Bagaimana Mengoptimalkan SEO Youtube

Cara Mengoptimalkan Video SEO Youtube

Bagaimana Mengoptimalkan SEO Youtube


Anda juga telah menghabiskan masa ini dan membuat strategi, menghasilkan, dan mengedit video anda, tetapi ia tidak mendapat ranking. Apa yang sedang berlaku? Tetapi bagaimana dengan video SEO? Ia tidak sama seperti dulu, bukan?

Mula-mula, benar bahawa video SEO tidak sama dengan SEO biasa. Video SEO juga telah berubah dengan ketara dalam beberapa tahun kebelakangan ini, oleh itu saya ingin berkongsi berkenaan dengan seorang pakar SEO video, Phil Nottingham, untuk berkongsi nasihat dan pandangan beliau.


Bagaimana Mengoptimalkan SEO Youtube


Apakah itu SEO Video?
Video SEO hanya mengoptimumkan video anda untuk diindeks dan pangkat pada halaman hasil enjin carian untuk carian kata kunci yang berkaitan. Terdapat banyak strategi pengoptimalan untuk memberikan video anda peluang yang lebih tinggi kedudukan dalam search ranking, yang akan digariskan beliau dalam artikel ini.



Bagaimana Mengoptimalkan SEO Youtube



Bagaimana video SEO berubah?
Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, pemasaran video telah menjadi semakin popular dengan perniagaan. Sekali pemasar mula mendapatkan kamera DSLR pada lewat tahun 2000, ia menjadi lebih mudah untuk menghasilkan video dan mendapatkannya dalam talian (terima kasih kepada YouTube) tanpa mendapat ijazah dalam videografi.

Sekarang kita tidak dapat melayari internet tanpa melihat video, dan kita semua berjalan dengan telefon bimbit dalam kantong kami yang mempunyai keupayaan untuk menembak video berkualiti  tinggi yang baik di mana saja. Dengan letupan video tersebut, ia menjadi lebih sukar untuk mendapatkan ranking dalam hasil carian sejagat, menurut Phil.

"Semua laman web boleh ditarafkan dalam tab video, tetapi tidak semua boleh berpangkat dalam carian sejagat dengan video," kata Phil. "Ia menjadi lebih sukar untuk mendapatkan daftar putih daripada kira-kira 3 tahun yang lalu, tetapi lebih mudah untuk mendapatkan video anda diindeks pada tab video (gambar di bawah)."

Seperti yang baru-baru ini sedekad lalu, pemasaran masuk adalah idea baru. Pemasar belajar bahawa mereka tidak boleh hanya menerbitkan kandungan dalam jumlah yang banyak sahaja. Ia juga perlu berkualiti tinggi dan dioptimumkan dalam cara yang menjadikannya dapat ditemui sebaik mungkin melalui enjin carian.

Kandungan itu sekali sahaja terhad kepada perkataan bertulis. Hari ini, itu tidak lagi berlaku. Hari ini, strategi kandungan komprehensif termasuk kerja bertulis seperti blog dan ebook, serta media seperti podcast, aset visual, dan video.

Bahagian terakhir video terus meningkat. Menurut laporan Inbound State 2018, 45% pemasar melabur lebih banyak di YouTube sepanjang tahun ini. Lebih banyak daripada saluran pemasaran lain yang tersedia untuk mereka.

Tetapi bagaimana SEO berfungsi? Apakah langkah-langkah yang anda perlukan untuk mengoptimumkan saluran YouTube anda untuk carian.

Buka kunci satu sumber yang anda perlukan untuk mula mengembangkan saluran peribadi atau saluran perniagaan YouTube anda. Dan dengan peningkatan format kandungan lain untuk keperluan untuk mengoptimalkannya untuk carian. Satu tempat yang semakin penting untuk dilakukan adalah di YouTube, laman web pengedaran video yang digunakan oleh orang ramai.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Padam Akaun Instagram

Cara Membuat Video Montaj

Cara Buat Akaun Google Baru

Bagaimana Cara Hack "Wifi Password"

Cara Padam Akaun Facebook

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked