Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Mempromosikan Kandungan Anda di Google+



Walaupun Google+ tidak semestinya sebagai rangkaian sosial seperti orang lain (Facebook, Twitter, dll.), Tetapi Google Plus masih merupakan platform yang tidak ternilai untuk promosi kandungan. Taktik promosi Google+ terdiri daripada percuma organik atau berbayar, walaupun pada masa ini, iklan Google+ belum lagi luas atau popular sebagai rakan mereka pada platform lain.

Walaupun terdapat batasan rangkaian dan masih membangunkan pilihan iklan, jenama anda boleh memanfaatkan Google+ untuk memperluas jangkauan kandungan anda dan memasukkannya ke dalam strategi pemasaran media sosial keseluruhan anda. Panduan di bawah akan membantu anda mengembangkan dan melaksanakan strategi promosi Google+ untuk memastikan kandungan anda mempunyai kesan maksimum.

1. Cari Apa yang Berfungsi
Apabila datang untuk menyiarkan di Google+, rujuk papan pemuka Google+ anda. Kenal pasti jenis kandungan yang berfungsi dengan baik. Anda juga harus memeriksa rujukan sosial anda dalam Google Analytics dan menentukan apakah usaha Google+ anda mengarahkan lalu lintas ke tapak web anda.

2. Pertimbangkan Iklan Google+
Taktik berbayar tidak begitu luas di Google+ kerana ia berada di platform lain. Walau bagaimanapun, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk melaksanakan kempen berbayar di Google+, terutama jika anda mempunyai komuniti Google+ yang terlibat atau sebilangan besar rujukan trafik Google+. 

Iklan Post perlahan-lahan mendapat tarikan di kalangan pengiklan utama. Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa apabila anda melaksanakan iklan + Siaran, penonton boleh menyiarkan ulasan mereka terus ke dalam unit iklan itu sendiri. Selain itu, anda harus mempunyai sekurang-kurangnya 1,000 pengikut di Google+ untuk mengalihkan siaran anda ke iklan.

3. Membangun Kalendar Kandungan
Kalendar kandungan dapat membantu anda menentukan kapan (dan apa) untuk membuat pos. Walaupun ia akan memberi kesan kepada frekuensi siaran Google+ anda, kami mengesyorkan menyegerakkan penyiaran Google+ anda dengan kemas kini Facebook atau Pinterest anda. Tambahan pula, penting untuk meninggalkan kelenturan dalam kalendar anda supaya anda dapat menggabungkan trend, topik hangat untuk meningkatkan penglibatan pasca kerja.

(Untuk maklumat lanjut mengenai mengapa anda memerlukan kalendar kandungan dan cara menetapkannya, klik di sini)

Promosi Google+ kandungan, paling baik di luar waktu perniagaan, kerana kebiasaannya paling tinggi pada waktu malam dan hujung minggu.

4. Gunakan Pemformatan yang Betul
Aspek integral dari promosi Google+ menggunakan pemformatan yang betul untuk membantu meningkatkan penglibatan pasca. Disini disyorkan parameter berikut:
  • Pastikan tajuk utama anda menjadi 60 aksara atau kurang
  • Rawat semua tajuk utama Google+ seperti blog mikro dan pilih kata kunci anda dengan berhati-hati
  • Gunakan imej
  • Sertakan pautan
  • Gunakan hashtags yang berkaitan - sentiasa sertakan sekurang-kurangnya satu hashteg dalam kemas kini Google+ anda. Jika anda tidak aktif hashtag, Google+ akan sering memilih hashtag rawak (kadang-kadang tidak relevan) untuk mengiringi siaran anda
  • Sertakan kemas kini video apabila mungkin kerana mereka cenderung menerima penglibatan penting dalam platform.
5. Melibatkan Komuniti
Tambahkan kandungan anda ke komuniti Google+ dan melibatkan diri dengan ahli komuniti lain dengan membalas atau mengulas mengenai kemas kini mereka. Juga, galakkan orang untuk mengikuti anda dengan menggunakan CTA yang kuat atau cadangan nilai. Sentiasa bertindak balas kepada komen pos pada masa yang tepat, dan terima kasih kepada pengguna kerana terlibat dengan kandungan anda atau bertanya soalan susulan apabila sesuai.

6. Optimalkan dengan Segmen
Optimalkan profil Google+ anda dengan menambah pautan untuk menyambungkan semua saluran sosial anda, terutamanya blog anda. Pastikan segmen anda disusun berdasarkan topik atau demografi - contohnya, B2C atau B2B, dan lain-lain. Strategi promosi Google+ yang hebat adalah untuk menolak kandungan yang disesuaikan untuk setiap kalangan. Ini menjadikannya lebih mudah untuk mengekalkan perkara anda sebagai kandungan anda sentiasa relevan untuk khalayak tertentu itu.

7. Mengambil Kelebihan Hangouts
Ciri hebat Google+ ialah "hangout". Pada dasarnya, hangout adalah pemesejan segera dan platform video chat, mirip dengan sembang Facebook atau Skype. Anda boleh memanfaatkan hangout untuk memacu aktiviti komuniti. Berikut adalah beberapa tips berguna untuk membantu memanfaatkan ciri ini:

Gunakan kata kunci long tail sebagai topik untuk hangout anda.
Sesi-sesi sembang video.
Simpan sesi video yang dirakam dan repurpose mereka pada saluran media sosial anda yang sewajarnya.

8. Terlibat Dengan Pengaruh
Mengenal pasti dan melibatkan diri dengan orang yang berpengaruh boleh membantu anda mengembangkan jangkauan kandungan anda dengan memanfaatkan rangkaian mereka dan juga anda sendiri. Gunakan cadangan "Cari Orang" Google, sambungkan pada kalangan follower anda. Menapis hasil carian influencer mengikut topik, kalangan kongsi, dan komuniti besar atau kecil (niche). Kongsi kemasukan influencer untuk membina perkongsian dan menambah senjata kandungan anda.

Kesimpulannya
Jika anda menggunakan petua ini di Google+, promosi kandungan anda akan menjadi lebih berkesan. Dengan mengikuti amalan terbaik untuk platform ini, ia boleh menjadi satu aspek yang sangat berharga daripada pemasaran-pemasaran sosial dan strategi pemasaran kandungan keseluruhan anda dengan memaksimumkan jangkauan kandungan anda, membina komuniti, dan mewujudkan kuasa jenama.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram