Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Rekod Mesyuarat di Google Meet

Cara Rakam Mesyuarat Serta Kelas Online dan PDPR di Google Meet

Cara Rakam Mesyuarat di Google Meet

Kebolehan untuk merakam video atau rekod panggilan mesyuarat/ PDPR di Google Meet mempunyai banyak kelebihan. Sebagai contoh, rakaman mesyuarat atau kelas online dapat dikongsi kemudian untuk digunakan dalam bentuk latihan, atau untuk mengulang kaji perincian projek, atau menyemak semula minit mesyuarat, atau meneliti catatan yang telah dibincangkan. Sila semak juga di Google Admin Help.


Cara Rakam Mesyuarat di Google Meet



Cara Rakam Mesyuarat di Google Meet


Tetapi tidak semua orang dapat merakam panggilan Google Meet. Rakaman Google Meet hanya dapat dibuat oleh orang dalam organisasi yang sama, oleh penganjur mesyuarat, atau oleh guru yang menggunakan Google Meet sebagai Classroom. Semak juga di Google Workspace Admin Help atau Semak di Tutorial Google Meet dan πŸ‘‰ Google Meet Video.

Cara Rakam Mesyuarat di Google Meet

Tambahan, rakaman biasanya terhad kepada ahli G-Suite Enterprise sahaja sebelum ini. Walau bagaimanapun, baru-baru ini Google telah menjadikan ciri ini tersedia untuk semua pengguna pada 30 September 2020. Semak juga cara guna Google Meet.

Dengan itu, inilah cara merakam panggilan video Google Meet menggunakan penyemak imbas apa pun samada di Mac atau PC anda.

Cara Rakam Mesyuarat di Google Meet


Di tengah-tengah senario sekarang, Google Meet telah muncul sebagai salah satu aplikasi persidangan video yang popular di dunia.


Menurut Google, terdapat peningkatan penggunaan Google Meet 60% selama beberapa minggu. Dan aplikasi ini untuk persidangan video perusahaan, adalah 25 kali lebih tinggi daripada yang ada ketika Januari tahun ini.


Google Meet dilengkapi dengan beberapa ciri canggih yang memudahkan pengguna untuk berinteraksi sementara mereka tidak dapat berinteraksi dengan mereka dalam dunia fizikal. Salah satu ciri ini ialah kemampuan merakam mesyuarat.


Sekiranya anda juga menggunakan Google Meet, berikut adalah cara anda boleh merakam mesyuarat dalam aplikasi persidangan video Google. Tetapi sebelum anda melakukannya, satu perkara yang harus anda ketahui mengenai ciri ini ialah ia hanya berfungsi apabila Google Meet sedang diakses di komputer, Laptop atau PC. Ringkasnya, jika anda menyambung ke panggilan persidangan melalui HP, Handphone,  telefon pintar (SmartPhone) anda, ia tidak akan berjaya.


Cara merakam Google Meet:

Langkah 1:

1. Mulakan atau sertai mesyuarat, kemudian klik tiga titik di sudut kanan bawah. (Start or join a meeting, then click the three dots at the bottom right corner). Sila rujuk di G Suite Admin Help.


2. Klik "Rakam mesyuarat" di bahagian atas pop timbul. (Click "Record meeting" at the top of the pop-up).


3. Klik "Terima" pada pop timbul "Minta persetujuan". Rakaman akan dimulakan. (Click "Accept" on the "Ask for consent" pop-up. The recording will begin.)


4. Untuk berhenti merakam, klik tiga titik sekali lagi. (To stop recording, click the three dots again).


5. Klik "Hentikan rakaman" pada menu kemudian sahkan dengan "Hentikan rakaman" pada pop timbul. (Click "Stop recording" on the menu then confirm with "Stop recording" on the popup).


Nota catatan: Untuk mencari Google Meet yang dirakam, pergi ke Google Drive penganjur mesyuarat dan cari folder "Meet Recordings".


Atau Ikut Langkah 2:

Setelah semua prasyarat dipenuhi, inilah yang perlu anda lakukan. Semak juga cara guna Google Classroom.


Langkah 1: Buka Google Meet dan mulakan atau sertai mesyuarat. (Open Google Meet and start or join a meeting).


Langkah 2: Klik Lagi dan kemudian rakam mesyuarat. (Click More and then Record meeting).


Langkah 3: Tunggu rakaman bermula. (Wait for the recording to start).


Langkah 4: Klik Lagi dan kemudian Hentikan rakaman apabila anda selesai. (Click More and then Stop recording when you are done). Perlu diingat bahawa rakaman juga berhenti ketika semua orang meninggalkan mesyuarat.


Langkah 5: Klik Hentikan rakaman sekali lagi untuk mengesahkan. (Click Stop recording again to verify).


Langkah 6: Tunggu fail rakaman dihasilkan dan disimpan ke folder Drive Saya> Meet Recordings oleh penganjur mesyuarat.


Nota: Dalam Google Calendar Event. Semak juga panduan guna Google Classroom.

Sekiranya rakaman bermula pada waktu perjumpaan yang dijadualkan, rakaman akan menghubungkan ke acara Kalendar Google. Peserta mesyuarat di unit organisasi yang sama dengan penganjur mesyuarat secara automatik diberi akses ke rakaman. Ini hanya berlaku untuk mesyuarat yang dibuat melalui Kalendar Google. Sila rujuk juga di Quora.com.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram