Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Untuk Menghentikan Google Daripada Menjejak Anda

Bagaimana Untuk Menghentikan Google Daripada Menjejak Anda

Tidak rahsia lagi bahawa Google banyak mengetahui tentang anda. Gergasi Silicon Valley itu sebahagian besarnya bergantung pada pengiklanan dan pengumpulan data. Maklumat ini diperoleh daripada semua interaksi anda dengan Google: melalui carian, penggunaan peta, dan banyak lagi.

Google ingin tahu lebih mendalam tentang para penggunanya, tetapi pada masa yang sama ia tidak menyimpan rahsia sama ada. Dengan pengetahuan yang tepat, anda dapat melihat apa yang Google tahu tentang anda dan mengehadkan apa yang digunakan untuk tujuan pengiklanan. Inilah cara untuk mengetahui apa yang Google tahu dan mengawal data anda.

Google menyimpan semua carian anda
Mungkin anda akan terkejut, sebab Google mempunyai semua rekod sejarah carian anda yang disimpan.

Cara memadamnya: Anda boleh menyingkirkan sejarah carian pelik anda dengan menuju ke halaman Aktiviti Google saya. Di sini anda dapat melihat Aktiviti Google dari hari ini. Klik pada Padam Aktiviti Dengan dalam lajur kiri dan kemudian pilih Cari dari menu lungsur turun.

"Bagaimana untuk menghalang Google daripada menjejaki lokasi anda".


"Jika anda ingin menghentikan Google menjejaki carian anda dengan baik, pergi ke halaman kawalan aktiviti dan mengalihkan penjejakan untuk Aktiviti Web & Apl. Ini termasuk sejarah dan aktiviti Chrome untuk laman web yang menggunakan perkhidmatan Google".

Google melancarkan laman baru yang memudahkan pengguna untuk menghentikannya daripada menjejaki semua yang anda lakukan dalam talian. (mereka tahu banyak perkara yang anda lakukan). Perubahan itu adalah sebahagian daripada usaha Google untuk memenuhi Peraturan Perlindungan Data Umum Eropah yang baru, tetapi sesiapa sahaja di seluruh dunia boleh menggunakan alat tersebut untuk menghentikan Google daripada aktiviti log masuk, sejarah lokasi, maklumat peranti, arahan suara yang dihantar kepada Google Assistant, sejarah carian, sejarah tontonan YouTube dan banyak lagi.

Ia sangat mudah dilakukan, hanya perlu diingat bahawa mengubah beberapa perkara ini mungkin bermakna bahawa beberapa perkhidmatan Google tidak akan dikonfigurasi secara automatik untuk memberi anda pengalaman terbaik berdasarkan apa yang telah anda lakukan pada masa lalu.

Sekiranya privasi anda lebih penting daripada menggunakan kemudahan dari Google, inilah caranya untuk mendapatkan Google untuk menghentikan semua log masuk yang anda lakukan selama ini.

Matikan penjejakan
πŸ‘‰Lawati halaman: Penjejakan Aktiviti Google
Skroll ke bawah halaman dan matikan penjejakan untuk setiap kategori dengan klik ikon berbentuk butang biru di sebelah kanan halaman.
Anda sedang mencari kotak yang kelihatan seperti ini:


Bagaimana Untuk Menghentikan Google Daripada Menjejak Anda
Google tidak membuat lagu dan tarian yang mengenai pengetahuannya yang mendalam tentang para penggunanya, tetapi pada masa yang sama ia tidak menyimpan rahsia. Inilah cara untuk mengetahui apa yang Google tahu dan mengawal data anda.

Google menyimpan semua carian anda
Mungkin yang paling mengejutkan banyak, tetapi Google mempunyai semua sejarah carian anda yang disimpan.

Bagaimana untuk memadamnya: Jika anda lebih suka tidak mempunyai senarai pertanyaan carian yang tidak masuk akal yang tersimpan, kemudian pergi ke halaman sejarah Google, klik Menu (tiga titik menegak) dan kemudian tekan Advanced -> All Time -> Delete.

Jika anda ingin menghentikan Google menjejaki carian anda, pergi ke halaman kawalan aktiviti dan toggle tracking off.

Google menyimpan setiap carian suara
Kebiasaan penjimatan carian suara Google telah dilaporkan pada banyak masa.

Sesiapa sahaja yang menggunakan carian suara Google atau pembantu suara yang diaktifkan, Google Now, menyimpan carian yang disimpan supaya iklan yang lebih relevan dihidangkan dan ciri carian semakin baik - dengan cara yang sama seperti yang anda harapkan daripada carian Google biasa.

Dan ramai orang tidak menyedari bahawa banyak carian ini sebenarnya direkodkan. Ini bermakna pengguna dapat mendengar semula apa yang mereka cari dengan mendengar apa yang mereka katakan dan bagaimana mereka mengatakannya.

Cara memadamnya: Jika anda telah menggunakan mana-mana ciri suara opt-in Google untuk diri sendiri, kemudian menuju halaman Google Voice & Audio Activity untuk menyemak carian suara anda dan dengar kembali kepada mereka. 

Untuk memadamkan pangkalan data ini carian memalukan pilih satu atau lebih rakaman dari kotak semak di sebelahnya dan kemudian klik "padamkan" di bahagian atas skrin.

Jejaki Google dan merekodkan lokasi anda
Selain merekodkan carian dan suara anda, Google juga telah menyimpan tab di lokasi anda.
Bagaimana Untuk Menghentikan Google Daripada Menjejak Anda
Bagaimana Untuk Menghentikan Google Daripada Menjejak Anda


Sejarah lokasi Google, atau halaman masa, menyajikan Peta Google dan membolehkan anda memilih tarikh dan masa tertentu dan melihat di mana anda berada. Ketepatannya bergantung kepada sama ada anda telah masuk ke akaun Google anda dan membawa telefon atau tablet pada masa itu.

Bagaimana untuk memadamnya: Apabila anda melawat halaman garis masa anda boleh klik butang cog tetapan di sudut kanan bawah skrin dan pilih memadam semua dari sana.

Terdapat juga pilihan untuk PAUSE sejarah lokasi dengan menekan butang besar di sudut kiri bawah skrin.

Tetapi yang satu ini agak sukar untuk menghapuskan sepenuhnya, kerana untuk menghentikannya berlaku pada masa akan datang, anda perlu menyisih dari kedua-dua pelacakan lokasi dan pelaporan lokasi dengan peranti anda - sama ada anda menjalankan Android atau iOS.

Kawal data pengiklanan
Salah satu tempat yang lebih menarik untuk memeriksa apa yang benar-benar tahu Google tentang anda adalah untuk mengarah ke halaman tetapan iklannya di mana (jika anda telah melog masuk ke akaun Google anda), anda akan melihat profil Google yang telah dibina untuk anda berdasarkan pada anda sejarah carian, sejarah dan minat YouTube. Jadi, sebagai contoh, anda mungkin tahu bahawa anda perempuan atau lelaki, berusia 18-24 tahun dan berminat dengan perbankan, elektronik pengguna, telefon bimbit.

Dari laman ini, kemungkinan untuk menjadikan privasi iklan dihidupkan (atau dimatikan). Sekiranya anda memilih untuk tidak mempersonalisasi maka iklan yang dipilih, masih aktif di sekitar web anda. Rangkaian iklan Google beroperasi di lebih daripada dua juta laman web di seluruh dunia.

Padam akaun Google anda
Sekiranya anda mempunyai cukup Google dan mahu memadam sepenuhnya akaun anda, itu mungkin sepenuhnya. Papan Pemuka Google menunjukkan anda semua maklumat dan perkhidmatan. disambungkan ke akaun anda, halaman data muat turun membolehkan anda membawanya semua dan akhirnya anda boleh memadamkan akaun anda di sini.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram