Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

Cara Pindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone
Credit to 91mobiles.com

Jika anda berpindah dari telefon Android ke iPhone, anda boleh memindahkan maklumat akaun anda, foto profil, sembang individu, sembang kumpulan, sejarah sembang, media dan tetapan. Anda tidak boleh memindahkan sejarah panggilan atau nama paparan anda. Semak juga di WhatsApp Center.


Apa yang diperlukan?


Android OS Lollipop, SDK 21 ke atas atau Android 5 ke atas dipasang pada peranti Android 

iOS 15.5 atau ke atas dipasang pada iPhone anda

Beralih ke apl iOS yang dipasang pada telefon Android anda

Nota: Menggunakan apl migrasi data lain tidak disokong dan akan menyebabkan masalah migrasi.

WhatsApp iOS versi 2.22.10.70 ke atas pada peranti baharu anda

WhatsApp Android versi 2.22.7.74 ke atas pada peranti lama anda


Cara Memindahkan WhatsApp dari Android ke iPhone 

Adakah anda beralih kepada iPhone daripada peranti Android dan ingin memindahkan mesej WhatsApp ke iPhone baharu anda? Panduan ini akan berkongsi kaedah untuk memindahkan sembang WhatsApp dari Android ke iPhone. Semak juga di MobileTrans.


Apabila menukar Android kepada iPhone baharu, salah satu perkara yang paling serius ialah memindahkan sembang WhatsApp anda ke iPhone baharu anda. Memandangkan Android dan iPhone menjalankan sistem pengendalian yang berbeza, pemindahan sejarah sembang WhatsApp pada masa ini hanya tersedia untuk berpindah dari iPhone ke peranti Samsung baharu. Kemudian, adakah terdapat cara untuk memindahkan WhatsApp saya dari Android ke iPhone?


Di sini anda akan mendapat cara yang cekap untuk memindahkan sembang WhatsApp dari Android ke iPhone dengan/tanpa cara rasmi. Anda boleh memindahkan mesej WhatsApp ke telefon baharu tanpa sandaran, atau memulihkan sandaran Google Drive ke iPhone. Anda juga boleh mempelajari cara untuk memindahkan WhatsApp tanpa PC. Teruskan membaca dan cari jalan mudah untuk anda.


"Anda mahu beralih daripada Samsung Galaxy S9 kepada Apple iPhone 14 Pro. Tetapi bagaimana anda hendak memindahkan mesej WhatsApp daripada Android ke iOS sekarang kerana iOS tidak menyokong sandaran Google Drive? Ada idea?"



Pindahkan WhatsApp daripada Android ke iPhone 14 dalam Satu Klik

Jika anda mendapati apl Move to iOS gagal untuk memindahkan WhatsApp atau nampaknya mengambil masa selama-lamanya dengan Move to iOS, anda boleh bergantung pada alat pemindahan WhatsApp seperti AnyTrans untuk menyelesaikan kerja.


Alat pemindahan dan sandaran data profesional, yang membolehkan anda memindahkan data daripada peranti Android ke peranti Apple baharu (iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro dan iPhone 14 Pro Max), termasuk data WhatsApp. Dan, ia menyediakan anda untuk memindahkan WhatsApp tanpa sandaran Android, atau anda boleh memilih untuk memindahkan daripada Android ke iPhone dengan memulihkan WhatsApp daripada sandaran Google Drive. Apatah lagi, ia membolehkan anda menyandarkan semua data WhatsApp dengan selamat dan cepat.


Paling penting, anda hanya memerlukan 3 klik pada ikon untuk melengkapkan keseluruhan proses pemindahan data. Jadi disyorkan oleh pengguna dan terbukti agak menjimatkan masa untuk memindahkan WhatsApp daripada Android/iPhone ke iPhone.


Apa yang Anda Perlukan Sebelum Memindahkan WhatsApp dari Android ke iPhone?

Anda pastikan bahawa anda menggunakan Android OS Lollipop, SDK 21 atau lebih tinggi, atau peranti Android 5 atau lebih tinggi.

Telefon Android anda memasang WhatsApp Android versi 2.22.7.74 ke atas.

Anda mempunyai iPhone dengan iOS 15.5 ke atas.

iPhone anda memasang WhatsApp iOS versi 2.22.10.70 ke atas.

iPhone mestilah serba baharu atau ditetapkan semula kepada Factory Default.

Kedua-dua peranti anda mesti disambungkan kepada sumber kuasa semasa memindahkan.

Kedua-dua telefon iPhone dan Android anda disambungkan ke rangkaian Wi-Fi yang sama.


Langkah-langkah untuk memindahkan sembang WhatsApp daripada Android ke iPhone

1. Pasang apl Move to iOS pada telefon Android anda dan open.


Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

2. Buka iPhone baharu anda dan mulakan proses persediaan. Apabila skrin Apl & Data muncul, pilih Pindahkan Data daripada Android. (Jika iPhone anda bukan yang baharu, anda perlu memasukkannya ke Factory Reset dan memasukkannya semula.)


Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

3. Apabila kod tersebut dipaparkan pada iPhone anda, sila masukkannya pada peranti Android anda > Klik Proceed.


Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

4. Pada skrin Pemindahan Data, pilih WhatsApp dan klik pada butang START pada telefon Android anda.


Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

5. Sila tunggu WhatsApp mengimbas data untuk dipindahkan. Dan akaun WhatsApp pada telefon Android anda akan dilog keluar.


Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

6. Ikuti arahan pada skrin untuk kembali ke apl Pindah ke iOS dan klik butang Proceed untuk mula memindahkan sembang WhatsApp dari Android ke iPhone. Ini akan mengambil sedikit masa, jadi harap bersabar.


Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

7. Apabila pemindahan selesai, anda perlu memasang versi terkini WhatsApp pada iPhone anda > Log masuk ke akaun WhatsApp anda dengan nombor telefon yang sama yang digunakan pada peranti lama anda.


Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

8. Apabila selesai mengaktifkan iPhone baharu, anda akan melihat sembang WhatsApp muncul pada iPhone anda.


Bagaimana untuk Memindahkan Data WhatsApp dari Android ke iPhone

Paling penting, anda hanya memerlukan 3 klik pada ikon Apps untuk melengkapkan keseluruhan proses pemindahan data. Jadi disyorkan oleh pengguna dan terbukti menjimatkan masa untuk memindahkan WhatsApp daripada Android/iPhone ke iPhone.


Langkah 1. Muat turun apps pada komputer anda > Sambungkan Android dan iPhone anda ke komputer melalui kabel USB > Klik pada mod "Social Message Manager".


Langkah 2. Klik WhatsApp to Device > Kemudian klik pada pilihan "Move Now" untuk meneruskan.


Langkah 3. Pilih Android anda untuk menjadi telefon sumber dan iPhone baharu anda untuk menjadi telefon sasaran. Kemudian anda perlu mengklik pada butang "Next" untuk membuat sandaran WhatsApp anda.


Langkah 4. Selepas itu,  akan mula memindahkan data WhatsApp ke iPhone anda.


Nota: Jika anda telah menyandarkan data WhatsApp di Google Drive, maka anda juga boleh memindahkan sandaran WhatsApp dari Google Drive ke iPhone. Ia membantu pengguna yang menukar Android kepada iPhone, atau yang tidak dapat memulihkan WhatsApp daripada Google Drive.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram