Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memulakan Perniagaan Online

Cara Memulakan Perniagaan Online

Memulakan Bisnes dalam talian adalah salah satu perkara yang paling menarik yang boleh anda lakukan. Tidak pernah ada masa yang lebih baik untuk berbuat demikian daripada sekarang dan di sini. 

Berikut adalah 6 perniagaan dalam talian yang anda boleh mulai hari ini, dan anda tidak perlu berhenti daripada kerja seharian anda.

Menjadi Pakar Bisnes Online
Kita semua sangat baik pada sesuatu, dan mempunyai pengetahuan yang kita boleh lulus kepada orang lain. Menjadi seorang perunding adalah mengenai satu perkara yang anda gemari, dan menggunakannya untuk membantu, atau mengajar, orang lain. Banyak perniagaan mencari ahli dalam topik atau bidang tertentu kerana kakitangan mereka terdiri daripada banyak jenis "Membuat Perniagaan Online". Mereka mempunyai pengetahuan dalam pelbagai bidang, tetapi bukan pakar dalam satu perkara. Pertunjukan perundingan dalam talian yang popular sering dikaitkan dengan mempromosikan perniagaan, seperti pengurusan media sosial, pengoptimuman enjin carian (SEO), iklan carian berbayar (seperti dengan Google Adwords atau iklan Bing membayar per klik). Sekiranya anda mempunyai kemahiran reka bentuk, atau mengetahui mengenai kebolehgunaan laman web, anda boleh menjangkau perniagaan dan menyediakan kritik untuk laman web atau kedai dalam talian percuma tanpa modal. 

Menjual barangan "artistik" 
Orang yang licik cenderung untuk menghindar dari teknologi, tetapi Etsy adalah di mana anda akan mencari medium yang mudah. Dalam pasaran dalam talian untuk sesiapa sahaja yang ingin menjual barangan buatan tangan mereka. Seperti cat, kimpalan, mengukir, menjahit, membentuk, atau membentuk sesuatu, anda mungkin boleh menjualnya di Etsy. Luangkan sepuluh minit ke kedai-kedai yang berbeza, dan anda akan mencari orang dari seluruh dunia, dan semua lapisan masyarakat, menjual barangan mereka.

Dan anda tidak perlu berhenti berdoa; terdapat banyak orang yang telah menukar perniagaan sampingan mereka ke Etsy ke dalam pertunjukan sepenuh masa. Etsy menyediakan template yang mudah dan banyak cara untuk membimbing, jadi anda tidak akan terlewat dengan memulakan bahagian dalam talian perniagaan anda. Sekiranya anda mempunyai sedikit kreativiti atau bakat artistik, Etsy tidak akan menjadi lebih bijak untuk menghasilkan pendapatan sampingan dalam talian.

Mulakan Kedai Penghantaran Dropship
Memulakan kedai e-dagang online boleh menjadi usaha yang besar dan memerlukan banyak pelaburan awal. Bukan sahaja anda perlu merancang laman web dan mencipta senarai produk, tetapi anda juga perlu membeli, menyimpan dan menghantar produk yang anda jual. Kedai Dropshipping berbeza, walaupun. Dengan kedai penghantaran drop, anda hanya perlu melakukan sebahagian kecil daripada kerja itu. Kedai Dropshipping membolehkan anda membuat laman web dan menjual produk, tetapi tanpa perlu menyimpan inventori atau menghantar produk itu sendiri - semuanya ditangani oleh pemborong pihak ketiga. Apabila pelanggan membeli produk dari tapak web anda, anda membuat pesanan dengan pengeluar atau pemborong pihak ketiga, yang kemudiannya menghantarnya terus kepada pelanggan bagi pihak anda. Kedai Dropship menjimatkan masa, wang, dan sumber. Mewujudkan laman web atau galeri produk anda tidak semestinya sukar. Anda boleh membina sebuah kedai dalam talian menggunakan WooCommerce atau templat yang mudah digunakan pada platform seperti Shopify, dan aplikasi seperti Oberlo. Anda benar-benar dapat menubuhkan sebuah kedai dropship dalam talian dengan beribu-ribu produk hanya dalam beberapa hari.

Menjadi freelancer
Untuk masa yang lama, istilah "freelancer" merujuk kepada seseorang yang tidak mempunyai pekerjaan sehari, dan dikenakan harga tinggi untuk kepakaran mereka dalam kemahiran mereka. Hari-hari ini, sebahagian besar tenaga kerja di seluruh dunia membuat wang tunai tambahan dengan bebas dari rumah. Jika anda mahir dalam penulisan iklan, pemasaran dalam talian, reka bentuk web, atau pengekodan, anda berada dalam kedudukan utama untuk mencari beratus-ratus pekerjaan freelancing dalam talian. Laman web dan bantuan freelance Elance berhubung dengan perniagaan di seluruh dunia. Kerja Freelance boleh terdiri daripada pertunjukan berbayar sekali sahaja, untuk mengulangi, kerja konsisten secara mingguan atau bulanan. Bahagian yang terbaik? Sebagai freelancer, anda dapat memilih jika anda ingin bekerja tambahan lima jam seminggu, atau 20 jam tambahan. Anda boleh mencari dan memohon seberapa banyak atau sedikit projek yang anda suka.

Beli dan jual nama domain
Jika anda pernah berfikir bahawa membeli dan membalikkan hartanah kelihatan menyeronokkan dan menguntungkan, anda akan menyukai konsep membeli dan menjual nama domain. Sama seperti membeli rendah dan menjual tinggi dengan rumah sebenar, nama domain flipping mempunyai margin besar yang boleh meletakkan banyak wang tunai di dalam poket anda.

Untuk membeli domain, anda memerlukan sedikit lebih daripada kad kredit. Anda boleh membeli domain pada tapak pembelian domain biasa seperti GoDaddy.com, atau di tapak lelong domain seperti NameJet atau Sedo. Menjual domain memerlukan sedikit pemikiran kreatif, kerana anda perlu mencari pembeli yang tepat (seperti menjual harta fizikal). Penjual yang berjaya akan memberitahu anda bahawa membuat portfolio berpuluh-puluh (atau bahkan beratus-ratus) domain meningkatkan peluang anda.

Membina laman web niche Amazon
Pernahkah anda berbelanja di Amazon, dan kita semua tahu bahawa jangkauan syarikat adalah jauh dan luas. Jadi kenapa tidak ambil tindakan itu sendiri? Dengan mendaftar sebagai Affiliate Amazon, anda boleh mendapat komisen setiap kali seseorang datang dari laman web niche anda membeli produk di Amazon. Laman web niche Amazon berbeza daripada laman web sekutu standard, di mana laman web ini memfokuskan pada satu jenis produk, seperti pengering rambut, treadmill atau mikrofon. Laman web niche mempunyai peluang yang lebih baik dijumpai oleh enjin carian seperti Google dan Bing, dan oleh penjual e-dagang yang tahu apa yang mereka cari. Walaupun laman web niche Amazon masih memerlukan beberapa mengangkat berat di hujung depan (membeli domain, menyediakan hosting, merancang laman web, bangunan pautan dan sebagainya). Sebaik sahaja ia berjalan dan berjalan, anda boleh dengan mudah menduplikasi laman web dan mula memperoleh pendapatan pasif dengan menjual pelbagai produk.

Memanfaat Peluang Untuk Membuat Wang di Internet
Kembali pada permulaan post ini, saya menyatakan betapa mudahnya perniagaan sampingan dalam talian boleh disebabkan oleh bagaimana teknologi mudah dan mudah diakses. Sebenarnya, tidak ada alasan untuk tidak membuat pendapatan sampingan dari rumah melalui perniagaan dalam talian. Jika anda mahu, anda boleh. Ini hanya enam contoh; terdapat puluhan idea lain dan perniagaan dalam talian yang boleh anda mulakan esok. 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram