Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Cara Iklan Perniagaan Secara Online

Cara Iklan Perniagaan Secara Online spt di Google, Yahoo, Bing

Bagaimana Cara Iklan Perniagaan


Bingung tentang cara bagaimana "mengiklankan perniagaan" anda? Berikut adalah 9 langkah untuk merancang strategi pengiklanan yang berkesan dan memilih tempat terbaik untuk mengiklankan perniagaan anda.

Bagaimana untuk mengiklankan Perniagaan Secara Online
Apakah cara terbaik untuk mengiklankan perniagaan kecil? Banyak pilihan pengiklanan membuat soalan yang membingungkan bagi banyak pemilik perniagaan.



Bagaimana Cara Iklan Perniagaan


Anda boleh membeli iklan berbayar pay per klik di Google Adwords dan juga di enjin carian Internet yang lain spt Bing, Yahoo dll. Anda juga boleh menyewa ruang iklan banner di beberapa laman web yang popular. Contohnya laman web Aku Pakar Blogger ini anda boleh tanya Admin untuk beriklan Anda juga boleh menghantar e-mel ke senarai e-mel anda sendiri, atau membeli iklan dalam senarai laman web syarikat lain.

Facebook, WhatsAppTwitter dan LinkedIn (atau hanya posting secara percuma dan berharap posting anda dapat dilihat oleh orang yang mungkin mahu apa yang anda jual). Kemudian, tentu saja terdapat saluran pengiklanan yang lebih tradisional seperti surat khabar, majalah, radio, TV tempatan, buku kupon, mingguan dan pembeli, dan juga buku telefon. 

Pemilik syarikat penerbitan perisian khusus mungkin memberitahu anda bahawa iklan dalam majalah perdagangan berfungsi untuknya. Orang yang menjalankan perkhidmatan penjagaan rumput yang anda gunakan mungkin memberitahu anda bahawa dia mengiklankannya secara teratur di bahagian keratan akhbar di bandar, tetapi berpendapat dia mendapat kebanyakan pelanggannya dengan melalui mulut ke mulut. Perunding pengurusan mungkin memberitahu anda bahawa pengiklanan adalah pembaziran wang - yang membawa masuk perniagaan adalah pemasaran kandungan dan penyampaian. 

Siapa yang betul? Di manakah anda harus mengiklankan? Adakah ia membayar untuk mengiklankan? Bagaimanakah anda dapat mendapatkan jarak paling jauh dari dolar iklan anda jika anda mengiklankan?

Berikut adalah sembilan langkah yang perlu diambil untuk menentukan bagaimana untuk mengiklankan perniagaan kecil anda.

1. Ketahui Siapa Pelanggan Anda
Anda tidak boleh membuat keputusan yang baik tentang cara mengiklankan atau mengiklankan melainkan anda tahu siapa pelanggan anda.

Seorang lelaki yang telah menjalankan pusat permainan dan hobi selama setahun mengadu di bengkel pemasaran yang iklannya tidak berfungsi untuknya.

Seseorang di dalam bilik bertanya di mana kedainya terletak. Apabila dia menyebut lokasi itu, orang lain di dalam bilik berkata, "Itu hanya beberapa blok dari rumah saya. Anak-anak saya akan suka kedai anda, tetapi saya tidak pernah mendengarnya! "

Pemilik kedai, kadang-kadang tidak berusaha untuk mengiklankannya secara iklan tempatan.  Meletakkan iklan secara sporadikal dalam akhbar harian utama seperti Berita Harian. Ataupun membina sebuah laman web atau menyenaraikan perniagaan anda di Google My Business (Google.com/MyBusiness) atau iklan di Bing.com untuk membantu perniagaan anda ditemui dalam enjin carian pada komputer atau telefon pintar.

Untuk mengelakkannya, buat profil yang kemungkinan untuk prospek anda. Termasuk maklumat standard seperti umur, pendapatan, pekerjaan, industri, pendidikan, seks, dan lokasi geografi. Tetapi melampaui asas-asas tersebut. Termasuk kriteria seperti matlamat, cabaran, dan titik kesakitan mereka (iaitu masalah yang mereka mahu atau mesti selesaikan).

Jangan meneka maklumat yang anda gunakan untuk mengisi profil. Lakukan penyelidikan yang mencukupi supaya anda bekerja dengan fakta. Cari maklumat dalam majalah perdagangan, berbincang dengan orang yang anda fikir akan membeli dan meminta rakan, saudara mara dan kenalan perniagaan yang mereka fikir akan berminat dengan produk atau perkhidmatan.

2. Tahu Apa Yang Diharapkan Pelanggan Anda
Mewujudkan profil pelanggan hanyalah langkah pertama dalam merancang strategi pengiklanan yang berjaya Sama pentingnya ialah menentukan bagaimana pelanggan biasanya mempelajari tentang jenis produk atau perkhidmatan anda dan apa yang mendorong mereka untuk membeli. Cara terbaik untuk mengumpulkan maklumat seperti ini adalah untuk mewawancara pelanggan dan prospek dan bertanya di mana mereka mencari apa yang anda jual, dan apa yang membuatkannya untuk membeli. 

Berikut adalah soalan untuk mempertimbangkan apakah pertanyaan pelanggan supaya anda boleh mula membina pelan pengiklanan:

  • Adakah produk atau perkhidmatan ini memberi impuls atau pembelian belaka?
  • Adakah mereka melakukan sebarang penyelidikan sebelum membeli produk atau perkhidmatan ini?
  • Adakah iklan berbayar mempengaruhi keputusan pembelian mereka?
  • Di mana mereka menjangkakan untuk mencari iklan untuk jenis produk perkhidmatan ini? Dalam kertas harian atau pembeli mingguan? Di Google? Dalam iklan di media sosial? Di radio atau TV?
  • Adakah mereka meminta kawan untuk rujukan?
  • Adakah mereka meminta rakan perniagaan, doktor profesional lain untuk rujukan?
  • Adakah ulasan produk mempengaruhi keputusan mereka?
  • Adakah mereka menjangkakan untuk mencari jenis produk yang anda jual di Amazon.com atau di Walmart?
  • Adakah mereka mencari kupon diskaun sebelum mereka membeli?
  • Adakah mereka mencari jenama?
  • Adakah mereka mencari lokasi yang mudah untuk membeli produk?
  • Adakah mereka perlu melihat demo sebelum membeli?
  • Adakah mereka membeli hasil daripada mendapatkan iklan dalam mel?
  • Adakah mereka bertindak balas terhadap solicitations telefon?
  • Adakah mereka mendengar iklan mengenai produk di radio atau TV?
  • Adakah terdapat ciri-ciri khusus yang mereka cari apabila mereka membeli produk tersebut?
  • Apa lagi yang mempengaruhi mereka untuk membeli produk atau perkhidmatan?
  • Gunakan jawapan untuk soalan-soalan ini untuk membantu anda menentukan di mana dan bagaimana anda harus mengiklankan.

3. Tetapkan Matlamat untuk Iklan Anda
Pengiklanan tidak berbeza dari yang lain dalam perniagaan: untuk berjaya, ia perlu dirancang.

Mulakan dengan menetapkan matlamat pemasaran tertentu dan menyenaraikan cara-cara yang anda boleh mencapai matlamat tersebut. Jangan gunakan "meningkatkan jualan" sebagai matlamat anda; itu terlalu kabur. Sebaliknya, senaraikan "menarik 25 pesanan," atau "dapatkan 100 jualan baru," atau "jualan dua kali widget pada bulan depan." Tetapkan matlamat yang realistik berdasarkan kedua-dua kadar tindak balas media di mana anda akan mengiklankan dan anda sendiri keupayaan untuk menghasilkan kerja atau menyampaikan produk yang anda jual.

Sekiranya anda tidak mengiklankannya sebelum ini, hubungi beberapa perniagaan yang tidak menentu yang mengiklankan secara teratur kepada pelanggan sasaran anda dan bertanya jenis tindak balas yang mereka terima dari iklan mereka dalam media yang anda sedang mempertimbangkan. Lihat di Internet untuk melihat apakah ada forum untuk orang dalam industri atau perdagangan anda. Cari perbincangan tentang kaedah periklanan yang paling berkesan untuk orang lain dalam garis kerja anda.

4. Pilih media yang sesuai untuk mencapai pelanggan anda
Tempat yang tepat untuk mengiklankan satu produk atau perkhidmatan tidak semestinya tempat yang tepat untuk mengiklankan yang lain. Sebagai contoh, iklan dalam akhbar perniagaan serantau, atau kempen mel langsung untuk membina pengurus mungkin sesuai untuk mengiklankan perniagaan pembersihan komersial. Tetapi jika anda ingin mendapatkan pelanggan untuk perkhidmatan pembersihan rumah, iklan dikelaskan dalam akhbar mingguan tempatan atau pembeli akan lebih cenderung untuk mencapai pelanggan sasaran anda.

Ingat, kos pengiklanan biasanya dikaitkan dengan saiz khalayak. Lebih besar peredaran atau penonton, semakin banyak yang anda bayar. Jika hanya 1 peratus orang yang mungkin melihat atau mendengar iklan anda mungkin pelanggan untuk apa yang anda jual, 99 peratus daripada dolar pengiklanan anda dibelanjakan dengan saluran media itu akan terbuang. Simpan wang dan dapatkan hasil yang lebih baik dengan membelanjakan dolar pengiklanan anda dengan kedai dan media yang akan memberikan kepekatan tertinggi orang yang sepadan dengan profil pelanggan yang anda buat pada langkah 1.

Jika anda akan membeli iklan di enjin carian, atau di media sosial, luangkan masa untuk membaca arahan mereka untuk penargetan khalayak. Cari maklumat tentang memilih umur, hubungan seks, lokasi, dan kriteria lain yang mempunyai pembeli biasa anda. Anda juga mungkin mahu mengehadkan apabila iklan anda dipaparkan pada waktu tertentu hari atau hari dalam seminggu.

Jika anda membeli iklan banner atau kandungan yang ditaja di laman web individu, atau anda akan meletakkan iklan dalam e-mel yang mereka hantar kepada pelanggan mereka, minta kit media, atau jika mereka tidak ada, tanya tentang demografi penonton . Cuba tentukan berapa peratus penonton mereka adalah perlawanan yang baik untuk produk dan perkhidmatan anda.

Jika anda sedang mempertimbangkan untuk membeli iklan dalam media cetakan atau siaran, minta kit media mereka, dan jika kebanyakan pelanggan anda dari kawasan setempat anda, tanyakan jika mereka mempunyai pilihan penyasaran tempatan. Anda tidak mahu membayar untuk iklan yang dilihat oleh semua orang di kawasan di seluruh Malaysia, jika anda hanya melayani pelanggan di KL, contohnya. Untuk media penyiaran, anda ingin tahu tentang demografi untuk pertunjukan tertentu yang akan anda iklankan dan jam dalam sehari.

Kirakan peratusan penonton media yang sesuai dengan profil pelanggan tipikal anda. Luangkan wang pengiklanan anda dengan media yang dapat memberi kepekatan tertinggi pelanggan yang mungkin dengan harga terendah.

Satu perkataan berhati-hati. Pengiklanan sering dijual pada kos setiap seribu (CPM). Apabila menganggarkan hasil yang mungkin anda perolehi daripada meletakkan iklan anda di mana-mana satu saluran, gunakan angka realistik untuk menganggarkan tindak balas anda kepada iklan, dan jualan sebenar anda. 

Sebagai contoh, kadar klik rata-rata untuk iklan sepanduk di Internet hanya kira-kira 1/3 satu peratus, bermakna jika iklan sepanduk anda dipaparkan kepada 300,000 orang dalam talian, hanya kira-kira 99 orang yang akan mengklik padanya - jika iklan anda bagus. Sebaik sahaja mereka mengklik padanya dan sampai ke halaman pendaratan anda, hanya peratusan orang tersebut akan menghubungi anda atau membuat pembelian. Dalam media cetak, tidak kira apa jumlah peredaran, pelanggan perlu melihat halaman iklan anda berada, dan kemudian mengambil tindakan yang dinyatakan dalam iklan anda.

5. Mengiklankan di mana pesaing anda mengiklankan
Sekiranya pesaing anda telah iklan selama beberapa bulan dalam media tertentu, iklan mereka mungkin berfungsi. Naikkan coattails penyelidikan media mereka ke peningkatan keterlihatan dengan meletakkan iklan anda dalam media yang sama. Melakukannya akan mengurangkan beberapa percubaan dan kesilapan yang berkaitan dengan mencari media iklan yang betul. Ia juga akan meletakkan manfaat dan ciri produk anda di mana prospek pesaing anda akan melihatnya sebelum membuat keputusan pembelian.

6. Tentukan tujuan iklan anda
Tujuan iklan mana pun adalah untuk menjual. Tetapi ada perkara yang berbeza yang boleh anda "jual" dalam iklan. Iklan boleh digunakan untuk mendapatkan pesanan, mendapatkan petunjuk jualan, untuk memberikan maklumat, untuk membolehkan orang melawat kedai anda, atau hanya untuk mendapatkan pengiktirafan nama. Untuk mendapatkan jarak paling jauh dari iklan anda, pastikan anda mengetahui objektif anda sebelum menulis dan meletakkannya.

7. Tuliskan dengan minat prospek, bukan milik anda sendiri
Hilangkan salinan anda semua frasa seperti "Kami bangga untuk mengumumkan." Kebanyakan pelanggan anda tidak akan peduli dengan apa yang anda banggakan. Mereka ingin tahu bagaimana anda boleh membuat mereka bangga dengan sesuatu, atau bagaimana anda boleh membantu mereka menyelesaikan masalah atau memenuhi keperluan.

8. Mula Iklan Budget kecil
Bajet keseluruhan pengiklanan anda pada satu kempen iklan besar. Mulakan dengan kempen anggaran kecil dan terhad dan uji iklan anda untuk melihat iklan mana yang berfungsi, dan media yang berfungsi untuk anda. Pengiklanan yang tidak berfungsi di stesen radio tempatan, mungkin berfungsi dengan baik dalam talian. Begitu juga, perubahan dalam tajuk utama, dalam iklan cetak, atau penambahan kata kunci dalam iklan carian, mungkin mengubah iklan yang tidak produktif menjadi petunjuk kepada pelanggan. Melihat dan menyemak tanggapan komen pelanggan untuk menentukan apa yang berfungsi, dan apa yang tidak.

9. Ujian dan Ukur Keberkesanan
Pengiklanan bukan satu perkara yang pernah dilakukan. Satu iklan atau kaedah pengiklanan bukan tiket anda untuk berjaya. Untuk membuat kerja pengiklanan untuk perniagaan kecil anda, anda perlu menguji iklan anda dan mengukur hasilnya. Tajuk utama yang anda fikir adalah bijak mungkin tidak merayu kepada pelanggan anda. Yang membeli, dapatkan satu setengah harga tawaran kupon yang anda hantar mungkin tidak seefektif sebagai menghantar 25% off semua kupon. Tetapi anda tidak akan pernah tahu jika anda tidak menguji tajuk iklan anda, menyalin dan menawarkan dan mengukur hasilnya.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram