Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Kemaskini (update) Untuk Blogger 2018

Kemaskini (update) Untuk Blogger 2018

Blogger, platform blog Google yang mereka ambilalih pada tahun 2003, biarpun senyap untuk beberapa ketika, walaupun ada orang yang beranggapan tiada perubahan kemaskini terkini daripada Blogger. Tetapi masih aktif (Live) - bahkan mendapat beberapa kemas kini untuk integrasi Google+ yang akan melihat beberapa orang yang masih di Google+ berinteraksi sesama mereka.

Selepas setahun tidak aktif, blog berita blogger muncul dengan kemas kini ringkas yang memaparkan perubahan. Google memanggilnya sebagai "Spring Cleaning Time," dan tahu tak anda apa maksudnya: mematikan beberapa ciri-ciri dalam blogger. Maklumat lanjut layari: Official Blogger Blog

Blogger sokongan untuk alat pihak ketiga, ciri Blog seterusnya serta widget pengundian. Tidak lama lagi, sokongan OpenID akan hilang, dan Textcube.com juga ditutup. Apa itu Textcube.com? Ini adalah perkhidmatan blog Korea yang diperoleh Google pada tahun 2008.

Terdapat ada juga ciri-ciri baru,  dan dua jurutera tunggal yang masih bekerja pada projek ini bekerja keras pada tahun lepas.

Integrasi widget Google+ Blogger akan diubah menjadi widget HTML untuk "memberikan anda lebih banyak fleksibiliti dalam cara anda berkongsi dan melihat pengikut anda." Lima belas tahun selepas memperoleh perkhidmatan, Blogger kini juga menyokong log masuk dengan berbilang akaun . Google juga hari ini menyatakan bahawa infrastruktur Blogger telah berpindah ke Cloud Spanner, perkhidmatan pangkalan data terbaru Google.

Perubahan pada ciri sedia ada di Blogger (akan dilancarkan beberapa bulan ke depan):
Integrasi Google+: Sepanjang beberapa bulan akan datang, Blogger akan mengubah integrasi widget Google+ menjadi widget HTML untuk memberikan anda lebih banyak fleksibiliti dalam cara anda berkongsi dan melihat pengikut anda.

OpenID: Blogger sebelum ini membenarkan pengguna mengulas pada blog menggunakan pembekal identiti OpenID pihak ketiga yang sedia ada dan juga bertindak sebagai pembekal identiti OpenID ketika berinteraksi dengan sistem lain di internet. Disebabkan penggunaan ciri ini, Blogger tidak akan lagi menyokong OpenID sebagai pembekal atau untuk membuat komen, dan semua komen yang sebelum ini menggunakan OpenID akan dinamakan. Komen baru boleh diposkan sama ada dari akaun Google atau dilabelkan sebagai "Anonymous" pada blog yang membenarkannya.

Peningkatan Lokalisasi dan Blogspot ccTLDS: Lokasi anda menentukan perkhidmatan negara anda. Dari segi sejarah, perkhidmatan ini dilabelkan dan diakses melalui nama domain peringkat atas negara (ccTLD), seperti blogspot.com.au untuk Australia. Blogger sedang mengemas kini cara melabelkan perkhidmatan untuk negara di Blogger - kini pilihan perkhidmatan negara tidak lagi akan ditunjukkan oleh domain. 

Sebaliknya, blogspot.com akan melayani perkhidmatan negara yang sepadan dengan lokasi anda, dan semua domain ccTLD blogspot yang sedia ada akan diarahkan ke blogspot.com. Ini akan membantu memudahkan URL untuk khalayak (tontonan) antarabangsa.

Bersama-sama dengan kemas kini terbaru ini, ciri-ciri berikut tidak lama lagi akan ditamatkan dari Blogger (dalam beberapa bulan akan datang) kerana penggunaan yang rendah dan untuk membolehkan pasukan Blogger memberi tumpuan untuk membangunkan ciri-ciri baru:
Alat Pihak Ketiga: Anda masih dapat menambah HTML atau Javascript tersuai melalui alat "HTML / Javascript".
Blog Seterusnya: Ini adalah ciri yang membolehkan anda melawat blog lain yang serupa dengan yang terkini. Pemilik blog masih boleh menggunakan widget Senarai Blog untuk berkongsi blog kegemaran mereka secara langsung.
Widget undian: Keputusan Undian terkini masih boleh didapati di Google Takeout (butiran lanjut di bawah) hingga nanti pada 2018.
Textcube: www.textcube.com akan diberhentikan. Blogspot Blogspot sedia ada yang diimport dari TextCube akan terus berkhidmat di alamat blogspot.com mereka, sementara fail yang asalnya dihoskan dalam Textcube akan tersedia melalui Google Takeout (butiran lanjut di bawah).

Selain perubahan di atas, blogger untuk menyerlahkan beberapa ciri baru yang telah mereka  kemaskini.

Ciri baru yang mungkin anda perhatikan baru-baru ini:
HTTPS untuk Domain Tersuai: Keselamatan internet sangat penting untuk Blogger. Domain khusus kini menyokong sambungan yang disulitkan dengan HTTPS, memastikan sambungan mengekalkan integriti dan kandungannya sulit. Untuk maklumat lanjut mengenai HTTPS, lihat artikel Pusat Bantuan Blogger di sini.

Multilogin: Berbilang akaun? Tiada masalah! Multilogin membolehkan anda bertukar antara akaun Google yang berbeza anda tanpa mendaftar keluar. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai multilogin, lihat artikel Pusat Bantuan Blogger di sini.

Spanner: Kami telah melakukan beberapa tinkering yang serius di bawah hujung Blogger! Kami menyelesaikan penghijrahan pelbagai tahun semua blog ke Spanner, sistem storan baru. Untuk maklumat lanjut mengenai Spanner, lihat tapak Google Spanner Cloud di sini

Ciri baru akan datang (dalam beberapa bulan akan datang):
Pengurusan Video: Dengan antara muka pengurusan kami yang baru, anda boleh memuat turun dan mengeluarkan video yang anda muat naik dengan mudah.
Google Takeout: Blog anda - data anda. Dengan kemas kini kami yang akan datang pada alat ini, anda akan dapat mengakses lebih banyak maklumat apabila anda memuat turun data anda dari Google Takeout

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram