Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menambahkan Muzik ke Story Instagram Anda

Bagaimana Menambah Muzik  Ke Story Instagram

Cara Menambahkan Muzik ke Story Instagram Anda

Adakah anda telah mempelajari bagaimana menggunakan pelbagai ciri di Instagram Stories sebagai sebahagian daripada siri Instagram Story yang sedang berlangsung. Hari ini kita akan mendalami cara menambah muzik ke Instagram Story. Sila semak juga di Instagram About Music.

Cara Menambahkan Muzik ke Story Instagram Anda


60 peratus Cerita Instagram dimainkan dengan suara yang diaktifkan, menurut Brandwatch, dan muzik boleh menjadi cara yang menyeronokkan dan mengejutkan kepada penonton. Terdapat beberapa cara untuk menambahkan muzik ke Cerita Instagram. Salah satunya ialah menggunakan Instagram’s Music sticker dan yang lain adalah menambahkan muzik ke video sebelum memuat naiknya ke dalam Story anda.

Cara Menambahkan Muzik ke Story Instagram Anda


Cerita dalam Instagram mudah dibuat, tetapi ia memerlukan banyak idea dan pemikiran kreatif jika anda ingin membuatkannya benar-benar menghiburkan. Alhamdulillah, nasib baik Instagram menawarkan sebahagian tools untuk membantu menjadikan cerita anda menjadi lebih seronok.

Cara Menambahkan Muzik ke Story Instagram Anda

Mungkin anda mempunyai beberapa foto atau video yang hebat, dan beberapa cool filters dan sticker  yang hebat dilapis di atasnya, tetapi kisah anda masih belum mempunyai satu faktor penting — muzik. Instagram menawarkan pilihan lagu dari librarynya sendiri dan perkhidmatan streaming muzik kegemaran anda, seperti Spotify, SoundCloud, dan Shazam. Inilah semua yang perlu anda ketahui mengenai muzik dan Instagram.


Dalam banyak cara, Cerita Instagram telah menjadi ciri kejayaan mengejutkan di rangkaian sosial itu. Pada mulanya ia diperkenalkan sebagai "SnapChat killer" - mengambil salah satu ciri terpenting dari platform itu dan berusaha menjadikannya lebih baik. Sejak diperkenalkannya Cerita Instagram, Instagram telah menambah, mengembangkan, dan memperbaiki set fiturnya. Salah satu perubahan baru-baru ini adalah kemampuan untuk menambahkan muzik ke Instagram Story anda.


Menurut Brandwatch, 60 peratus orang yang memainkan Instagram Stories dengan mengaktifkan suaranya, jadi tambah muzik untuk menambah pengalaman pengguna anda. Dan, anda tidak terhad kepada muzik atau lagu lama yang tidak mempunyai hak cipta.


Cara Menambah Muzik ke Cerita Instagram

Mengenai perkara ini secara terperinci dalam Cara Menambah Muzik ke Cerita Instagram dalam 7 Langkah Mudah. Cara konvensional untuk melakukannya adalah dengan menggunakan Instagram Music Sticker. Walaupun mempunyai fungsi yang sama sekali berbeza dari kebanyakan pelekat, anda menggunakan sticker Muzik seperti Sticker Instagram biasa.


Terdapat tujuh langkah mudah yang perlu dilakukan untuk menyiapkan pelekat anda:


Langkah 1

Mula-mula Login Instagram. Pergi ke interface Instagram Story Making.


Langkah 2

Tambahkan gambar ke Story anda, seperti biasa.


Langkah 3

Klik pada ikon Sticker untuk melihat semua Sticker yang ada. Ikon Sticker adalah kotak kecil dengan wajah tersenyum di bahagian atas skrin anda.


Langkah 4

Klik pada Music Sticker. Ini akan membuka skrin baru.


Langkah 5

Cari lagu yang ingin anda tambahkan ke Story anda. Anda boleh mencari mengikut Popular, Mood, dan Genre, atau mencari trek tertentu.


Langkah 6

Pilih lagu yang anda suka dan tambahkan ke Cerita anda. Anda perlu menentukan panjang klip yang anda mahukan (hingga 15 saat) di bahagian yang tepat dari lagu yang ingin anda gunakan. Sekiranya anda menambahkan klip muzik ke bahagian video, klip muzik secara automatik akan panjangnya sama seperti video anda.


Langkah 7

Lagu yang dipilih akan muncul sebagai Sticker untuk Story anda

Nota: Instagram meningkatkan muzik pada bulan Jun tahun ini ketika mereka menambahkan kebolehan untuk menambahkan lirik ke Story anda. Ini akan menjadikan Instagram lebih berkesan menjadi aplikasi karaoke. Anda mungkin tidak akan menjumpai lirik untuk hampir setiap lagu di Instagram, tetapi kini anda boleh mencari lirik untuk genre muzik kegemaran anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram