Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

WhatsApp Video Group Kini Tersedia dalam Versi Terkini

WhatsApp Update: Video Group Kini Tersedia dalam Versi Terkini

Kita sentiasa mengawasi berita dan ciri kemas kini WhatsApp setiap masa. Dalam artikel ini, akan dikongsikan kepada anda di mana untuk memuat turun versi terkini WhatsApp melalui fail Play Store dan APK akan memberitahu anda mengenai ciri-ciri baru setiap kemas kini terbaru.

Berita terkini dari versi beta menjadikan mesej diteruskan lebih telus, sebab anda dapat mengetahui mesej yang dikongsi tersebut adalah yang asal.

Jika anda mengemaskini versi baru WhatsApp kepada versi terkini untuk android, ia akan memberitahu anda "cerita dalam foto". Pada dasarnya adalah satu siri foto yang pengguna telah ambil sepanjang hari.

Anda boleh berkongsi pengalaman anda dengan orang yang berada dikalangan group perbualan WhatsApp anda. Kemas kini terbaru ini juga membolehkan pengguna mempunyai pelbagai latar belakang sembang interaktif. Oleh itu, perbualan mempunyai lebih mesra seperti suasana yang lebih peribadi, mudah dan interaktif.


WhatsApp Update: Video Group Kini Tersedia dalam Versi Terkini

WHATSAPP akhirnya menambah ciri baru yang membolehkan sesiapa membuat panggilan suara atau video kumpulan.

Ciri ini sebelum ini hanya tersedia untuk beberapa pengguna yang terpilih, tetapi kini beralih ke dunia yang lebih luas.

WhatsApp pertama kali menambah panggilan suara pada Mac 2015, dan tidak memperkenalkan panggilan video sehingga November tahun berikutnya.

Kedua-dua ciri kini mendapat kemas kini yang sangat dialu-alukan dengan penambahan panggilan kumpulan.

Bermula dari hari ini, anda boleh membuat panggilan kumpulan dengan sehingga empat orang secara keseluruhan - melalui suara atau video.

WhatsApp menjanjikan bahawa panggilan kumpulan sepenuhnya disulitkan, seperti mesej teks yang dihantar melalui perkhidmatan.

Ini juga bermakna anda tidak perlu membuang minit suara pada panggilan kumpulan, kerana WhatsApp memuat perbualan anda melalui internet sebaliknya.

Kemas kini tersedia untuk kedua-dua telefon iPhone dan Android, dan akan muncul untuk pengguna dari hari ini.

Jika ia tidak muncul untuk anda dengan serta-merta, jangan panik - pembaruan kadang-kadang boleh mengambil masa beberapa hari untuk muncul.

Tidak hairanlah kini aplikasi WhatsApp milik Facebook telah membuat perubahan ini. Sembang bukan teks terbukti sangat popular di dalam perkhidmatan.

"Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, ramai pengguna telah berkongsi panggilan suara dan video di WhatsApp", jelas jurucakap WhatsApp.

Malah, pengguna WhatsAPP menghabiskan lebih dari 2 bilion perminit panggilan setiap hari.



Bagaimana ia berfungsi?
Langkah Pertama, mulakan panggilan suara atau video...salah satu. Kemudian klik Butang Tambah Peserta baru di penjuru kanan sebelah atas.

Ini akan menarik senarai kenalan yang boleh anda tambahkan pada panggilan. Hanya pilih siapa yang anda mahu tambah, dan mereka akan dimasukkan ke dalam panggilan.

Ciri baru itu disiarkan semula pada Oktober tahun lepas, selepas butiran mengenai panggilan kumpulan ditemui dalam kod WhatsApp.

Kemudian pada bulan Mei 2018, WhatsApp mula menawarkan ciri ini kepada "beberapa pengguna" sebagai sebahagian daripada percubaan.

Ia mungkin WhatsApp berminat untuk mendapatkan video kumpulan yang menelefon sebelum September - apabila perkhidmatan saingan Apple sendiri dilancarkan.

Apple sedang menyiapkan iOS 12, kemas kini perisian utama seterusnya untuk telefon bimbit iPads dan iPod Touch.

Kemas kini akhirnya menambah keupayaan pengguna untuk membuat panggilan video kumpulan, walaupun Apple menawarkan sembang 32 orang - berbanding dengan maksimum empat WhatsApp.

Ciri-ciri baru yang anda ingin lihat ditambahkan pada WhatsApp? Beri tahu kami di dalam komen.


Cara-Cara Setup Perbualan Video Group 
Pada masa lalu anda perlu menggunakan aplikasi pihak ketiga untuk membuat panggilan video kumpulan dengan kenalan WhatsApp anda, tetapi kini fungsi tersedia dalam aplikasi untuk iPhone dan Android. (Jika anda tidak dapat menemuinya, anda perlu mengemas kini apl anda.) Inilah cara untuk menghubungi panggilan berbilang WhatsApp video sekaligus.



Bagaimana panggilan video pada WhatsApp?
Buka perbualan WhatsApp.
πŸ‘‰Klik kamera video di bahagian atas sebelah kanan tetingkap.
Panggilan video akan dimulakan secara automatik dan telefon penerima akan berdering (seperti gambar diatas).

Bagaimana kumpulan panggilan video pada WhatsApp.
Buka perbualan WhatsApp.
πŸ‘‰Klik kamera video di bahagian atas sebelah kanan tetingkap.
Panggilan video akan dimulakan secara automatik dan telefon penerima akan berdering.
Sebaik sahaja penerima anda telah menjawab, klik ikon pengguna tambah di penjuru kanan sebelah atas skrin (seperti gambar diatas).

Pilih penerima kedua untuk menambahnya pada panggilan.
Sebaik sahaja mereka menyertai group perbualan, anda juga boleh menambah rakan perbualan ketiga.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram