Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Apakah Itu Blog dan Mengapakah Ia Sangat Popular?


Anda mesti pernah mendengar istilah "blog" atau "weblog" dan anda mungkin berfikir tentang perkara itu ... jom kita jelaskan tentangnya, ketika apabila saya berada di Kolej, ramai orang bercakap tentang "blog" dan "blogging", masa tu...tetapi kita tak tahu apa sebenarnya. Macam saya jugalah pun sama satu ketika dulu pun tak tahu gak ...

Sekarang ni...saya telah menerbitkan dan mengurus banyak blog yang berbeza, So...saya boleh mengatakan saya tahu serba sedikit tentang apakah itu blogging.

Jadi APAKAH sejarah BLOG?
Anda mungkin membaca blog lebih daripada sekali, jujur, betul tak? sebenarnya anda pun membaca sekarang.

Mari kita kembali ke titik permulaan tadi. Apakah sebenarnya blog?

Blog sangat mirip dengan laman web. Saya mengatakan bahawa blog juga adalah sama seperti buku harian / jurnal yang kebanyakannya dikendalikan oleh satu orang - blogger. Biasanya, blog sering dikemas kini (sekali sehari, sekali seminggu, sekali sebulan). Blog boleh menjadi peribadi sendiri, tetapi boleh juga menjadi blog bisnes atau blog perniagaan online.

Blog mempunyai topik tertentu. Topik blog saya ialah "blogging" dan "bagaimana untuk memulakannya" - saya membantu pemula untuk memulakan blog, mendapatkan lebih ramai pengunjung dan banyak lagi ... TETAPI, ia juga boleh mempunyai beberapa topik lain. Para blogger biasanya ghairah tentang topik tertentu sehingga mendorong mereka untuk membuatnya.

Pos entri blog adalah asas blog. Setiap blog di internet terdiri daripada catatan blog yang berbeza yang ditulis oleh blogger. Siaran blog boleh mengandungi kandungan (jelas), Video, imej, tajuk yang berbeza dan sebagainya.

Blog (dan catatan blog) boleh dikongsi di rangkaian sosial (Twitter, FaceBook, Google+) dan orang boleh meninggalkan komen di bawah catatan blog untuk memulakan perbualan yang bermakna.

Blog boleh mempunyai ramai pelawat. Apabila blog anda mempunyai entri yang cukup dan ia mula menjadi popular, anda akan mula menerima trafik dari laman web lain, rangkaian sosial dan juga dari enjin pencarian.

Definisi yang terikat dengan blog
Blog - jurnal / buku harian dalam talian yang boleh didapati di Internet.

Blogger - individu yang menjadi pemilik blog. Orang yang menyimpan blog itu aktif (menyiarkan siaran baru, berkongsi berita terkini, maklumat, kajian kes, pendapat dll ...)

Post Blog - Tulisan atau tulisan yang ada di dalam blog. Sebagai contoh, artikel yang sedang anda baca adalah "post blog" yang ditulis untuk blog saya.

Blog - untuk memulakan blog, menyimpan blog, mencari blog - Boleh mencari blog tentang kesihatan dan kecergasan.

Blogging - tindakan mengekalkan / menulis blog - semasa blogging, anda dapat berkongsi maklumat yang anda rasa penting, berguna atau menarik untuk orang lain.

Apa blogger profesional berfikir tentang blog?
Untuk membuat jawatan ini lebih menarik, saya bercakap dengan 9 blogger yang sangat popular yang berbuat baik dan bertanya kepada mereka satu soalan mudah:

"Apa itu blog? Sila jelaskan dalam 3-5 ayat "

Seperti yang anda lihat, jawapannya tidak sama seperti yang dihasilkan oleh editor di Wikipedia.

... bagaimanapun, inilah jawapannya:

Kenapa orang Blog?
Blog dibuat dan digunakan untuk pelbagai sebab. Saya akan menerangkannya kepada anda sebentar lagi. Tetapi dalam masa yang sama, anda boleh melihat postingan blog saya baru-baru ini yang saya tulis: "Mengapa anda harus memulakan blog (8 sebab)".

A) Untuk menyatakan diri mereka sendiri.
B) Menyampaikan maklumat dan berita yang berharga kepada orang lain di internet.
C) Untuk membuat wang (Ya, sesetengah orang membuat banyak wang dengan blog).
D) Promosi diri sendiri.
E) Untuk berhubung dengan orang yang berfikiran sama.
F) Untuk mendapatkan pengetahuan.
G) Untuk mencari pekerjaan yang lebih baik.
H) Untuk meningkatkan kemahiran menulis anda dan sebagainya ...

Giliran anda…
Adakah anda sekarang memahami apa yang blog? atau masih ada yang mengelirukan? Tinggalkan komen di bawah dan saya akan menerangkannya kepada anda sekali lagi. 

Dengan cara ini, jika anda benar-benar menyukai idea tentang blog dan anda ingin memulakannya, jangan ragu untuk melayari ke laman web di mana tutorial menerangkan cara membuat blog sendiri. Tidak perlu untuk pengaturcaraan teknikal atau HTML, jadi semua orang boleh mempunyai blog.

Unrtuk maklumat lebih lanjut sila layari blog dibawah:

1. PANDUANIM.COM
2. ITHMM.COM
3. AISHAHAMIN.COM
4. WANYUSOF.COM

Apakah Itu Blog dan Mengapakah Ia Sangat Popular?
Apakah Itu Blog dan Mengapakah Ia Sangat Popular?

Apakah Itu Blog dan Mengapakah Ia Sangat Popular?
Apakah Itu Blog dan Mengapakah Ia Sangat Popular?

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram