Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Apakah itu Peta Google dan bagaimana anda menggunakannya?

 Apakah Peta Google?

Apakah itu Peta Google dan bagaimana anda menggunakannya?

Peta Google ialah perkhidmatan web yang menyediakan maklumat terperinci tentang wilayah geografi dan tapak di seluruh dunia. Selain peta jalan konvensional, Peta Google menawarkan pemandangan udara dan satelit ke banyak lokasi. Di sesetengah bandar, Peta Google menawarkan pemandangan jalan yang terdiri daripada gambar yang diambil daripada kenderaan. Semak juga di πŸ‘‰ Wikipedia.


Google Maps menawarkan beberapa perkhidmatan sebagai sebahagian daripada aplikasi web yang lebih besar. Sebagai contoh, perancang laluan menawarkan arah untuk pemandu, penunggang basikal, pejalan kaki dan pengguna pengangkutan awam yang melakukan perjalanan dari satu lokasi tertentu ke lokasi lain. Semak juga di πŸ‘‰ Apple App Store.


Perkhidmatan tambahan menawarkan imej bulan, Marikh dan langit untuk ahli astronomi hobi. Semak juga di πŸ‘‰ Malaysia Maps.


Apakah itu API Peta Google?

Antara muka program aplikasi (API) Peta Google membenarkan platform perisian yang berbeza untuk berkomunikasi antara satu sama lain. Sebagai contoh, pentadbir tapak web boleh membenamkan Peta Google ke dalam tapak proprietari, seperti panduan hartanah atau halaman perkhidmatan masyarakat.


Apakah itu Peta Google dan bagaimana anda menggunakannya?


Apakah itu Peta Google untuk mudah alih?

Peta Google untuk mudah alih menawarkan perkhidmatan lokasi untuk pemandu yang menggunakan lokasi Global Positioning System (GPS) bagi peranti mudah alih iOS atau Android, jika tersedia, bersama-sama dengan data daripada rangkaian wayarles dan selular.


Apakah Google Maps Go?

Google Maps Go ialah versi ringan apl mudah alih Peta Google yang pertama kali dikeluarkan untuk peranti edisi Android Go. Ia direka bentuk secara eksplisit untuk berjalan lancar pada peranti dengan memori terhad yang disambungkan ke rangkaian yang tidak boleh dipercayai -- tanpa menjejaskan kelajuan, arah yang tepat, kemas kini trafik masa nyata dan maklumat transit.


Apakah itu Peta Google Live View?

Peta Google Live View menyediakan arah Peta Google masa nyata dalam tetapan dunia nyata. Ia pada asasnya adalah peta kecil di bahagian bawah skrin. Pengguna juga boleh merancang perjalanan ke mana-mana sahaja di dunia, dan mendapatkan imej 3D dan paparan satelit langsung Bumi.


Apakah itu Peta Google dan bagaimana anda menggunakannya?


Apakah itu Google Street View?

Google Street View membolehkan pengguna melihat dan menavigasi melalui imej panoramik aras jalan mendatar dan menegak bagi pelbagai bandar di seluruh dunia.



Bagaimanakah anda mengukur jarak pada Peta Google?

Untuk mengukur jarak antara dua titik -- contohnya, rumah dan tempat kerja pengguna -- buka Peta Google dan mulakan dengan mengklik kanan pada titik permulaan. Seterusnya, klik Ukur jarak pada menu, dan kemudian klik pada titik destinasi untuk melukis garisan dan mengukur jarak antara kedua-dua lokasi.


Apakah itu Peta Google dan bagaimana anda menggunakannya?

Bagaimanakah anda memuat turun peta luar talian pada Peta Google?

Peta boleh dimuat turun untuk akses mudah alih apabila pengguna berada di luar talian dengan mengetik pada ikon profil dan kemudian mengetik Peta luar talian. Pengguna juga boleh mengklik Pilih peta anda sendiri dan Peta Google akan mencadangkan peta berdasarkan sejarah, perjalanan akan datang dan alamat yang disimpan. Untuk memuat turun peta tertentu, klik masuk dan keluar untuk menetapkan kawasan muat turun dan klik Muat turun.


Bagaimanakah anda menjatuhkan pin dalam Peta Google?

Untuk melepaskan pin dalam apl Peta Google, cari alamat atau skrol untuk mencari lokasi. Setelah lokasi dipilih, tekan lama pada skrin untuk menjatuhkan pin.


Bagaimanakah anda menukar suara Peta Google?

Pengguna boleh menukar bahasa, suara dan loghat dalam Peta Google. Pergi ke Tetapan, ketik Tetapan navigasi, kemudian Pemilihan suara, dan buat perubahan yang diingini.


Bagaimanakah anda menukar alamat rumah dalam Peta Google?

Dalam apl Peta Google, ketik Disimpan di bahagian bawah skrin. Sekali dalam skrin Disimpan, tatal ke bawah ke Senarai Anda dan kemudian klik Dilabel. Skrin Berlabel menunjukkan semua tempat berlabel. Di sebelah Laman Utama, klik tiga titik dan kemudian Edit rumah. Akhir sekali, klik pada alamat semasa dalam skrin Tetapkan alamat rumah dan kosongkannya. Setelah dialih keluar, taipkan alamat baharu dan simpannya.


Apakah mod Inkognito Peta Google?

Mod Inkognito Peta Google membolehkan pengguna menggunakan aplikasi tanpa menyimpan semua butiran perjalanan ke Akaun Google mereka. Anggap ia sebagai mod penyemakan imbas peribadi untuk navigasi dunia sebenar yang tidak menyimpan atau berkongsi aktiviti pengguna.


Apakah Garis Masa Peta Google?

Garis Masa Peta Google pada asasnya ialah anggaran sejarah semua tempat yang pernah dikunjungi pengguna dan laluan yang mereka lalui semasa perjalanan. Pengguna Peta Google boleh mengedit Garis Masa mereka pada bila-bila masa atau memadamkan Sejarah Lokasi mereka dalam tetapan Garis Masa. Walau bagaimanapun, Garis Masa adalah peribadi dan hanya boleh diakses oleh pengguna.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram