Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Install Android TV Apps di Komputer

Cara Install Android TV Apps di PC, Laptop dll

Cara Install Android TV Apps di Komputer

Android TV telah bermula sebagai satu platform sejak mula diperkenalkan pada 2014. Walaupun pertempuran untuk ketuanan antara Tizen Samsung, WebOS LG dan platform TV Android Sony semakin panas pada ketika itu, platform TV Android masih mempunyai kuasa dan suara dengan integrasi dengan teknologi Google terkini dan pelbagai aplikasi.

Tetapi apa yang baik adalah platform Android TV jika anda tidak boleh mendapatkan aplikasi yang tepat untuk itu? Sekiranya anda memiliki TV Android atau telah membeli kotak Android TV dan mahu mendapatkan yang terbaik dari platform ini, maka anda perlu memasang apl yang betul. Berikut adalah aplikasi TV Android terbaik yang akan memberikan anda pengalaman yang menakjubkan.

Jadi, anda telah membeli peranti Android TV. Tahukah anda cara pemasangannya?

Beberapa aplikasi seperti YouTube dan Muzik Google Play-telah diprapasang terlebih dahulu. Untuk yang lain, terserah anda. Untuk pengalaman terbaik, anda memerlukan campuran video, muzik, produktiviti dan aplikasi sistem. Dengan itu, inilah aplikasi penting yang perlu anda pasang segera.

1. Netflix
Apabila ia datang kepada perkhidmatan penstriman video, peraturan Netflix. Ia adalah salah satu daripada platform penayangan filem dan rancangan TV yang paling popular di dunia. Lebih baik lagi, ia adalah antara yang paling murah dalam perkhidmatan penstriman video. Dan sekarang Netflix telah menjadi global, kemungkinan anda sudah mempunyai langganan.

Jika anda sudah mempunyai Langganan Netflix, menggunakan aplikasinya yang khusus untuk Android TV akan memberi anda pengalaman yang lebih mendalam. Perkhidmatan ini mempunyai pelbagai jenis filem, rancangan TV, dan dokumentari. Ia juga merupakan salah satu daripada beberapa platform streaming video yang menyokong video 4K dan HDR. Netflix datang dipasang pada sebahagian besar TV Android terbaharu, tetapi jika anda tidak memilikinya, anda boleh memuat turun dari Google Play Store.

2. Google Drive
Sekiranya anda suka mengakses semua fail anda di TV Android anda, anda mungkin mahu mencuba aplikasi Google Drive. Memasang aplikasi Google Drive di TV anda boleh memberi anda akses tanpa had kepada semua data awan anda sambil membolehkan anda melihat segala-galanya pada paparan besar.

3. AirScreen
TV Android datang dengan sokongan untuk Google Cast. Ia membolehkan anda membuang mana-mana video, audio, atau imej dari peranti Android anda ke Android HDTV. Bagaimana jika anda seorang pengguna iPhone dan juga berlaku untuk membeli TV Android? Secara teknikal, anda akan menghadapi masalah keserasian serius. Ini kerana iPhone tidak menyokong Google Cast. Mereka datang dengan Airplay, ciri yang membolehkan pengguna iOS menstrimkan media dari iPhone ke Apple TV. Download di Google Play Store.

Satu-satunya masalah ialah pada masa ini aplikasi Google Drive tidak tersedia di Gedung Play Android TV. Tetapi itu tidak bermakna anda tidak boleh memasangnya! Anda sentiasa boleh sideloadnya. Anda boleh memasangnya dengan mudah menggunakan aplikasi seperti ES File Explorer. Sebagai alternatif, anda boleh meletakkan salinan APK dalam kad SD dan memasangnya dari situ.

4. Pemain Media VLC
Jika anda mahukan pengalaman main balik video yang menarik pada Android TV anda, VLC Media Player adalah aplikasi yang anda perlukan. Pemain media yang mengagumkan ini menyokong hampir semua codec video. Ia juga menyokong aliran rangkaian, kebanyakan jenis fail audio, dan DVD ISO. Ia mungkin pemain multimedia terbaik untuk TV Android.

Terlebih lagi, pemain VLC secara automatik akan mengkategorikan perpustakaan anda ke audio, video, dan lain-lain. Selain itu, dengan menggunakan tetapan dalam pemain, anda boleh mengawal main semula dalam setiap cara yang anda mahu, serta mengawal perkara-perkara lain seperti pecutan perkakasan. Pemain Media VLC tersedia untuk dimuat turun di Gedung Play Android TV.

5. ES File Explorer
Apl pengurus fail adalah mesti ada untuk Android TV anda. Antara sebab lain, anda memerlukannya untuk memindahkan fail antara TV dan telefon pintar atau komputer riba anda? Dan walaupun selepas berkongsi fail, anda masih memerlukan aplikasi yang baik untuk mengurusnya di TV Android anda. Dan di sinilah ES File Explorer masuk. ES File Explorer adalah aplikasi yang teguh yang berfungsi dengan baik dengan Android TV anda untuk meningkatkan pengalaman TV anda. Selain menguruskan fail yang disimpan, anda juga boleh menggunakannya untuk menyambung ke perkhidmatan berasaskan awan.

6. Twitch
Jika anda suka menonton aliran langsung pemain yang mempamerkan kemahiran permainan mereka, maka Twitch adalah tempat yang akan menjadi. Twitch adalah platform video langsung streaming di mana pemain menghantar aliran permainan video secara langsung. Menonton aliran video secara langsung mungkin berbunyi seperti perkara yang membosankan. Walau bagaimanapun, untuk peminat permainan, ia bukan hanya menyeronokkan tetapi sangat penting. Download di Google Play Store android.

7. Plex 
Jika anda mempunyai koleksi peribadi filem digital dan rancangan TV, Plex adalah penyelesaian terbaik untuk menghantar mereka di sekitar semua skrin dan peranti di rumah anda. Download di Google Play Store android.

Nota: Selain perpustakaan yang indah, Plex juga boleh memuat turun fail sarikata, metadata, karya seni filem, penilaian penonton, dan banyak lagi secara automatik. Selagi anda ingin menonton kandungan anda dari jauh, Plex bebas sepenuhnya untuk digunakan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram