Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

6 Kesilapan Element Penting dalam SEO Blogger

Kesilapan SEO ketika Optimum Laman Blog

6 Kesilapan Element Penting dalam SEO

Kesilapan SEO 1: Hilang H1 Tags 
Terutama pada laman utama, cuba bayangkan ketika anda memasuki laman web dengan latar belakang gambar yang bagus, font yang cantik, dan skim warna yang menarik. Ia memang kelihatan sangat menakjubkan. Semasa melayarinya anda terasa seperti berjalan bersiar-siar di taman yang indah.

Mengapa? Kerana seringkali pereka laman web dan pemaju web melupakan elemen SEO penting.

6 Kesilapan Element Penting dalam SEO


Kesalahan yang paling biasa adalah membuang tag H1 hanya kerana tidak ada tempat untuk itu pada halaman web anda.

Tag H1 adalah salah satu daripada unsur-unsur crawler enjin carian pertama akan melihat untuk menentukan halaman adalah tentang. Mempunyai tag ini, dan termasuk kata kunci sasaran anda, meningkatkan peluang anda untuk kedudukan yang lebih tinggi.


Berikut adalah sebuah laman web yang mempunyai tag H1 yang jelas dan berpusat

Laman web Sampel dengan tag H1.

Tag H1 membantu kedudukan "cara membina blog  bisnes" dalam tiga kedudukan teratas organik untuk banyak kata kunci yang berkaitan dengan "membuat blog".
 

Jika anda mahu menjelaskan kepada pereka dan pemilik laman web bagaimana laman web ini akan mendapat manfaat daripada tag H1, memperkenalkan mereka kepada ujian lima saat. 

Menurut ujian ini, jika pengguna boleh memberitahu apa yang laman web itu kira-kira selepas hanya melihat ia selama lima saat, pengalaman pengguna yang baik.

Biasanya, cara yang paling mudah untuk menerangkan tujuan laman web ini adalah dengan menggunakan tag H1 deskriptif di atas halaman.


Kesilapan SEO 2: Imej besar & Media Files

Imej yang indah menjadikan laman web anda kelihatan menakjubkan. Tetapi anda perlu berhati-hati dengan saiz fail media anda.

Termasuk imej yang besar dan video boleh memberi kesan negatif kelajuan laman web anda, yang boleh menyebabkan kedudukan yang lebih rendah.

Google memberi ganjaran kepada halaman yang dimuatkan dengan cepat.

Bagaimana anda tahu jika anda mempunyai kandungan yang besar di laman web anda dan bagaimana anda boleh memperbaikinya?

Untuk imbasan cepat, anda boleh menggunakan Google Test PageSpeed ​​Insights yang akan memberitahu yang imej Google itu terlalu besar pada halaman.

PageSpeed ​​Insights Test Google
Ujian ini menunjukkan bahawa laman tersebut boleh dilaksanakan secara optimum dengan mengurangkan saiz imej dengan 70 peratus. Anda juga boleh menggunakan Screaming Frog sebagai alternatif untuk mengenalpasti imej yang besar dan fail media di seluruh laman web anda.

Sebaik sahaja anda telah mengenal pasti mereka imej, mengubah saiz dan / atau memampatkan mereka dan laman web anda muat naik semula.


Kesilapan SEO 3: Popup 

Baru-baru ini Google memberi amaran laman web untuk mengelakkan menggunakan interstitials mengganggu dan pop-up.

pengalaman pengguna, terutama pada peranti mudah alih, adalah agak penting untuk Google. Apabila popup kreatif atau rumit hadir di hadapan pengunjung anda boleh mengakses kandungan utama, ia boleh memberi kesan negatif UX dan, dengan itu, SEO anda.

Kesilapan SEO 4: Teks dalam Imej
Apa yang menghairankan, kesilapan ini adalah meluas. Bukan termasuk lapisan teks melalui imej, ramai pereka laman web hanya memasukkan teks ke dalam imej.

Mengapa?

Sebagai permulaan, enjin carian tidak boleh "melihat" imej seperti manusia. Oleh itu, enjin carian tidak boleh "membaca" teks pada imej. Pada asasnya, ia adalah bersamaan tetapi tidak termasuk pada semua teks.

Dalam contoh di bawah, seluruh dalam file di atas adalah satu imej. Oleh kerana itu, laman web yang hilang tag H1, Subheadline, dan manfaat utama yang boleh membantu dalam kedudukan yang lebih tinggi untuk kata kunci sasaran mereka.

Satu lagi sebab taktik reka bentuk ini rosak kerana ia tidak responsif. Maka pada peranti mudah alih, teks dan butang akan kelihatan sangat kecil, menyebabkan pengalaman pengguna sangat teruk dan tak mesra pengguna.

Kesilapan SEO 5: Infinite

Teknik reka bentuk web popular ini benar-benar boleh menjejaskan prestasi SEO anda apabila dilakukan dengan betul.

kandungan beban lebih sebagai pengguna mendapat ke bahagian bawah halaman. Jika penomboran anda tidak ditetapkan dengan betul, enjin carian tidak akan dapat merangkak halaman anda.

Katakan blog anda mempunyai 100 muka surat. Jika anda hanya menunjukkan 10 post yang paling baru secara lalai, bermakna itulah bahagian yang robot enjin carian akan melihat. Sejak robot merangkak laman web melalui pautan tidak ada cara untuk mereka tahu terdapat lebih banyak kandungan pada halaman di luar 10 artikel atas.

Berita baik adalah anda sendiri boleh membuat laman carian-friendly. Ikut arahan Google Webmaster Blog semasa membina laman web dan anda tidak perlu berkompromi antara reka bentuk dan SEO.

Kesilapan SEO 6: Kandungan (konten) terlalu pendek 

Halaman produk dan perkhidmatan adalah halaman yang paling penting di laman web anda.

Kedudukan yang lebih tinggi, anda boleh mendapatkan mereka untuk kata kunci sasaran dan ia seperti semudah itu. Beberapa kesilapan biasa yang berkaitan dengan kandungan nipis:
Tidak mempunyai halaman perkhidmatan atau produk di laman web. 

Dengan menghapuskan halaman tersebut dari laman web anda sama sekali tidak berpeluang untuk menduduki kedudukan organik untuk kata kunci sasaran anda.

Mempunyai sedikit teks di muka surat perkhidmatan produk anda. Setelah anda mengenal pasti mana perkhidmatan muka surat produk untuk memasukkan di laman web anda, luangkan masa berfikir tentang salinan yang anda akan termasuk pada setiap halaman.

Selamat membaca dan semoga bermanfat... 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram