Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Tips SEO Pada Halaman BlogSpot Blog

Ada banyak perkara lain yang boleh dilakukan untuk mendapatkan peningkatan lalu lintas dari enjin carian, tetapi ini perlu ada beberapa tips pada pandangan saya sering diabaikan dan sering diperlukan.


Tips SEO Pada Halaman BlogSpot Blog
Sila klik untukπŸ‘‰ Download Template

Gunakan HTML5
HMTL5 sepatutnya boleh digunakan di mana-mana. Tetapi pos entry blog adalah salah satu tempat yang paling sesuai untuknya. Ini kerana HTML5 memanfaatkan markup semantik yang mentakrifkan semua bahagian paling penting dalam entry. Sebagai contoh tag <article>, <samping>, <nav>, dan <header> sesuai untuk menandakan pos pada blog. Tag HTML ini membantu enjin carian dengan menggunakan segmentasi halaman, dan bentuk analisis tahap blok lain. Ini kerana dengan menggunakan tag dengan betul, anda dapat berkomunikasi dengan enjin carian apa yang dimaksudkan untuk setiap kandungan dalam laman web anda.

Mengoptimumkan Untuk Pengarang
Terdapat bukti yang menggembirakan bahawa halaman yang disenaraikan dalam hasil yang mempunyai coretan kaya (rich snippet) yang disokong oleh Google Authorship mempunyai kadar klik yang lebih tinggi. Kini lebih mudah dari sebelumnya untuk menyediakan halaman untuk pengarang. Sering kita mendengar klien bertanya sama ada mereka boleh meletakkan pengarang pada halaman produk, atau laman editorial yang lain. Sebenarnya, ia sangat bergantung pada catatan blog yang hampir dan sesuai. So, jika belum lagi, bolehlah mendapatkan persediaan untuk pengarang hari ini.

Pautan ke Entry Berkaitan
Begitu banyak ciptaan plugin Wordpress yang mengagumkan pada hari ini untuk membuat sambungan dalaman lebih mudah. Salah satu cara yang paling popular untuk meningkatkan hubungan dalaman adalah untuk memaut kepada pos entry yang berkaitan di bahagian bawah setiap pos entry. Terdapat banyak alat hebat di luar sana untuk membantu, tetapi apa yang penting adalah mudah untuk mengingati setiap pautan yang lebih berkaitan, semakin besar kemungkinan tidak hanya kepada menyebarkan ekuiti pautan, tetapi juga meningkatkan tontonan halaman.

Penggunaan Teg 
Saya tahu tip ini kelihatan jelas. Tetapi hari ini kita masih melihat banyak blog yang tidak menggunakan tag tajuk mereka dengan cara yang betul. Tajuk utama jawatan itu hendaklah dalam tag H1, dan kemudian sebarang tajuk sokongan harus turun dengan sewajarnya. Ini bermakna anda tidak boleh menggunakan H1 di nama atau logo tapak anda.

Gunakan Tarikh
Sekarang terdapat banyak bukti yang menunjukkan Google sangat mengambil berat mengenai tarikh pos atau artikel. Menyediakan tarikh pos yang diterbitkan dalam format standard akan membantu enjin carian mengklasifikasikan pos dalam julat tarikh tertentu. Boleh membantu jika semua pesaing anda membuat pertanyaan yang diberikan mempunyai kandungan yang lebih lama (Old Post).

Berikut di halaman tips SEO untuk blog BlogSpot (Blogger) akan membantu blog anda diindeks, disenaraikan dan disenaraikan tinggi dalam halaman hasil enjin carian Google (SERPs). BlogSpot menawarkan platform yang sangat baik untuk blogger. Ia adalah percuma, dan membolehkan sesiapa sahaja dengan hasrat untuk memulakan blog mereka sendiri untuk melakukannya tanpa perlu membayarnya.

Tips SEO Halaman BlogSpot 
A. Penggunaan Kata Kunci
Istilah 'Kata kunci' merujuk kepada perbendaharaan kata pada halaman anda, tetapi kepada istilah carian yang digunakan oleh orang yang menggunakan enjin carian untuk mencari maklumat. BlogSpot atau blog Blogger anda dianggap oleh Google sebagai sumber maklumat - dan ia akan mengarahkan pelanggan kepada anda jika ia percaya anda dapat memberikan maklumat itu dengan cara yang berwibawa.

Salah satu cara untuk meyakinkan Google bahawa seseorang yang mencari maklumat mengenai cara menggunakan SEO untuk blog mereka adalah menulis halaman web atau blog post mengenai topik itu dengan cara yang berwibawa. Google mungkin percaya bahawa halaman ini bertajuk "Tips SEO Pada Halaman BlogSpot Blog" menawarkan maklumat baik yang baik yang mungkin membantu penggunanya, tetapi anda mesti memberikan beberapa bukti persuasif bahawa ia! Sebelum membentangkan halaman ini sebagai kemungkinan Google akan mengambil alih lebih daripada 200 faktor.

Kebanyakan faktor ini terlibat dalam apa yang dikenali sebagai halaman SEO. Google melihat tag tajuk (judul) untuk mencari fokus umum halaman, kemudian pada tag Penerangan Meta untuk maklumat lanjut. Ia kemudian melihat kandungan halaman untuk menentukan berapa banyak pihak berkuasa halaman ini. Untuk menyokongnya, ia kemudian mencari laman web lain yang menghubungkan ke halaman tersebut yang menunjukkan kepada Google berapa orang lain percaya ia menawarkan maklumat yang baik pada kata kunci tersebut.

Walau bagaimanapun, faktor-faktor SEO di luar halaman ini bukanlah yang kita sedang mempertimbangkan di sini. Ia semata-mata kandungan dan tetapan pada halaman blog anda di mana anda mempunyai pengaruh langsung pada masa ini. Yang lain-lain - struktur pautan laman di luar, kedudukan authority Google dan cara lain yang anda boleh gunakan untuk menjadikan blog anda kelihatan berwibawa di mata Google akan datang kemudian - atau mungkin dibina ke dalam template blog.

Jadi bagaimana anda menggunakan kata kunci untuk menarik pengunjung dan meyakinkan enjin carian yang anda boleh menawarkan hanya apa yang pelanggan mereka cari? Jangan percaya semua yang anda diberitahu atau baca, kerana ini nampaknya menjadi topik yang sangat kontroversi.

Di Mana Untuk Menggunakan Kata Kunci
Gunakan kata kunci atau frasa utama anda sebagai berhampiran dengan permulaan halaman anda tanpa membuatnya kelihatan dibuat. Gunakannya sekurang-kurangnya sekali dalam Tajuk H2 dengan teks tebal, dan sekali lagi dalam perenggan akhir. Dalam purata 500 perkataan pos, anda akan menggunakannya tidak lebih daripada 2-3 kali lebih banyak dalam artikel itu.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram