yang telah dikaitkan dengan akaun yang telah anda pindahkan. Semua video dalam saluran juga akan dipadamkan.

 

Nota: Perkara ini tidak akan dipindahkan: ulasan, mesej, lencana pengesahan dan tetapan komuniti penapis automatik. Anda akan menerima amaran jika saluran YouTube anda mengandungi kandungan ini. Selain itu, URL tersuai tidak boleh dipindahkan ke saluran baharu anda.

 

Mengalihkan saluran YouTube utama anda ke akaun Google yang lain

Langkah 1: Buat saluran baharu melalui Akaun Jenama

Langkah 2: Sambungkan saluran sedia ada anda kepada Akaun Jenama

Langkah 3: Pindahkan pemilikan Akaun Jenama.


Akaun Google dan Akaun Jenama

Sebelum mengalihkan saluran YouTube anda ke akaun lain, anda boleh mempelajari beberapa maklumat tentang dua jenis akaun YouTube ini: Akaun Google dan Akaun Jenama.

 

Akaun Google

 Akaun Google ialah akaun YouTube yang paling biasa digunakan. Jika anda pengguna peribadi, anda perlu menggunakan Akaun Google untuk log masuk ke YouTube. Iaitu, selagi anda mempunyai Akaun Google, anda boleh mendayakan YouTube anda dikaitkan dengan akaun tersebut. Kemudian, nama saluran YouTube anda secara automatik akan sama dengan nama yang anda gunakan untuk Akaun Google anda.

 

Akaun Jenama (Brand Account)

Biasanya, Akaun Jenama YouTube adalah khas untuk jenama anda. Ia berbeza daripada Akaun Google peribadi. Jika saluran YouTube dikaitkan dengan Akaun Jenama, orang lain juga boleh mengurus saluran itu menggunakan Akaun Google mereka sendiri. Anda boleh membaca siaran ini untuk mengetahui maklumat lanjut tentang Akaun Jenama: Apakah Akaun Jenama YouTube?

 

Bagaimana untuk Mengalihkan Saluran YouTube Anda ke Akaun Lain?

Bagaimanakah saya boleh mengalihkan akaun YouTube saya ke akaun lain? Anda boleh mengikuti langkah berikut:

 

1. Klik gambar profil anda yang berada di penjuru kanan sebelah atas youtube.com.


Cara Transfer YouTube Channel Ke Akaun Google Lain

2. Klik Tukar akaun.

Cara Transfer YouTube Channel Ke Akaun Google Lain

 

3. Log masuk ke akaun yang dikaitkan dengan saluran YouTube yang ingin anda alihkan.Nota: Langkah ini.


Cara Transfer YouTube Channel Ke Akaun Google Lain

 

Memindahkan saluran Akaun Jenama ke akaun Google yang lain

Langkah 1: Tambahkan akaun Google yang lain sebagai pemilik saluran

Langkah 2: Terima jemputan daripada akaun Google yang lain.

Langkah 3: Tunggu selama 24 jam

Langkah 4: Tukar akaun Google yang lain menjadi Pemilik Utama saluran

Langkah 5: Alih keluar kebenaran daripada akaun Google lama [pilihan]

 

😎Nota penting sebelum anda bermula

 

Mengalihkan saluran YouTube akan mengekalkan: 

  • URL saluran
  • Video
  • Pelanggan
  • suka
  • Komen yang dibuat oleh orang lain


Perkara berikut tidak dikekalkan apabila anda memindahkan saluran YouTube: 

  • URL tersuai
  • Komen dibuat oleh saluran
  • Mesej yang dihantar dan diterima
  • Lencana pengesahan
  • Tetapan komuniti penapis automatik

  

Soalan Lazim 

Bagaimanakah akaun YouTube Jenama memberi manfaat kepada saya?arror

Akaun Jenama membantu memberikan anda penyesuaian eksklusif untuk saluran YouTube anda. Tidak seperti akaun YouTube peribadi, anda mempunyai pilihan untuk memilih nama saluran anda. Anda juga boleh menetapkan tugas yang berbeza kepada ahli pasukan anda kerana berbilang orang boleh mengakses satu saluran YouTube melalui ini.

 

Bagaimanakah saya boleh menyemak pemilikan untuk akaun Jenama?

Adakah selamat untuk mengalihkan saluran YouTube dari satu e-mel ke e-mel yang lain?

Adakah saya akan kehilangan senarai langganan saya jika saya berpindah ke akaun YouTube yang lain?

Apakah perkara yang tidak akan dipindahkan dengan pemindahan saluran?

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram