Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Perbandingan Penyedia Perkhidmatan Internet Malaysia

Perbandingan Penyedia Perkhidmatan Internet Malaysia



Perkhidmatan Internet di Malaysia

Oleh kerana penggunaan Internet yang banyak di Malaysia, mujurlah bilangan syarikat "penyedia perkhidmatan Internet di Malaysia" semakin bertambah dan kos Internet di Malaysia berbeza di pelbagai syarikat. Jika anda ingin belajar di Malaysia, anda cuba membeli Internet untuk memudahkan akses kepada risalah, buku internet dan melakukan penyelidikan dan karya akademik sebanyak mungkin selepas menyewa rumah atau menetap di Malaysia.

Syarikat Penyedia Perkhidmatan Internet di Malaysia termasuk:

TM: Syarikat telekomunikasi negara di Malaysia
UNIFI - ini adalah di bawah syarikat TM
MAXIS
P1
TIME
YES
DIGI
CELCOM
UMobile
RedOne

Penyedia Perkhidmatan Internet (ISP) adalah istilah industri bagi syarikat yang dapat memberikan anda akses kepada Internet, biasanya dari komputer. Jika anda mendengar seseorang bercakap tentang Internet dan mereka menyebut "pembekal" mereka, mereka biasanya bercakap mengenai ISP mereka.


Perbandingan Penyedia Perkhidmatan Internet Malaysia


ISP akan menjadikan sambungan Internet anda menjadi kenyataan. Dengan kata lain, anda boleh mempunyai komputer dengan modem tersedia dan boleh mempunyai router untuk rangkaian, tetapi tanpa langganan dengan ISP, anda tidak akan mempunyai sambungan ke Internet.

Bagi pemilik rumah atau penghuni apartmen khas, ISP biasanya "syarikat kabel" yang, sebagai tambahan atau menawarkan langganan TV, juga menawarkan langganan Internet. Walau bagaimanapun, anda tidak mendapat harga untuk kedua-duanya. Anda boleh mendapatkan TV kabel atau Internet berkelajuan tinggi sahaja, atau kedua-duanya.


Perbandingan Penyedia Perkhidmatan Internet Malaysia


ISP adalah pintu masuk anda ke Internet dan segala yang anda boleh lakukan dalam talian. Kedua sambungan anda diaktifkan dan disiapkan, anda akan dapat menghantar e-mel, pergi membeli-belah, melakukan penyelidikan dan banyak lagi. ISP adalah pautan atau saluran antara komputer anda dan semua "server" yang lain di Internet. Anda mungkin merasa seperti anda bercakap dengan ibu anda secara langsung melalui e-mel, tetapi sebenarnya "tidak langsung." E-mel anda dari komputer anda, seterusnya ke komputer / pelayan ISP, di mana ia akan dihantar bersama ke destinasi melalui pelayan lain dalam rangkaian.


Perbandingan Penyedia Perkhidmatan Internet Malaysia


Sudah tentu, itulah laluan "elektronik": transmisi yang terhampir.

Setiap rumah atau organisasi dengan akses Internet mempunyai ISP. Berita baiknya adalah, kita semua tidak perlu mempunyai penyedia yang sama untuk berkomunikasi antara satu sama lain dan kita tidak perlu membayar apa-apa tambahan untuk berkomunikasi dengan seseorang yang mempunyai ISP yang berbeza.

Manakala khas untuk sesiapa yang mempunyai laman web, tidak semua orang boleh menjadi ISP. Ia memerlukan wang, infrastruktur dan ramai juruteknik yang sangat pintar. ISP anda mengekalkan jarak jauh dari kabel, menggunakan beratus-ratus juruteknik dan mengekalkan perkhidmatan rangkaian untuk ratusan ribu pelanggannya. Bergantung pada tempat anda tinggal, anda biasanya mempunyai pilihan ISP.

Jenis ISP
Pada tahun 1990-an, terdapat tiga jenis ISP: perkhidmatan dial-up, Internet berkelajuan tinggi (juga disebut sebagai "jalur lebar") yang ditawarkan oleh syarikat kabel, dan DSL (Digital Line Subscribers) yang ditawarkan oleh syarikat telefon. Pada tahun 2013, perkhidmatan dial-up jarang berlaku (walaupun mereka murah), kerana mereka sangat lambat ... dan pilihan ISP yang lain biasanya tersedia dan banyak, lebih cepat.

DSL dan kabel
Contoh dua daripada ISP DSL terkemuka adalah Verizon dan AT & T. Tetapi dalam beberapa tahun kebelakangan (dari tahun 2013), DSL telah menurun, sementara ISP berasaskan kabel, seperti Comcast dan Time Warner, telah berkembang. Kenapa berlaku perubahan itu? Ini kerana syarikat telefon semakin banyak ke perniagaan telefon pintar yang lebih lumayan, dan menjual kontrak tahunan untuk perkhidmatan selular bersama dengan ... keupayaan Internet pintar.

Itu meninggalkan banyak perniagaan jalur lebar untuk syarikat-syarikat kabel.
Internet Serat: Dalam perjalanannya kepada anda?
Dengan DSL telah jatuh, ada ruang untuk teknologi baru dan ia sudah ada di beberapa kawasan: ia dipanggil serat, atau serat optik, jalur lebar. Kononnya, seratnya adalah ratusan kali lebih cepat daripada kabel atau DSL. Itu berita yang sangat menarik (jika benar dan tersedia) kepada syarikat, dan pemain dengan jumlah yang banyak dan penggunaan wayarles serentak yang berlaku di malaysia.

Verizon (ya, mereka downplaying DSL) kini menawarkan FiOS di kawasan terpilih (letakkan "f" sebelum "Eye" dan "OS"). FiOS bermaksud perkhidmatan gentian optik, dan ia mendakwa mempunyai kelajuan sambungan internet superfast.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram