Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Dapatkan Backlinks Berkualiti untuk SEO

Belajar Membuat Backlinks SEO

Cara Dapatkan Backlinks Berkualiti untuk SEO

Oleh kerana pengoptimuman enjin carian terus berkembang, sangat menarik untuk melihat bagaimana perkembangan pautan ini telah berkembang sebagai trend terkini. Strategi ini berbeza sekali sejak sedekad lalu. 

Oleh itu, masuk akal untuk membincangkan cara menggunakan amalan terkini yang terbaik dan moden, jadi anda dapat menjadi salah seorang pemain SEO Link yang dipercayai dalam senarai Google.

Cara Dapatkan Backlinks Berkualiti untuk SEO

Di bawah ini kita membincangkan tentang membangunkan kuasa pautan untuk perniagaan anda. Kita mulakan dengan menerangkan berkenaan backlink. Memahami tentang itu, membantu anda memahami cara menggunakan strategi ini dengan betul. Kemudian kita melalui beberapa strategi teratas yang masih berfungsi.

Apakah backlinks?
Backlinks adalah pautan dari satu laman web yang lain. Pautan ini membantu Google memahami bagaimana untuk memperbaiki kedudukan anda.

Backlink adalah sumber kuasa penting untuk trafik carian. Fikirkan ia sebagai undi dari satu laman web yang lain menyatakan berapa banyak mereka menghargai kandungan tapak lain.

Mengapa Backlink penting?
Oleh kerana backlink adalah undi keyakinan, Google melihatnya sebagai komponen penting dalam algoritma untuk menentukan trafik carian.

Perlu diingat terdapat dua jenis pautan. Pautan dalaman datang dari halaman lain di laman web anda. Pautan luar adalah dari laman web lain yang menghubungkan ke kandungan anda sebagai titik rujukan.

Walaupun kedua-duanya memacu lebih banyak trafik carian, pautan luar memberi manfaat kepada laman web anda lebih daripada pautan dalaman.

Kuncinya adalah untuk mencari laman web berkualiti tinggi untuk dihubungkan semula ke laman web anda. Dalam kes ini, kualiti adalah sama pentingnya dengan kuantiti. Pastikan laman web boleh dipercayai dan bukan laman web spam yang dapat menurunkan kuasa carian anda.

5 Komponen kualiti backlink
Bagaimanakah anda tahu jika anda mahu laman web untuk dihubungkan kembali kepada anda? Walaupun Google menyimpan formula tepat untuk backlink, mereka memberi anda beberapa petunjuk bagaimana formula berfungsi. 
Berikut adalah lima komponen utama untuk meningkatkan kualiti backlink anda.

# 1. Populariti
Seperti yang kita telah dibincangkan, lebih banyak pautan ke laman web menunjukkan tahap kepercayaan yang lebih tinggi. Oleh itu, sebuah laman web yang popular seperti Wikipedia yang mempunyai berjuta-juta pautan ke dalamnya berjuta-juta halaman yang berbeza umumnya lebih baik.

Dalam pengertian ini, Google agak seperti pertandingan populariti sekolah tinggi. Pautan lebih berkualiti yang anda dapat, semakin tinggi kedudukan sosial anda.

Salah satu sebab mengapa populariti menggabungkan media sosial dan pengoptimuman enjin carian adalah disebabkan oleh pertemuan ini. Walaupun media sosial tidak memberi manfaat langsung, jawatan menambah pautan yang lebih berkualiti ke laman web anda.

Semua orang berkongsi catatan blog anda menambah pautan ke tapak web anda yang memberitahu Google betapa popularnya anda.

# 2. Pautan Khusus Topik

Perkara seterusnya yang perlu difikirkan adalah sama ada pautan berkaitan dengan tapak anda. Walaupun Wikipedia popular, mereka yang berada dalam industri kraf lebih suka mendapatkan pautan dari laman web seperti Google.

Perkaitan laman web yang menghubungkan kepada anda adalah komponen penting dari bangunan pautan berkualiti tinggi. Mereka mempunyai banyak kuasa sebagai pautan berkualiti tinggi.

# 3. Teks Anchor
Perkara seterusnya yang perlu anda lihat ialah teks utama yang menghubungkan kembali ke tapak anda. Teks utama adalah pautan teks yang menunjuk teks pautan ke halaman tertentu.

Teks Anchor yang sama di beberapa tapak boleh meningkatkan nilai kata kunci ke tapak web anda. Dengan lebih banyak laman web yang menggunakan teks sauh ini, Google menganggapnya faktor untuk meningkatkan trafik carian anda.

# 4. Kedudukan
Enjin carian perlu menapis laman web berkualiti dari tapak spam. Dengan begitu banyak laman spam, Google mencipta graf pautan yang mendasarkan laman web berdasarkan kepercayaan.

Sebagai contoh, laman web seperti universiti, laman web kerajaan, dan bukan keuntungan mempunyai Kedudukan Amanah yang lebih tinggi.

Sebaliknya, pautan mereka ke laman web yang lebih baru kemudian mendapat berat yang lebih tinggi pada masa akan datang. Bekerja untuk mendapatkan tapak Rank Rank yang tinggi untuk perniagaan anda membantu anda mencari pautan terbaik untuk kempen yang akan datang anda.

# 5. Refresh
Pautan merosakkan dari masa ke masa. Sekiranya tapak terkenal menjadi basi, lalu trafik carian mereka turun dari masa ke masa. Itulah sebabnya penting untuk mendapatkan backlink baru.

Blog entri yang lebih kerap dengan kandungan lain yang bercakap tentang nilai Google membawa pengguna bantuan mendapatkan lebih banyak nilai dari pautan yang mereka gunakan.

Bagaimana untuk mendapatkan backlink
Sekarang anda tahu nilai backlink mari kita meneroka beberapa cara untuk menghasilkannya untuk laman web anda.

Semak pautan pesaing anda

Peserta anda mungkin telah melakukan kerja keras untuk anda. Sekiranya anda berada di dalam industri yang kompetitif, anda boleh membuang kerja orang lain. Jika anda tidak mempunyai persaingan yang ketara, maka anda dapat meningkatkan ranking anda dengan lebih cepat.

Jika anda ingin mencari pautan pesaing anda menggunakan alat seperti SEMRush atau Open Site Explorer. Alat enjin carian membantu anda melihat backlink pesaing anda dalam beberapa minit sahaja.

Guest Post
Salah satu kaedah yang paling biasa untuk menjana backlink adalah melalui siaran tetamu. Ia agak memakan masa. Walau bagaimanapun, banyak pemasar carian mencari proses ini tidak ternilai untuk beberapa sebab.

Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram