Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menyembunyikan dan Menyahsembunyikan Diri Anda di Google Meet pada Telefon dan Komputer

Bagaimana Menghilangkan Atau Sembunyikan Diri pada Telefon dan Komputer di Google Meet
Cara Menyembunyikan dan Menyahsembunyikan Diri Anda di Google Meet pada Telefon dan Komputer


Mesti ramai di antara anda tertanya-tanya sama ada anda boleh menggunakan Google Meet tanpa video anda, iaitu, tanpa menunjukkan wajah anda? Ya, betul adalah tidak wajib untuk memastikan kamera dihidupkan apabila anda mengambil bahagian dalam kelas dalam talian, panggilan persidangan atau mesyuarat jarak jauh dalam Google Meet. Walaupun ia kelihatan mudah sahaja, tetapi boleh menjadi agak rumit jika anda tidak mengetahui bagaimana caranya. Mari lihat cara menyembunyikan dan menyahsembunyikan diri anda dalam Google Meet pada Android, iPhone, Windows dan Mac. Semak juga di Google Meet Help.


Dengan peningkatan dalam penggunaan apl panggilan video, ramai pengguna yang bimbang dan tak mahu untuk menunjukkan wajah mereka di Google Meet. Itulah sebabnya mereka lebih suka melangkau (skip) beberapa mesyuarat. Tetapi anda tidak perlu berbuat demikian. Anda juga boleh mematikan kamera di Google Meet dan dengan cara itu akan menyembunyikan anda daripada orang lain. Baca juga Cara Rakam Video Google meet dan Cara Present di Google Meet.


Mari mulakan menyemak arahan langkah demi langkah untuk menyembunyikan dan menyahsembunyikan diri anda di Google Meet pada apl mudah alih dan PC.

Nota: Apabila anda menyembunyikan suapan kamera anda, anda masih boleh melihat orang lain bergantung pada tetapan privasi kamera mereka. Dan orang lain masih boleh mendengar anda jika mikrofon dihidupkan. Tetapan mikrofon adalah bebas daripada kamera.



Cara Menyembunyikan Wajah Anda dalam Google Meet Sebelum Menyertai Mesyuarat

Sama ada anda pencipta mesyuarat atau menyertai sebagai peserta, langkah berikut akan membantu anda mematikan kamera video anda sebelum menyertai mesyuarat Google Meet.
Sembunyikan Diri Sebelum Menyertai Mesyuarat pada Komputer Riba

Buat masa ini, Google Meet tidak mempunyai apl desktop. Ia boleh diakses melalui versi web di https://meet.google.com. Apabila anda membuat mesyuarat Google Meet pada desktop (Windows atau macOS) atau menyertai mesyuarat, anda akan mendapat skrin sedia untuk Mesyuarat. Anda boleh melumpuhkan kamera anda dan juga mikrofon supaya orang lain yang menyertai mesyuarat tidak dapat melihat dan mendengar anda.

Klik pada ikon Kamera untuk mematikan kamera. Sebagai alternatif, gunakan pintasan papan kekunci Ctrl + E (Windows) dan Command + E (macOS) untuk mendayakan atau melumpuhkan kamera.

Cara Menyembunyikan dan Menyahsembunyikan Diri Anda di Google Meet pada Telefon dan Komputer

Tips: Klik pada ikon tiga titik di penjuru kanan sebelah bawah skrin pratonton kamera dan pergi ke Tetapan untuk menukar kamera jika anda mempunyai berbilang kamera pada peranti anda. Selain itu, lihat 6 sambungan Google Meet yang hebat untuk meningkatkan produktiviti anda.


Sembunyikan Diri Sebelum Menyertai Mesyuarat pada Android

Untuk menyertai Mesyuarat Google pada Android, masukkan kod yang diperlukan dalam kotak Sertai Mesyuarat atau klik pada pautan jemputan. Anda akan dibawa ke skrin Minta untuk menyertai. Begitu juga, jika anda membuat mesyuarat, anda akan dibawa ke skrin mesyuarat.




Di sini anda akan menemui ikon Kamera dan Mikrofon. Klik pada ikon Kamera untuk mematikan video anda. Butang Kamera akan bertukar merah. Klik padanya sekali lagi jika anda mahu menunjukkan video anda kepada orang lain. Akhir sekali, klik "Join" untuk menyertai jika ingin masuk ke dalam mesyuarat.


Sembunyikan Diri Sebelum Menyertai Mesyuarat pada iPhone dan iPad

Klik pada pautan jemputan untuk menyertai mesyuarat Google Meet atau buka apl dan sama ada buat mesyuarat atau sertai mesyuarat menggunakan kod. Dalam semua kes, anda akan melihat pratonton video anda bersama-sama butang Kamera dan Mikrofon sebelum anda menyertai mesyuarat. Klik pada butang Kamera untuk mematikan video dan menyembunyikan wajah anda daripada orang lain sebelum menyertai mesyuarat pada iPad dan iPhone. Klik semula disitu sekali lagi untuk mendayakan video. Cara Menyembunyikan Wajah Anda dalam Google Meet Selepas Menyertai Mesyuarat.


Walaupun peserta boleh mematikan kamera video mereka untuk menyembunyikan diri mereka, tidak kira jika anda adalah hos mesyuarat, kerana anda boleh melakukan perkara yang sama.


Cara Menyembunyikan Diri Selepas Menyertai Mesyuarat di Komputer Riba

Untuk menyembunyikan diri anda dalam mesyuarat Google Meet yang sedang berlangsung di web, klik pada ikon Kamera yang terdapat di bahagian bawah skrin mesyuarat Google Meet. Butang akan bertukar merah. Klik padanya sekali lagi untuk mengaktifkan kamera dan menyahsembunyikan diri anda.


Tips: Gunakan pintasan papan kekunci Ctrl + E (Windows) dan Command + E (macOS) untuk menyembunyikan dan menyahsembunyikan diri anda daripada orang lain dalam Google Meet.



Cara Menyembunyikan Diri Selepas Menyertai Mesyuarat pada Android

Apabila anda berada dalam mesyuarat dalam Google Meet pada Android, klik pada skrin sekali untuk menunjukkan pelbagai pilihan. Klik pada ikon Kamera untuk mematikan kamera anda dan menyembunyikan wajah anda. Klik pada ikon yang sama sekali lagi untuk menyahsembunyikan (Unhide) diri anda.

 

Tips: Jika ikon Kamera merah bermakna kamera telah dimatikan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram