Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Rakan Facebook Disyorkan Sebenarnya Berfungsi?

Rakan Facebook Cadangan dan Disyorkan Berfungsi

Bagaimana Rakan Facebook Disyorkan Sebenarnya Berfungsi?

Facebook adalah laman jejaring sosial yang digunakan untuk menghubungkan orang dengan rakan-rakan, keluarga, rakan sekerja serta rangkaian dengan kenalan baru. Untuk menggalakkan pengguna membuat sambungan baru, Facebook mempunyai fungsi saran rakan. Cadangan rakan membantu pengguna menyambung kepada orang lain dengan aspek yang dikongsi seperti minat, rakan dan latar belakang.

Ciri-ciri rakan Facebook atau 'orang yang anda ketahui' mengambil masa untuk mennyemak ke tahap yang baru. Seterusnya anda mempunyai frame atau meninggalkan perkhidmatan lokasi anda, tahu banyak pengikut Facebook sedang menonton anda ...

'Orang yang anda mungkin tahu' Facebook adalah frasa yang kelihatan tidak berbahaya, jika sedikit formal - 'Akan ada banyak orang yang mungkin anda ketahui di sana! '- tetapi dalam beberapa tahun kebelakangan ini, ia menjadi identik dengan karusel Kawan yang dicadangkan dengan yang tepat yang menampilkan orang yang ya, anda tahu, tuhan saya, bagaimana Facebook tahu anda mengenali mereka.

Talian rasmi Facebook mengenai ini, pada Halaman Bantuan Facebook, menjelaskan bahawa mereka membuat pilihan untuk Kawan-kawan yang Disyorkan berdasarkan 'rakan-rakan, maklumat kerja dan pendidikan bersama, rangkaian yang anda adalah sebahagian, kenalan yang telah anda import dan banyak faktor lain'. Ia adalah 'faktor lain' yang paling menarik, mengingati betapa tidaknya mereka itu.

Hanya dengan mengimbas mengenai kawan-kawan saya sekarang yang disarankan, ada sekurang-kurangnya tiga orang di sana yang saya belum jumpa, saya tidak pernah bekerja dengannya, kita tidak pergi ke sekolah yang sama, saya tidak mempunyai teman bersama dan mereka tidak berada dalam kenalan saya. Salah seorang daripada mereka adalah seseorang yang saya pasti, selepas melakukan carian pantas di laman media sosial yang lain, sedang melihat mantan saya. Jadi kenapa dia disarankan ?! Adakah ini berkaitan dengan 'faktor-faktor lain' yang disebut Facebook? Saya tidak kenal dia! Adakah kita sekali dalam kafe yang sama? Adakah dia, betul-betul difahami, telah mengejar saya? Pernahkah kami menemui jawapan yang pasti tentang bagaimana anda boleh memberitahu apabila orang melihat profil saya.

Bagaimana Rakan Facebook Disyorkan Sebenarnya Berfungsi?


Banyak persoalan, dan begitu banyak teori konspirasi. Syukurlah, saya telah melakukan penyelidikan histeris, jadi apabila lelaki itu tidur dengan siapa yang tidak pernah terputus balik dan anda tidak boleh berhenti berfikir tentang muncul pada rakan-rakan yang dicadangkan anda, anda tidak perlu.

Adakah rakan-rakan cadangan anda berdasarkan di mana anda berada?
Dalam salah satu kes terbaik dalam Facebook mendedahkan pada tahun 2016 bahawa data lokasi adalah salah satu faktor dalam cadangan sahabat yang berpotensi, sebelum beberapa hari kemudian menarik baliknya dan mengatakan bahawa mereka benar.

Terdapat beberapa laporan yang agak membimbangkan tentang bagaimana dengan tepat algoritma yang sepatutnya; 'Serius, saya mempunyai cukup pemberita yang bertanya kepada saya, ketakutan, mengapa Facebook mengesyorkan sumber mereka dilindungi' tweeted Violet Blue, seorang wartawan mengenai jenayah siber.

Apabila Fusion telah menerbitkan sebuah artikel, difahami, menjelaskan bagaimana ini adalah kekacauan privasi - Facebook segera menarik baliknya. Kenyataan itu ditukar kepada hakikat bahawa perkhidmatan lokasi telah diuji setahun yang lalu, tetapi bukan salah satu 'faktor lain' yang jelas yang diterangkan di tapak bantuan.

Oleh itu, pada dasarnya, kemungkinan besar lokasi perkhidmatan anda memberitahu rakan-rakan yang disarankan. Sebut saja, ya, perasaan yang kita ada.

Salah satu cara untuk menghentikan ini ialah menukar tetapan lokasi pada telefon anda, atau menghilangkan aplikasi Facebook dan menggunakannya dengan Safari yang baik. Pelayar lain boleh didapati.

Adakah rakan-rakan anda yang disyorkan berdasarkan siapa yang telah melihat profil anda?

Adakah kawan-kawan anda yang dicadangkan berdasarkan kenalan telefon anda?
Yang satu ini pasti ya. Di salah satu daripada kemas kini aplikasi banyak, anda akan sengaja menyegerakkan semua kenalan telefon anda kepada Messenger. Dan jika anda telah membenarkan Facebook menyegerakkan kenalan telefon anda, maka ia akan mencadangkan anda menyambung kepada mereka secara dalam talian. Sekiranya anda tidak menyedari bahawa anda telah meletakkan orang dalam kenalan anda, maka ia akan dicadangkan kepada anda.

'Entah bagaimana senarai kawan-kawan saya yang disyorkan adalah selalu yang saya ada hanya seketika sahaja,' kata seorang pengguna Reddit yang mengatakan kata-kata seperti 'anak ayam'. 'Facebook entah bagaimana melihat melalui kenalan saya di telefon saya dan menggunakan nombor telefon mereka untuk mencadangkannya. Ia agak menyeramkan apabila anda melihat seorang gadis yang anda temui satu kali dan tidak tahu nama terakhirnya, tetapi entah bagaimana ia dicadangkan untuk anda. '

Cara mudah menyingkirkan ini melalui aplikasi Facebook pada telefon anda - pergi ke tetapan, dan tatal ke bawah sehingga anda melihat 'Kenalan Segerak'. Tekan 'tanggalkan Facebook'. Selesai. Dikeluarkan. Anda juga boleh melakukannya melalui pautan ini di sini.

Saya kadang-kadang menerima 'jemputan' dari orang-orang, yang sebahagian besarnya saya tahu hanya samar-samar, untuk bergabung dengan mereka di Facebook. Saya tidak mahu menyertai Facebook, jadi jangan biarkan ini. Semalam, bagaimanapun, saya menerima satu lagi jemputan, dari seseorang yang menjalankan kelas seni yang pernah saya tanya. 

Di bawah, Facebook menyenaraikan tiga orang lain yang telah menjemput saya pada masa lalu. Dan, di bawah itu, ada senarai sembilan orang lain yang anda mungkin tahu - tidak ada yang pernah menjemput saya, dan tiga daripadanya saya hanya mempunyai hubungan yang sangat asas - contohnya satu pertanyaan yang dibuat kepada arkivis.

Bagaimana Rakan Facebook Disyorkan Sebenarnya Berfungsi?


Bagaimana Facebook tahu bahawa saya pernah mempunyai hubungan dengan orang-orang ini? Bolehkah Facebook mengakses e-mel mereka, lihat di mana mereka semua pergi, dan merujuk mereka dengan orang yang telah menerima jemputan dari tempat lain? Atau bolehkah mereka, setelah diberikan alamat e-mel saya, entah bagaimana mendapat akses ke mesej Sent saya, lihat di mana mereka dihantar ke, dan merujuk silang mereka ke atas keahlian Facebook sedia ada mereka ???

Ini benar-benar bimbang saya - ia kelihatan seperti pencerobohan privasi saya, dan kebimbangan saya bahawa mereka mungkin dapat mengakses pelbagai maklumat peribadi dan perbualan.

Bolehkah anda menerangkan bagaimana ini boleh berlaku, dan mencadangkan apa-apa cara untuk menghalangnya?

Cadangan dari Facebook
Dari masa ke masa, Facebook akan mencadangkan rakan yang anda mungkin tahu atau halaman yang mungkin menarik minat anda. Cadangan ini didasarkan pada pemboleh ubah seperti rangkaian anda adalah sebahagian daripada, karya yang disenaraikan dan sejarah pendidikan dan rakan anda yang sama. Cadangan yang dibuat hanyalah saran dan Facebook tidak menghantar permintaan rakan kepada mereka yang mereka cadangkan kepada anda. Facebook juga secara berkala menyarankan anda melibatkan diri dengan mereka yang sudah ada pada senarai rakan anda yang anda tidak pernah berinteraksi dengan kebelakangan ini.

Cadangan daripada Kawan
Facebook juga memberi setiap pengguna keupayaan untuk mencadangkan rakan dan halaman ke satu sama lain. Seseorang di senarai rakan anda mungkin berfikir anda akan bersama rakan mereka atau ingin menjadi peminat laman yang mereka suka dan, oleh itu, menghantar cadangan kepada anda. Seperti cadangan automatik dari Facebook, cadangan dari rakan adalah pilihan dan anda tidak mempunyai kewajipan untuk menerima. Untuk menghantar cadangan kepada salah seorang kawan anda, navigasi ke halaman profilnya dan klik pautan "saran kawan" di bahagian bawah lajur kiri. Pilih seberapa banyak rakan yang ingin anda cadangkan dan klik kotak "saran hantar."

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram