Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memuat turun Video Facebook di Android, iPhone, Windows, dan Mac

Cara Download Facebook Video di Smartphone/PC/Komputer

Cara Memuat turun Video Facebook di Android, iPhone, Windows, dan Mac


Facebook merupakan rangkaian sosial terbesar di dunia dengan lebih dari 2 bilion pengguna aktif bulanan, Facebook juga secara semula jadi telah menjadi salah satu laman web video terbesar. Walaupun nampaknya seolah mungkin seakan menipu mengenai metriknya untuk mendapatkan lebih banyak pengiklan - dengan harapan dapat menyaingi YouTube untuk masa yang dihabiskan oleh pengguna untuk menonton iklan dalam telefon, tablet, komputer riba atau TV. Tetapi tidak seperti YouTube, Facebook masih belum mempunyai ciri dari pandangan luar talian. Ini bermaksud jika anda tertanya-tanya bagaimana memuat turun video Facebook, itu tidak semudah dengan hanya menekan butang muat turun dan selesai. Baca juga tutorial lain download Facebook Video πŸ‘‰ Klik Sini.

Sekiranya anda juga pernah tertanya-tanya bagaimana anda boleh memuat turun video Facebook pada peranti pilihan anda seperti - Android, iPhone, iPad, Mac, Windows, atau Linux - Begini cara anda boleh melakukannya.

Cara Memuat turun Video Facebook di Android, iPhone, Windows, dan Mac


😎Cara memuat turun video Facebook di PC

Perkara yang harus anda pilih di bawah bergantung pada seberapa kerap anda fikir anda akan melakukannya. Sekiranya ia adalah perkara yang sekali-sekala dilakukan, pilihlah laluan menggunakan laman web. Sekiranya anda merancang untuk memuat turun video Facebook secara berkala, tambahan penyemak imbas atau aplikasi luaran mungkin lebih baik untuk anda. Maka inilah cara anda boleh memuat turun video Facebook di Windows, Mac, atau Linux.


Cara memuat turun video Facebook pada komputer riba Windows atau Mac, menggunakan laman web.


Terdapat puluhan laman web yang mengaku membantu memuat turun video dari Facebook, dan fbdown.net adalah salah satu daripadanya. Tidak ada banyak melibatkan teknikal untuk melakukannya, ikuti langkah-langkah ini untuk memuat turun video Facebook:


Klik kanan pada video Facebook yang ingin anda muat turun dan pilih Salin URL video tersebut dan paste pada URL Facebook Video Downloader (seperti gambarajah).πŸ‘‡

Cara Memuat turun Video Facebook di Android, iPhone, Windows, dan Mac

Pergi ke πŸ‘‰ fbdown.net

Paste pautan di mana ia meminta dan klik Muat turun.

Di halaman seterusnya, pilih antara kualiti biasa (SD) atau HD.

Klik kanan video dan pilih pilihan untuk menyimpan video di komputer anda.

Cara memuat turun video Facebook pada komputer riba Windows atau Mac, menggunakan aplikasi.

Di antara aplikasi, 4K Video Downloader adalah salah satu pilihan terbaik kerana menyokong pelbagai platform - Windows, Mac, dan Linux - dan menawarkan pilihan berkualiti, antara 240p hingga 2K. (Facebook tidak membenarkan video 4K, nama aplikasi dan kemampuannya untuk memuat turun video YouTube 4K.)


Inilah cara menggunakan Pemuat turun Video 4K untuk memuat turun video Facebook:


Sila layari πŸ‘‰ 4kdownload.com untuk download Pemuat turun Video 4K, dan kemudian pasangkannya.

Di mana-mana penyemak imbas, klik kanan pada video Facebook yang ingin anda muat turun dan pilih Salin URL video pada masa sekarang.

Buka Pemuat turun Video 4K dan klik paste URL.

Aplikasi akan menarik pautan video dari papan keratan. Pilih kualiti video yang anda mahukan dan klik Muat turun (Download).


Cara memuat turun video Facebook di Android atau iPhone

Anda boleh menggunakan aplikasi pada perangkat Android, tetapi semuanya terlihat seolah-olah UI mereka belum diperbarui sejak Android Froyo yang meminta anda untuk menukarnya. Pemuatan sidel boleh menjejaskan keselamatan peranti anda, dan oleh sebab itu ia tidak disyorkan. 

Pada peranti iOS, laluan aplikasi lebih bermasalah, kerana anda memerlukan aplikasi desktop yang disebut Cydia Impactor yang akan meminta untuk kelayakan Apple untuk menghasilkan sijil untuk aplikasi pihak ketiga, dan ianya akan melakukan jailbreak pada peranti Apple anda . Cukuplah sekadar katakan tidak untuk kedua-duanya, kerana ini boleh menjejaskan keselamatan peranti anda.


Laluan penyemak imbas jauh lebih senang dan lebih selamat, secara jujur. Ikut langkah-langkah ini:


Cara memuat turun video Facebook di Android

Cukup ikuti langkah-langkah ini untuk memuat turun video Facebook di Android:


Buka video Facebook yang ingin anda muat turun di aplikasi Facebook atau laman web.

Pada aplikasi, tekan bahagian dan kemudian klik Salin Pautan. Di laman web, salin pautan di bar URL.

BukaπŸ‘‰ fbdown.net dalam penyemak imbas yang menyokong memuat turun. Sebilangan besar penyemak imbas Android melakukannya, termasuk Chrome.

Tampal pautan di mana ia meminta anda dan klik Muat turun.

Pada halaman seterusnya, klik dan tahan kualiti - normal atau HD - yang anda mahukan jika anda menggunakan Chrome. Pada Firefox, klik pada pautan, kemudian klik untuk hold on pada video tersebut.

Pilih pautan Muat Turun di Chrome, Simpan Video di Firefox, atau yang setara dengannya di penyemak imbas (Browser) anda.

Video akan disimpan dalam folder Muat turun anda. Periksa tetapan penyemak imbas anda untuk menyimpan lokasi, jika tidak ada di sana.


Cara memuat turun video Facebook di iPhone atau iPad.

Cukup ikuti langkah-langkah ini untuk memuat turun video Facebook di iPhone atau iPad anda:


Buka video Facebook yang ingin anda muat turun di aplikasi Facebook atau laman web.

Pada aplikasi, tekan bahagian dan kemudian ketik Salin Pautan. Di laman web, salin pautan di bar URL.

Buka fbdown.net dalam penyemak imbas yang menyokong memuat turun. Safari dan Chrome tidak, Firefox pun tidak.

Tampal pautan di mana ia meminta anda dan klik Muat turun.

Pada halaman seterusnya, ketik dan tahan kualiti - normal atau HD - yang anda mahukan.

Pilih Pautan Muat turun di Firefox, atau yang setara dalam penyemak imbas anda.

Pergi ke bahagian muat turun penyemak imbas anda. Di Firefox, ia boleh didapati melalui ikon hamburger di bahagian bawah kanan di iPhone (ia berada di kanan atas di iPad). Selepas itu, klik video. Pilih 'Simpan Video'.

Pergi ke  kamera dalam aplikasi Foto, video akan muncul di situ.


Pemuat turun video Facebook percuma dalam talian 

Getfvid adalah salah satu alat terbaik yang ada dalam talian untuk menukar video dari Facebook ke fail mp4 (video) atau mp3 (audio) dan memuat turunnya secara percuma - perkhidmatan ini berfungsi untuk komputer, tablet dan peranti mudah alih.


Apa yang perlu anda lakukan ialah memasukkan URL di kotak teks yang disediakan dan menggunakan butang berlabel "Muat turun" untuk memuat turun video dalam format yang tersedia.


Penggunaan laman web adalah percuma dan tidak memerlukan perisian atau pendaftaran.


Bagaimana menggunakan pemuat turun Facebook?

πŸ‘‰Salin URL Video FB

πŸ‘‰Tampal URL di medan di atas

πŸ‘‰Klik butang "Muat turun" untuk Menyimpan video FB


Bagaimana saya menggunakan Sambungan Chrome Pemuat turun Video Facebook?

Pertama, tambahkan sambungan Getfvid (Facebook Video Downloader) ke penyemak imbas anda.

Kemudian, anda boleh pergi ke halaman tertentu di Facebook yang mengandungi fail video yang anda mahukan.

Apabila anda sampai ke halaman, anda akan melihat butang "Muat turun" (HD atau SD) hijau. Anda mesti mengkliknya. Anda akan dibawa kembali ke halaman muat turun secara automatik di mana anda boleh menyimpan video.


Bagaimana saya memuat turun video peribadi dari Facebook?

Sekiranya anda ingin memuat turun video peribadi dari Facebook, anda boleh melakukannya dengan memuat turun video peribadi seperti getfvid.com/private-downloader. Biasanya, hanya mereka yang dapat melihat kod video yang boleh dimuat turun. Menggunakan alat ini membolehkan anda merakam video dan tetap membiarkannya dirahsiakan. Sudah tentu, dan anda harus sentiasa menghormati privasi hak cipta video yang anda muat turun.


Di manakah video Facebook disimpan setelah dimuat turun?

Semasa anda memuat turun fail, fail tersebut biasanya disimpan ke folder apa sahaja yang anda tetapkan sebagai Default. Penyemak imbas anda biasanya menetapkan folder ini untuk anda. Dalam tetapan penyemak imbas anda boleh menukar dan memilih folder untuk tujuan secara manual untuk video facebook anda yang telah dimuat turun.


Bolehkah saya memuat turun video Facebook Langsung?

Setelah penstriman selesai, anda boleh menyimpan video FB langsung ke peranti anda dengan mudah menggunakan sambungan chrome Getfvid Facebook video Downloader.


Adakah Getfvid menyimpan video yang dimuat turun atau menyimpan salinan video?

Getfvid tidak menyimpan video. Anda tidak perlu menyimpan salinan video yang dimuat turun. Semua video dihoskan di pelayan Facebook. Ia juga, tidak menjejaki sejarah muat turun pengguna, sehingga membuatkan Getfvid seolah-olah sama sekali tidak dikenali.


Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram