Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Meningkatkan Populariti Topik Trend Untuk Youtube

Ingin menghasilkan kandungan YouTube yang mesra algoritma?

Bagaimana Meningkatkan Populariti Topik Trend Untuk Youtube

"Tertanya-tanya bagaimana untuk menarik penonton dan memastikan mereka menonton"

Dalam artikel ini, anda akan menemui 5 tips dan taktik untuk mengoptimumkan kandungan video YouTube anda pada setiap peringkat proses pengeluaran video:


# 1: Berkomitmen untuk Mengepos ke YouTube Pelbagai Times Setiap Minggu
Laporan terkini menunjukkan bahawa saluran YouTube yang menyiarkan lebih daripada sekali seminggu melakukan lebih baik dan mendapat lebih banyak pandangan yang disyorkan. Jika boleh, pasang video ke YouTube tiga kali atau lebih setiap minggu, terutamanya jika anda baru memulakan dan cuba membina penonton. Menjaga jadual teratur dengan pelbagai post update seminggu boleh dengan cepat meningkatkan saluran anda dalam algoritma.

Mewujudkan satu tan kandungan pada permulaan pada topik yang sama akan membantu meningkatkan populariti dan trending saluran anda berfungsi dengan baik dalam algoritma, dan juga membuat perpustakaan kandungan yang akan membantu penonton dari satu video ke video lain, meningkatkan masa tontonan anda dan memberi mereka alasan untuk melanggan.




# 2: Membangunkan Aliran Kerja Pengeluaran Video Lestari
Anda mungkin membuat filem dan video pendek yang layak Oscar, tetapi jika setiap video mengambil masa 6 bulan untuk menghasilkan, video anda tidak akan mengembangkan saluran YouTube anda. Muat naik video tetap pada waktu yang biasa adalah apa yang membawa orang kembali untuk lebih.

Apa sahaja jenis video yang anda ingin buat, pilih kandungan yang anda boleh buat dan buat secara tetap dan cari cara untuk menyelaraskan aliran kerja pengeluaran anda, sama ada ia menyediakan studio, membuat template penyuntingan, atau menyewa pembantu atau pasukan pengeluaran. Terus memperbaiki topik dan aliran kerja pengeluaran anda sehingga proses anda adalah mesin yang benar.

Petua: Salah satu perkara terbaik yang boleh anda lakukan ialah memasang studio video kecil sehingga apabila tiba masanya untuk anda menghidupkan lampu hijau dan memulakan.



# 3: Mulakan Setiap Video Dengan Idea Menarik
Bagaimana anda memasang penonton bergantung kepada anda dan kandungan anda. Jika video mempunyai sebarang bentuk projek, tunjukkan hasil akhir terlebih dahulu. Hasil yang menakjubkan membuat orang lebih berminat untuk melihat bagaimana anda mencapainya. Pendekatan hebat untuk video DIY dalam proses membuat video. Sebagai contoh, Hairstyles Cute Girls sentiasa bermula dengan menunjukkan hasil akhir sebelum menjelaskan cara membuat gaya rambut.

Cerita adalah cara lain untuk menarik perhatian penonton. Orang ramai dibina untuk cerita. Apabila anda memulakan video anda dengan cerita, orang secara semulajadi ingin melangkah untuk melihat apa yang berlaku. Selain itu, cerita peribadi mengundang penyampai kepada penonton dan seringkali dapat memberikan segel berguna kepada idea yang lebih rumit.

Walau bagaimanapun anda mengaitkan penonton, pastikan pembuka anda berkaitan secara terus dengan perkara itu. Penonton diklik kerana mereka berminat, jadi cepat masuk ke subjek yang mereka ingin dengar tentang di tempat pertama.

Anda mungkin telah melihat YouTubers membuat tipu muslihat dengan memulakan dengan kisah atau fakta yang kelihatannya benar-benar luar topik dan kemudian menyambungkannya ke topik. Taktik ini berfungsi dengan baik apabila anda sudah mempunyai khalayak yang besar yang mempercayai anda.


# 4: Pastikan Tajuk dan Kredit Pembukaan Pendek
Rentang perhatian adalah pendek. Tajuk panjang atau urutan kredit pada awal video dapat menyebabkan orang kehilangan minat. Juga, pembuka lama tidak menggalakkan penonton pesta kerana orang tidak mahu menonton urutan yang sama berulang kali.

Sebaliknya, buat tajuk pembukaan dan kredit pendek dan punchy. Buat pembuka keseluruhan tidak lebih daripada 5 saat. Sebagai contoh yang hebat, urutan judul Crystal Joy adalah pendek, manis, dan menyenangkan.


# 5: Tambah Skrin Akhir untuk Menggalakkan Video, Saluran, atau Laman Web Anda
Skrin akhir adalah grafik interaktif yang menghubungkan ke video lain, senarai main, saluran, atau laman web, atau meminta seseorang untuk melanggan saluran anda. Seperti yang dicadangkan oleh ciri ciri, anda boleh menambah skrin akhir hanya dalam 20 saat terakhir video anda, jadi anda perlu merancang di mana skrin akhir akan muncul.

Satu pilihan adalah untuk merangka subjek video anda dengan cara yang anda mempunyai ruang untuk skrin akhir. Bercakap di skrin akhir akan terus melibatkan penonton.


Menggalakkan Saluran atau Laman Web Anda Dengan Langganan, Saluran, atau Skrin Akhir

Jika anda menambah skrin akhir video atau senarai main, anda juga dapat menambah jenis akhir skrin lain. Seperti yang ditunjukkan di atas, anda boleh menambah langganan, saluran, atau skrin hujung yang dipautkan. (Perhatikan bahawa jika anda ingin menunjukkan hanya pautan langganan atau pautan ke laman web anda pada skrin akhir, anda tidak akan berjaya. Anda mesti menyertakan pautan ke video atau senarai main.

Skrin akhir langganan akan memasukkan pautan untuk orang untuk melanggan saluran anda. Skrin akhir ini bulat dan secara lalai menunjukkan gambar profil anda. Tidak ada sebab untuk tidak memasukkan butang langganan.

Pastikan anda menunjuk penonton ke butang langganan dalam beberapa cara, kerana tidak ada yang memberitahu penonton apa itu. Anda boleh menjelaskan apakah skrin akhir langganan adalah dengan bercakap pada skrin atau termasuk grafik yang menerangkan tujuan skrin akhir.

Skrin akhir saluran membolehkan anda mempromosikan saluran lain, yang sangat berguna dalam kerjasama. Jika video adalah kerjasama dengan pencipta lain, anda boleh memautkan penonton ke saluran mereka dan juga anda sendiri, seperti yang ditunjukkan dalam contoh di bawah. Jika anda hanya mahu menunjuk orang ke saluran yang anda kagumi, anda juga boleh melakukannya.

Skrin akhir dikaitkan membolehkan anda menambah pautan ke laman web yang berkaitan, termasuk laman merchandising, platform crowdfunding seperti Kickstarter atau Patreon, atau laman web anda sendiri.

YouTube mempunyai proses untuk menyediakan tapak yang berkaitan. Selepas anda menyediakan laman web anda dengan YouTube, anda boleh menghantar penonton secara literal ke mana-mana melalui pengalihan. Melalui cara dengan Plugin WordPress untuk  membuat mudah alih yang mudah.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram