Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Membaiki Kemas Kini Microsoft Windows Jika Windows 10 Tersekat

Membaiki Kemas Kini Microsoft Windows dalam Windows 10 jika ia tersangkut (stuck).

Bagaimana Membaiki Kemas Kini Microsoft Windows dalam Windows 10

Microsoft telah mendedahkan bilangan cara untuk memulakan Windows Update jika ia memutuskan untuk berhenti berfungsi.

Kemas kini Windows tersekat. Sejak Windows mampu membuat kemaskini sendiri secara automatik melalui internet. Kemas kini Windows yang terperangkap ini tidak dapat dielakkan, umpama sama seperti ketika hujan turun pada pagi hari, dan anda tidak dapat keluar melakukan kerja-kerja seperti mengemas dan menyusun atur keadaan taman pada hari tersebut.

Dalam dunia yang ideal, Kemas Kini Windows tidak akan bermasalah. Tetapi ini bukan dunia yang ideal, dan pembaharuan kemas kini Windows tidak semestinya seperti Microsoft akan berjalan lancar seperti biasa. Untuk sebahagian besar, kemas kini Windows berlaku secara senyap di bahagian background, dan cuma hanya memasang selepas prompt atau ketika anda mematikan PC anda. Tetapi terdapat keadaan yang akan memerlukan bantuan.

Bagaimana Membaiki Kemas Kini Microsoft Windows dalam Windows 10

Mungkin ia memuat turun separuh daripada kemas kini sebelum memutuskan ia tidak mahu terus bersambung dengan pelayan. Pada masa yang lain, Windows 10 hanya bersemangat melakukan perkara sendiri untuk seketika, memperlahankan kemas kini anda dengan pantas untuk merangkak.

Sebaik-baiknya, Pembaruan Windows adalah salah satu daripada komponen Windows 10 yang tidak akan pernah anda lihat atau dengar. Secara amnya, jika ia tidak memulakan semula PC anda di tengah-tengah karya yang sangat penting, Windows Update cenderung untuk mengelirukan jauh di latar belakang Windows 10, memuat turun kemas kini apabila ia perlu.

Sekiranya Kemas Kini Windows menjadi terperangkap, pelabuhan pertama adalah untuk menyemak senarai ini kod peningkatan dan pemasangan ralat paling biasa, atau tatal ke bahagian bawah artikel ini. Sekiranya Kemas kini Windows telah membuang mesej ralat, maka silang semak kod ralat yang terkandung di dalam senarai tersebut - ini mungkin akan membantu anda untuk mengetahui sebab-sebab yang kemas kini gagal di tempat pertama.
Bagaimana Membaiki Kemas Kini Microsoft Windows dalam Windows 10

Pengguna PC 2-dalam-1 yang dibina sekitar 2012 hingga 2014 juga mungkin mendapati diri mereka menghadapi isu-isu dengan pemasangan Windows 10 berkat pembukaan Windows Update. Jika masalah ini memberi kesan kepada anda, kami telah menggariskan beberapa bantuan di bawah bersama-sama penyelesaian kepada masalah Kemas Kini Windows yang paling biasa.

Bagaimana untuk membaiki Kemas Kini Windows: Jika Kemas Kini Kreator tidak akan dipasang pada 2-in-1. Windows 10 adalah * bertujuan * untuk bekerja dengan setiap Windows 7 dan 8.1 PC yang serasi, tetapi pemilik beberapa Windows 2-in-1 yang menjalankan Windows 8 telah mendapati bahawa itu tidak berlaku. Dengan Windows Update 10 Pencipta membina 1703, pemasangan pada mesin-mesin ini gagal.

Sekiranya 2-dalam-1 terjejas, anda akan melihat mesej yang muncul dengan mengatakan "Windows 10 tidak lagi disokong pada PC ini. Nyahpasang aplikasi ini sekarang kerana ia tidak bersesuaian dengan Windows 10".

Abaikan mesej itu, itu adalah satu penipuan - untuk itu, tidak ada aplikasi untuk menyahpasang kerana Windows 10 menyebabkan masalah itu. Kelemahannya adalah, tidak ada penyelesaian sebenar untuk masalah ini kerana ia adalah keserasian bug dalam Windows Update yang diperlukan oleh Microsoft. Walaupun pembetulan kini perlu dilaksanakan, sesiapa yang sedang menghadapi isu ini perlu hanya duduk rapat sedikit demi sedikit.

Bagaimana untuk membaiki Kemas Kini Windows: Bersabar, yang ini, tetapi secara jujur.

Kadangkala, kemas kini boleh menjadi besar dan memerlukan masa yang lama untuk dimuat turun. Sekiranya kemas kini tertentu terperangkap, katakan, 75% selama satu atau dua jam - jangan panik. Bagaimanapun, mungkin terdapat isu jika angka itu tidak berubah semalaman.

Bagaimana untuk membaiki Kemas Kini Windows: Jalankan penyelesai masalah Pembaruan Windows
Ini secara automatik akan mengesan masalah dengan sistem anda, yang boleh mengambil masa beberapa minit untuk diselesaikan. Muat turun penyelesai masalah di sini, kemudian klik Tetapan Lanjutan dan anda akan mendapati pilihan "Terapkan pembaikan secara automatik".

Jalankan penyelesai masalah dan semoga ia dapat membersihkan masalah yang menyebabkan Kemas Kini Windows tersekat.

Bagaimana untuk membaiki Kemas Kini Windows: Gunakan Pemulihan Sistem
Jika komputer anda masih tidak bertindak balas semasa memasang kemas kini, anda boleh menjalankan Sistem Pemulihan. Ini akan memulihkan PC anda ke titik awal dalam masa.

Untuk mengakses Pemulihan Sistem, cukup ketik System Restore ke bar carian dan pilih "Buat titik pemulihan", yang akan membawa anda ke Perlindungan Sistem dalam tetingkap Sistem Properties. Dari Sistem Pemulihan, anda boleh memilih titik yang sesuai untuk dikembalikan.

Sebaik sahaja anda kembali ke titik pemulihan yang lebih awal, cuba pasang semula kemas kini semula seperti biasa.

Bagaimana untuk membaiki Kemas Kini Windows: Padam fail dalam Pengedaran Perisian
Silap mata ini, terima kasih kepada The Windows Club, melibatkan sedikit interaksi dengan tetapan sistem komputer anda. Ia tidak boleh menyebabkan sebarang kerosakan pada PC anda - anda hanya akan benar-benar memadamkan fail Pembaruan Windows sementara - tetapi kami akan mengesyorkan menyediakan titik Pemulihan Sistem sebelum pergi lagi.

Pertama, anda perlu menghentikan Perkhidmatan Kemas Kini Windows dan Perkhidmatan Pemindahan Pintar Latar Belakang. Ketikkan "win + x" untuk membuka menu WinX, dan dari sini pilih command prompt (admin). 

Terdapat dua arahan yang perlu anda taip: Clean wuauserv, Tekan Enter selepas anda menaip. Ini akan mematikan Perkhidmatan Kemas Kini Windows dan Perkhidmatan Pemindahan Pintar Latar Belakang.

Seterusnya, anda perlu memadam fail dalam C: \ Windows \ SoftwareDistribution. Pergi ke folder yang sesuai, pilih semua fail dan tekan Padam. Sekiranya fail tidak dapat dipadamkan kerana ia sedang digunakan, anda perlu memulakan semula PC anda. Matikan kedua-dua perkhidmatan Kemas Kini Windows dan kemudian cuba memadamkan fail lagi.

Setelah folder dikosongkan, sama ada mulakan semula komputer anda atau menghidupkan perkhidmatan Windows Update secara manual. Untuk melakukan ini, tunjukkan arahan arahan (admin) dan taipkan: wuauserv permulaan bersih, bit permulaan bersih.

Kini jalankan Windows Update dan anda akan mendapati bahawa PC anda perlu memuat turun beberapa kemas kini, yang boleh mengambil masa beberapa jam, bergantung pada sistem dan sambungan anda.

Sebaik sahaja kemas kini semua telah dipasang, Windows akan menjadualkan masa mula semula, walaupun anda sentiasa boleh memulakan semula dan kemudian.

Bagaimana untuk membaiki Kemas Kini Windows: Buat fail kelompok cepat-fix
Masih disini? Masih berharap bahawa Windows Update hanya akan KERJA? Kemudian ada satu pilihan terakhir. Pembetulan berikut boleh didapati di banyak forum dan laman web, dan salah satu pembaca jenis kami membawa perhatian kami kepadanya. Yang terbaik antara semua? Ia benar-benar tidak boleh menjadi lebih mudah.
Buka Notepad dan tampal teks yang disalin di bawah.
Simpan fail sebagai Fix.bat (bit .bat sangat penting) dan pastikan anda menyimpannya ke desktop supaya anda dapat dengan mudah.

Klik kanan fail di desktop anda dan pilih Run as Administrator.
Setelah fail selesai, mulakan semula dan jalankan Windows Update sekali lagi.

@ECHO OFF echo Skrip ini bertujuan untuk menghentikan Windows Update menjadi gema sampah dan SELESAI UTAMA. PAUSE echo. attrib -h -r -s% windir% \ system32 \ catroot2 attrib -h -r -s% windir% \ system32 \ catroot2 \ *. * net stop wuauserv net stop CryptSvc net stop BITS ren% windir% \ system32 \ catroot2 catroot2 .old ren% windir% SoftwareDistribution sold.old ren "% ALLUSERSPROFILE% \ application data \ Microsoft \ Network \ downloader" downloader.old net Start BITS start net CryptSvc net start wuauserv echo. echo Windows Update kini berfungsi dengan baik. Terima kasih kepada Microsoft. echo. PAUSE

Kod ralat kemas kini Windows 10
Senarai penuh kod dan nasihat terdapat di sini. Jadual di bawah meringkaskan kesilapan yang paling biasa.

Ralat Apa maksudnya dan bagaimana untuk memperbaikinya
0x80073712 Fail yang diperlukan oleh Windows Update rosak atau hilang.
0x800F0923 Ralat ini menunjukkan pemacu atau perisian lain pada PC anda tidak serasi dengan peningkatan ke Windows 10. 

Untuk info tentang cara membetulkan masalah ini, hubungi sokongan Microsoft
0x80200056 Ini bermakna proses naik taraf telah terganggu kerana anda secara tidak sengaja me-restart PC anda atau keluar dari PC anda. Cuba naik taraf semula dan pastikan PC anda dipasang dan tetap dihidupkan.

0x800F0922
Kesalahan ini mungkin bermakna PC anda tidak dapat menyambung ke pelayan Windows Update. Jika anda menggunakan sambungan VPN untuk menyambung ke rangkaian kerja, putuskan sambungan dari rangkaian dan matikan perisian VPN dan cuba tingkatkan lagi.
Kesalahan itu juga boleh bermakna tidak ada ruang kosong yang mencukupi dalam partition Sistem Reserved. Betulkan masalah ini dengan menggunakan perisian pihak ketiga untuk meningkatkan saiz partition Reserved System.

Ralat: Kami tidak dapat menyelesaikan kemas kini. Memutuskan perubahan. Jangan matikan komputer anda.

Ralat: Kegagalan mengkonfigurasi Kemas Kini Windows. Membetulkan perubahan.
Ini adalah ralat umum yang mungkin muncul bila-bila masa pembaruan Windows gagal. Cari kod ralat untuk kemas kini yang gagal dengan melihat sejarah kemas kini anda. Cari kemas kini yang tidak dipasang, tuliskan kod ralat dan hubungi sokongan Microsoft.
Ralat: Kemas kini tidak terpakai pada komputer anda. Kesalahan ini mungkin bermakna bahawa PC anda tidak mempunyai kemas kini yang diperlukan.
0xC1900208 - 0x4000C Ini mungkin bahawa aplikasi yang tidak serasi dipasang pada PC anda menyekat proses naik taraf daripada melengkapkan.

0xC1900200 - 0x20008
0xC1900202 - 0x20008

Ini mungkin menandakan PC anda tidak memenuhi syarat minimum untuk memuat turun atau memasang peningkatan kepada Windows 10.

0x80070070 - 0x50011
0x80070070 - 0x50012
0x80070070 - 0x60000

Ini mungkin menunjukkan PC anda tidak mempunyai ruang yang cukup untuk memasang peningkatan. Percuma sedikit ruang pada pemacu dan cuba lagi.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram