Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Download dan Install Whatsapp Plus Baru

Download Aplikasi Whatsapp di Komputer, PC, Tablet, Smartphone dll

 Download dan Install Whatsapp Plus Baru





Whatsapp Plus: Apa yang kita semua ketahui bahawa, mengikut fakta dunia digital ketika ini sedang membuat kemajuan dengan begitu pantas. Jika kita lihat, gergasi rangkaian sosial seperti Facebook, Tweeter dan lain-lain mempunyai aplikasi sendiri untuk sistem operasi Android. Jika kita bercakap mengenai aplikasi pemesejan segera, Facebook Messenger, WhatsApp, Telegram dan banyak lagi yang menjadi sebahagian daripada kehidupan kita.

Kegilaan muda mudi sekarang yang menggunakan aplikasi pesanan segera ini telah berkembang sehingga kita seolah-olah  kita tidak boleh bertahan hidup sehari tanpanya. Sebagai contoh, perkara pertama yang kita lakukan selepas ketika bangun pagi selepas tidur adalah untuk memeriksa aplikasi pesanan ringkas. Jika kita bercakap tentang aplikasi pesanan segera yang paling popular, WhatsApp adalah salah satu daripadanya.

WhatsApp, aplikasi yang paling popular di dunia dan atas permintaan Instant Messaging, mempunyai satu lagi edisi dengan semua ciri dan pilihan canggih. Edisi terbaru aplikasi ini dikenali sebagai WhatsApp Plus

Apl ini tersedia secara rasmi di Gedung Google Play.

Walau bagaimanapun,  aplikasi Android terdapat beberapa cara yang berbeza untuk memuat turun dan mendapatkan versi canggih ini dalam WhatsApp. Sekiranya anda mempunyai telefon pintar Android, anda boleh memuat turun dan memasang fail APK dengan pantas ke telefon pintar Android anda. 

Selain itu, terdapat orang yang tidak mempunyai telefon pintar, tetapi mereka masih boleh menggunakan aplikasi tersebut dari PC mereka. Muat turun WhatsApp Plus untuk PC dari tutorial yang diberikan di bawah dan ketahui proses pemasangan sebenar untuk menggunakan aplikasi ini dari PC anda.

WhatsApp kelihatan seperti aplikasi IM yang bersesuaian berbanding semua aplikasi IM terkini yang lain. Walau bagaimanapun, disebabkan perkhidmatan mudah dan segera, pengguna masih mahu memilikinya pada telefon smartphone mereka. 

Selain itu, WhatsApp tidak mempunyai banyak ciri di dalamnya. Atas sebab yang sama, WhatsApp Plus baru ini telah diperkenalkan.Tiada kemahiran tambahan yang diperlukan untuk menggunakan aplikasi ini. Dalam aplikasi ini, anda akan dibenarkan menukar tema, nada pemberitahuan dan beberapa ciri yang berbeza yang tidak tersedia dalam aplikasi WhatsApp rasmi. 

Berikut dibawah adalah tutorial cara melakukannya...
Sebelum kita bermula ada beberapa perkara yang perlu untuk memasang aplikasi ini pada PC anda. Pastikan untuk mengumpul semua bahan yang diperlukan dari pautan yang diberikan di bawah.

Prasyarat untuk WhatsApp Plus untuk PC
Pastikan anda memuat turun versi terbaru dari APK APK 'WhatsApp Plus'. Jika anda tidak tahu mengenainya, anda akan diberikan pautan muat turun di hujung tutorial. Emulator Android yang betul yang sepatutnya serasi dengan OS PC.Ini banyak perkara yang diperlukan untuk memasang aplikasi ini pada PC anda. Segala perkara yang diperlukan dengan mudah boleh dimuat turun secara percuma. Berikutan kami telah memberikan semua pautan muat turun bahan yang diperlukan. Sekarang, mari kita pergi ke tutorial.
Muat turun WhatsApp Plus untuk PC (Windows 7/8 / 8.1 / Mac)
Langkah 1 :
Pastikan Emulator Android yang betul dipasang pada PC. Ini adalah alat yang paling penting yang perlu anda miliki, tanpa itu anda tidak boleh memasang aplikasi ini pada PC tertentu. Jika anda tidak tahu dari mana untuk memuat turunnya, sila ikuti pautan yang diberikan di bawah. (Muat turun Bluestacks Emulator untuk Windows dan Mac)

Langkah 2:
Klik pada pautan yang diberikan di atas dan halaman web baru akan dibuka. Dari halaman, anda akan mendapat semua maklumat berguna tentang Emulator Android bersama-sama dengan semua ciri dan proses pemasangannya. Tatal halaman ke bawah dan anda akan melihat butang Muat turun.

Langkah 3:
Klik pada butang muat turun dan anda akan diarahkan ke laman rasmi Bluestacks Emulator. Pilih proses semasa OS dan proses muat turun PC anda sendiri. Tidak lama kemudian Emulator akan dipasang pada PC dan ia akan memuat seperti imej di bawah.

Langkah 4:
Anda telah berjaya memasang Android Emulator pada PC anda. Sekarang, anda perlu memasang fail APK WhatsApp Plus untuk Emulator ini. Untuk itu, anda perlu memuat turun versi terbaharu WhatsApp Plus APK. Anda boleh mengikuti pautan yang diberikan di bawah untuk memuat turunnya. (Muat turun WhatsApp Plus APK- Versi Terkini).

Langkah 5:
Klik pada pautan di atas dan kemudian fail APK WhatsApp Plus akan dimuat turun pada PC anda. Sekarang, untuk memasang fail ini, klik pada fail dua kali. Anda akan ditanya sama ada hendak memasang fail atau tidak. Klik pada butang Pasang dan ia akan dipasang secara automatik pada Emulator anda. Fail APK serasi dengan Android Emulator dan oleh itu anda boleh dengan mudah memasangnya pada mana-mana PC tertentu.

OK, selesai...anda telah berjaya memasang APK WhatsApp pada PC masing-masing. Anda mesti menunggu untuk mendapatkan tangan aplikasi ini. Untuk itu, lancarkan Emulator dan klik pada pilihan Aplikasi Saya. Cari ikon WhatsApp Plus dan tekan ia. Aplikasi ini bersedia untuk mendapatkan anda dengan cepat. SIGN UP untuk itu dan mulakan lawatan komunikasi baru dengan rakan-rakan dan saudara-mara anda.

STEP 1 - Install dulu whatsapp biasa kat phone anda. Kalau belum ada, klik sini. Tapi kalau dah ada whatsapp, boleh terus ke STEP 4.

STEP 2 - Aktifkan atau teruskan proses install whatsapp tu seperti biasa. (masuk no phone bla bla).

STEP 3 - Dah siap install, hantar message dengan kawan-kawan anda walaupun hanya perkataan " hai " secara ringkas sekalipun.

STEP 4 - Lepas tu masuk "setting" ( seperti gambar di bawah ).


Download dan install whatsapp plus baru

Cara-cara nak install WhatApp Plus:
Download dulu sini:  https://techviral.net/whatsapp-plus-latest-version-apk-free-download-2018/ (sehingga selesai download).

Pergi kat Setting whatapps yang lama lepas tu cari chat setting, klik backup conversation 2-3 kali. (so...tiada isu chat lama yang hilang, bila download yang baru automatik ianya akan sync balik semua chat yang dah di backup...).

Lepas tu uninstall whatsapp lama.

Pergi dekat Whatsapp+ yg dah didownload tadi & install.

Ikut arahan yg diberikan semasa install.

Whatapps anda yg lama akan bertukar menjadi Whatapp+ yang baru.


Apa kelebihan WhatsApp+? 


Download dan install whatsapp plus baru

Banyak emoticon baru...paparan baru...boleh hantar music...boleh tukar layout/theme WhatsApp (unique) berbanding WhatsApp biasa...

Size file hantar lebih besar sampai 50MB..!!!


Semoga anda mendapat manfaat...selamat mencuba...


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram