Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memadam Akaun Blogger (Panduan Langkah demi Langkah) 2023

Bagaimana Hapus dan Buang Akaun Blogger/ Blogspot

Cara Memadam Akaun Blogger (Panduan Langkah demi Langkah) 2023

Mencari cara untuk memadamkan akaun Blogger anda secara kekal dengan antara muka blogger baharu? Anda telah menemui artikel yang betul. Semak juga di πŸ‘‰ Blogger Help.

Mencipta blog telah menjadi trend sejak pertengahan tahun 2000-an. Anda juga mungkin suka membuat blog menggunakan Blogger (atau dipanggil Blogspot) atau WordPress.

Mungkin sekarang ini, anda ingin tahu bagaimana untuk memadam blog lama anda yang sudah lapuk, kandungan tidak dikemas kini, tema tidak dikemas kini, plugin dan widget masih menggunakan versi lama.

Mungkin alamat blog anda tiada dan terlalu sukar dibaca, jadi anda ingin memadamkannya.

Sebelum memadam blog peribadi, anda perlu menyemak dahulu sama ada blog anda masih mempunyai pelawat atau tidak. Adakah trafik masih datang walaupun anda sudah lama tidak menguruskannya?

Jika jawapannya tidak, anda boleh memadam blog tersebut dengan tenang kerana blog tersebut tidak menguntungkan anda.

Bagaimana untuk memadam akaun blogger tanpa memadam gmail? Jadi dengan Langkah yang diberikan di bawah anda boleh memadam akaun Blogger anda tanpa memadam akaun gmail.

Cara untuk memadam blog yang akan saya terangkan di bawah, adalah khusus untuk Blogspot.com dan WordPress.com. Semak juga πŸ‘‰ cara Bina Blog Perniagaan.


Langkah-langkah Memadam Akaun Blogger Secara Kekal

Berikut ialah langkah-langkah untuk memadamkan akaun Blogger anda secara kekal.

  1.      Pertama sekali, log masuk ke πŸ‘‰ Blogger.
  2.      Pergi ke Settings > Manage Blog Sections.
  3.      Kemudian klik pada Remove Blog Anda.
  4.      Seterusnya klik Backup blog dan klik pada Delete.    

         

Sebelum memadamkan blog, anda perlu membuat sandaran data anda terlebih dahulu dengan memilih menu Kandungan Sandaran dan menyimpannya ke komputer anda.

 

Cara Memadam Akaun Blogger (Panduan Langkah demi Langkah) 2023


Selepas sandaran data, anda boleh segera menekan butang Padam blog, dan skrin akan muncul di bawah.

Cara Memadam Akaun Blogger (Panduan Langkah demi Langkah) 2023


Jika anda pasti akan memadam blog secara kekal, anda boleh segera memilih Padam Secara Kekal.

Cara Memadam Akaun Blogger (Panduan Langkah demi Langkah) 2023
 

Cara Memadam Blog WordPress Secara Kekal

Cara memadam laman web WordPress hampir sama dengan Blogspot. Di bawah ialah cara untuk memadam hanya versi percuma tapak web WordPress, bukan WordPress.org atau WordPress yang dihoskan sendiri. Sila rujuk video youtube (Versi English) dibawah:


Kesimpulan

Tidak kira jika anda ingin memadamkan blog yang tidak mempunyai sebarang trafik sama sekali. Walau bagaimanapun, jika blog lama anda masih mendorong trafik, anda mempunyai dua pilihan.

Pilihan pertama ialah menghidupkannya semula dengan pengehosan baharu, dengan syarat anda masih berhasrat untuk menguruskannya.

Jika anda berhasrat untuk berhenti menguruskan blog, anda boleh memadamkannya mengikut kaedah di atas. Mudah sahaja cara memadamkan blog lama anda, di Blogspot dan di WordPress.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram