Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Mozilla Firefox Melancarkan Sistem Maklumat Keselamatan

Firefox akan memaklumkan kepada anda jika akaun dalam talian anda telah digodam

Mozilla Firefox Melancarkan Sistem Maklumat Keselamatan

Walaupun pelanggaran data berlaku secara praktikal setiap hari, kebanyakan orang tidak menyedari jika maklumat peribadi mereka telah dibocorkan dalam talian atau tidak. Untuk membantu memerangi perkara ini, Troy Hunt, pencipta Pwned (HIBP), tidak lama lagi akan bergabung dengan Mozilla untuk menambahbaik pangkalan datanya ke Firefox versi masa depan. 

Maklumat lanjut layari: Troy Hunt

Firefox ciri baru, dipanggil Firefox Monitor, akan ditubuhkan sebagai tapak sekunder, memberikan lebih ramai orang boleh akses ke pangkalan data HIBP keseluruhannya. Pengguna hanya boleh memasukkan alamat e-mel mereka ke dalam Firefox Monitor untuk mengetahui sama ada maklumat peribadi mereka telah dikompromikan.


Mozilla Firefox Melancarkan Sistem Maklumat Keselamatan


"Ini penting kerana Firefox mempunyai asas kukuh pemasangan untuk ratusan juta orang," kata Hunt dalam catatan blog yang mengumumkan perkongsian itu, "lebih ketara memperluaskan penonton yang boleh dicapai sebaik sahaja ciri ini melonjak ke arus perdana."

Bulan pelancaran
Pada bulan November tahun lepas, Mozilla mengumumkan bahawa ia mengintegrasikan API pangkalan data HIBP yang boleh diakses dengan mudah ke Firefox untuk memberi amaran kepada pengguna apabila akaun mereka diceroboh, walaupun ini pada dasarnya ia hanya sistem pemberitahuan.

Namun, Firefox Monitor tidak hanya membiarkan pengguna mengetahui sebarang kebocoran yang diketahui, tetapi juga memberi saran bagaimana untuk memastikan keselamatan akaun mereka.

Mozilla juga sedang mempertimbangkan untuk menyediakan sistem peringatan yang berpotensi untuk memberitahu pengguna pelanggaran baru, walaupun ini masih dalam peringkat perancangan dan ujian. Syarikat internet mengumumkan pada hari Isnin bahawa ia bekerja dengan Cloudflare dan HIBP untuk menyiarkan data pengguna tanpa nama untuk memastikan privasi.

Monitor Firefox akan bermula pada minggu depan kepada kira-kira 250,000 pengguna (kebanyakannya di Amerika Syarikat) untuk ujian, dengan perkhidmatan yang tersedia untuk semua pengguna lebih jauh lagi.

"Ini penting kerana Firefox mempunyai asas pemasangan ratusan juta orang yang secara signifikan memperluas penonton yang boleh dicapai apabila ciri ini melonjak ke arus perdana," kata Hunt dalam catatan blog beliau.

Menurut Mozilla, kira-kira 250,000 pengguna (terutamanya di A.S.) akan dijemput untuk menguji ciri tersebut pada awal minggu depan.

Lebih-lebih lagi, HIBP juga telah diintegrasikan ke dalam 1Password, pengurus kata laluan yang popular, Hunt berkata dia telah menggunakannya secara peribadi selama tujuh tahun yang lalu. (Lihat skrinshot dalam aplikasinya dalam tindakan di bawah.)


Mozilla Firefox Melancarkan Sistem Maklumat Keselamatan


Ciri Pengawasan 1Password kini akan memberitahu pengguna setiap kali akaun ditandai oleh HIBP sebagai telah didedahkan. Ini akan membolehkan pengguna menukar kata laluan dengan cepat apabila mereka berisiko dikompromi.

"Leverage kedua-dua organisasi ini perlu memacu hasil positif selepas berlakunya pelanggaran data secara besar-besaran," kata Hunt, "dan saya sangat teruja untuk melihat kesan kedua-duanya membuat perkongsian dengan HIBP."




Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram