Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Tech Bloggers Malaysia dan Antarabangsa Mesti Diikuti

Tech Bloggers Malaysia dan Antarabangsa Mesti Diikuti

Apabila anda ingin mengetahui tentang teknologi terkini atau mengenai apa yang akan datang dalam industri teknologi, siapakah yang anda pilih? Seorang blogger berteknologi.

Dari kecerdasan buatan kepada realiti maya, penulis berteknologi dalam talian ini menumpukan pada bidang teknologi yang berlainan. Mereka cenderung menjadi orang lain yang melihat apabila mereka ingin tahu apa yang berlaku. Para penulis blog berteknologi terbaik dianggap pemimpin, orang yang mampu menunjukkan pengalaman dan kepakaran dalam bidang teknologi.

Dalam beberapa kes, blogger berteknologi lebih daripada bukan sekadar menulis sahaja, kerana senarai blogger berteknologi tinggi ini dari 2016 telah menunjukkan peningkatan. Blogger blog mungkin juga mempunyai syarikat permulaan atau syarikat teknologi mereka sendiri. 

Ada yang bermula sebagai wartawan yang meliputi teknologi dan topik yang berkaitan. Blogger Tech mendapati bahawa mereka cukup berminat dalam subjek dan mempunyai pengalaman yang cukup untuk membuat blog mereka sendiri.

Sukar untuk kita ingat sesuatu dalam dunia tanpa blog. Pada asalnya semacam jurnal dalam talian yang penuh dengan kemas kini peribadi biasa, log web telah berubah menjadi bentuk komunikasi yang sangat kuat. Mereka pernah ketinggalan dari arus perdana - kini arus perdana.

Sama ada ia akan memecahkan berita teknologi, dari sudut pandang daripada orang dalam, atau humor yang tidak menentu yang anda cari, terdapat sejumlah blog yang tidak terbatas pada mana-mana subjek yang penulis ingin kongsi di alam maya.

Tidak mengejutkan bahawa dunia teknologi memerlukan blogosphere setiap akhbar di negara ini mula membuat blog dan penulisnya bersama cerita berita standard mereka. Akibatnya, terdapat blog yang begitu hebat, begitu bermaklumat, begitu jugalah anda akan ketinggalan dalam berita dan kerjaya teknologi anda tanpa mereka. 
  • Inilah beberapa yang kita pantau setiap hari. 
  • Kunci untuk melakukan apa-apa yang baik atau hebat adalah sentiasa diamalkan.
  • Dan mengekalkan semacam konsistensi.
  • Lihat semua blog berteknologi yang anda kagumi.
  • Apa yang mereka lakukan?
  • Apakah jurang perbezaan yang tidak dipenuhi oleh blog mereka?
  • Cari jurang tersebut. Jurang itu akan menjadi ciri yang membezakan anda. 
  • Sama ada anda mahu menulis mengenai semua telefon pintar atau memberi tumpuan kepada satu jenama telefon bimbit.
  • Sama ada anda ingin menulis mengenai pembelajaran mesin dan kecerdasan buatan.
  • Kunci untuk blog berteknologi anda untuk berjaya adalah untuk terus mengamalkan dan mengekalkan semacam konsistensi.
Saya akan menggalakkan anda untuk menaikkan sebanyak mungkin, apabila bermula. Kemudian terus menambah idea / cawangan baru ke blog anda apabila permintaan meningkat.

Tidak pasti ingin mendalami niche apa?

Dibawah ini ada beberapa senarai blog untuk Tech Blogger Malaysia dan Tech Blogger Antarabangsa:

Tech Blogger Malaysia

1. https://www.ohsem.me/category/tech-gadgets/

2. https://www.johnshenlee.com/blog/

3. https://www.axceldigital.com/blogs-in-malaysia/

4. https://vernonchan.com/news/

5. https://www.edutech.my/top-5-edu-bloggers-that-you-must-not-miss/

6. https://www.calvyn.com/blog/

7. https://mdec.my/blog/

8. https://klgadgetguy.com/

9. https://www.sapiensbryan.com/2-of-the-most-influential-blog-in-malaysia/

10. https://laman7.com/


Tech Blogger Antarabangsa

Mashable.com
Jika anda tidak pernah mendengar "Panduan Media Sosial," anda mungkin tinggal di bawah Commodore lama 64. Dikemas kini sentiasa, dan hampir selalu menghiburkan, Mashable mengambil dunia Twitter, Facebook, hiburan, berita, dan semua teknologi lain bercakap tentang perkara baik, mashes itu ke dalam jenis blog kaserol.

Gizmodo
Tepat dikenali sebagai TMZ teknologi selepas mereka membayar untuk iPhone "yang hilang" selepas Apple iPhone, selepas berita kejatuhan itu menjadi berita muka depan di seluruh dunia. Scandals mengetepikan, Gizmodo telah menjadi laman web yang harus diikuti untuk jangka masa yang panjang, dengan banyak post yang berkaitan, gegaran jiwa muda, dan beberapa pengulas yang lawak di Internet.

GigaOM
Jika anda mencari apa yang akan datang, jangan cari lagi. Penciptaan Om Malik telah berkembang menjadi salah satu blog terbesar di seluruh dunia, dan itu semua memfokuskan pada perkara yang baru. Berita dan analisis mengenai Web 2.0, teknologi dan permulaan, media sosial, permainan, GigaOM yang dilindungi. Itulah yang berlaku apabila anda mempunyai pasukan 12 penulis yang terobsesi teknologi (enam daripadanya telah menulis lebih daripada 100 post setiap satu).

ZDNet
Dalam istilah dalam talian, 10 tahun adalah seumur hidup dan 20 adalah keabadian. Berapa lama ZDNet telah wujud menjadikan laman web berteknologi ini (dahulu dikenali sebagai "ZiffNet") anomali di kalangan blog. Ditubuhkan pada tahun 1991, dahulu pada CompuServe dan Prodigy, ZDNet dibeli pada tahun 2000 oleh CNET (CBS Interactive), dan melaporkan pelbagai berita teknologi. Walaupun mereka menumpukan perhatian kepada seperti: Apple, Microsoft, Google, ZDNet juga mempunyai ulasan produk, muat turun perisian dan banyak berita dan analisis mengenai perniagaan dan isu-isu teknologi.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram