Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menggabungkan Fail PDF

Bagaimana untuk menggabungkan fail PDF

Cara Menggabungkan Fail PDF

Mengetahui cara menggabungkan berbilang PDF ke dalam satu fail adalah mudah dan boleh menjadikan anda lebih produktif. Anda tidak mahu mengenakan setengah dozen fail PDF pada jabatan perakaunan, sebagai contoh, apabila anda boleh menghantar satu dokumen bersatu. Atau mungkin anda mempunyai empat atau lima bahagian laporan yang telah anda cetak untuk memisahkan PDF daripada Word, Excel dan editor foto. Semak juga di πŸ‘‰ Adobe.


Bagaimanakah anda memasukkan semuanya ke dalam satu fail? Soalan ini lebih mendesak untuk orang yang bekerja dari rumah dan mereka yang cuba menggunakan kertas tanpa kertas kerana PDF dengan mudah menggantikan dokumen fizikal. Orang ramai perlu tahu cara mengatur dan mengurusnya. Semak juga di πŸ‘‰ Apple Support.


Jika anda menggunakan Mac, anda mempunyai satu-satunya alat yang anda perlukan sudah terbina dalam sistem pengendalian macOS. Walau bagaimanapun, anda boleh mendapatkan penyelesaian yang lebih fleksibel dan berciri penuh jika anda membeli apl pihak ketiga komersial. DSemak juga di πŸ‘‰ CombinePDF.


Jika anda menggunakan Windows, anda memerlukan apl pihak ketiga dan anda beruntung kerana anda boleh menemui pilihan sumber terbuka percuma yang boleh melakukan kerja itu. Semak juga di πŸ‘‰ SmallPDF.


Dengan mana-mana sistem pengendalian, anda sentiasa boleh menggunakan apl dalam talian yang menggabungkan dan mengedit PDF yang dimuat naik, tetapi saya ragu-ragu untuk menggunakan hampir kesemuanya. Sesetengah tapak ini nampaknya tidak mempunyai rancangan perniagaan yang berdaya maju, dan perkhidmatan penyuntingan PDF mereka memberi mereka keupayaan untuk menuai data dalam fail anda, termasuk metadata halimunan yang berpotensi mengenal pasti anda dan sistem anda. Anda mungkin tidak mahu memberikan metadata itu ke tapak yang anda tidak tahu apa-apa dan yang biasanya menyembunyikan negara tempat ia berpusat. Tapak sedemikian boleh mendapat keuntungan daripada data anda dengan cara yang anda tidak suka. Semak juga di πŸ‘‰ Adobe.


Terdapat satu pengecualian penting antara alat penggabungan PDF dalam talian—perkhidmatan gabungan PDF percuma Adobe. Ini kerana Adobe ialah pemain yang paling menonjol dalam dunia PDF (setelah mencipta format pada tahun 1991) dan syarikat itu terbuka dan telus tentang dasar privasinya. Semak juga di πŸ‘‰ APB


Bagaimana untuk Menggabungkan PDF dalam Windows

Penyemak imbas web Edge lalai Windows 11 membolehkan anda melihat, melukis dan menambah teks pada PDF, malah ia boleh membacakannya dengan kuat kepada anda. Tetapi ia tidak boleh menggabungkan mereka sendiri. Untuk menggabungkan atau mengurus fail PDF dalam Windows, anda memerlukan sama ada sambungan penyemak imbas atau apl produktiviti pihak ketiga yang berasingan. Pilihan percuma tetapi terhad tersedia bersama-sama dengan pilihan komersial dengan fungsi yang lebih lengkap. Kami mengisi anda dengan pilihan terbaik dalam kedua-dua kategori di bawah.


Bagaimana Untuk Menggabungkan Fail PDF Dalam Windows

Jika keperluan pengurusan PDF anda adalah minimum, pasang PDFsam sumber terbuka percuma. Mulakan dengan versi Asas percuma, dan jika anda menyukainya, pertimbangkan untuk membeli langganan tahunan untuk versi Dipertingkat berciri penuh, yang membolehkan anda mengedit kandungan fail PDF dan menukarnya kepada format lain. Tetapi versi percuma mungkin semua yang anda perlukan.


Versi percuma PDFsam tidak mempunyai beberapa keupayaan dan ciri kemudahan penggunaan seperti paparan lakaran kecil Adobe Reader. Tetapi ia membenarkan anda menggabungkan dua fail PDF dengan menyeretnya ke dalam tetingkap, yang menambahkannya ke senarai. Anda menyusun semula senarai dengan menyeret baris individu. Anda boleh menentukan julat halaman daripada setiap PDF, tetapi anda perlu memikirkan halaman yang anda mahu dengan melihat dokumen dalam apl berasingan seperti Edge atau Adobe Reader. Nasib baik, anda boleh membuka PDF terus dari senarai fail dalam PDF.


Ciri lain yang disertakan dalam versi percuma ialah keupayaan untuk menambah halaman kosong pada penghujung PDF dengan bilangan halaman ganjil, jadi dokumen seterusnya dalam PDF yang digabungkan akan bermula pada halaman sebelah kanan. Anda juga boleh menambah pengaki pada setiap halaman dokumen yang digabungkan. Aplikasi ini juga membolehkan anda menggabungkan penanda halaman dan medan borang daripada fail asal. Apabila anda sudah bersedia untuk menggabungkan PDF, anda hanya klik butang Jalankan.


Ciri yang sangat menarik membolehkan anda menggabungkan dua dokumen PDF, berselang-seli antara halaman dari setiap fail. Ini bermakna anda boleh mencipta satu PDF daripada dua PDF berasingan yang mengandungi halaman depan dan belakang dokumen dua sisi yang asal. Saya mengambil sedikit masa untuk mencari ciri ini dalam antara muka, tetapi akhirnya saya dapati bahawa ia adalah ciri yang dilabel "Campuran Ganti". Bukan nama yang paling intuitif untuk ciri, tetapi ia berfungsi. PDFSam tersedia untuk versi Linux berasaskan macOS dan Debian, serta untuk Windows.

Penggabungan & Pemisah PDF

Aplikasi perisian percuma alternatif yang tersedia daripada Microsoft Store ialah PDF Merger & Splitter, daripada syarikat bernama AnywaySoft. PDF Merger & Splitter ialah apl Platform Windows Universal percuma (biasanya dipanggil aplikasi UWP) yang menggunakan perpustakaan PDFsharp sumber terbuka untuk mencipta fail PDF.


Cara Menggabungkan Fail PDF


Berbanding dengan PDFsam, Penggabungan & Pemisah PDF memberi anda pilihan yang jauh lebih sedikit dan antara muka yang kurang mesra, tetapi apl itu mengatasi PDFsam dalam dua cara: Ia membolehkan anda melihat pratonton fail PDF dalam antara mukanya sendiri, dan ia boleh menjadikan semua PDF yang anda gabungkan sebagai satu. saiz halaman. PDFsam hanya membenarkan anda memaksa semua halaman mempunyai saiz yang sama seperti halaman pertama, manakala PDF Merger & Splitter juga membenarkan anda memaksa semua halaman mempunyai saiz yang sama dengan halaman terbesar atau saiz yang digunakan oleh kebanyakan halaman. Saya amat mengesyorkan PDFsam, tetapi PDF Merger & Splitter berbaloi untuk dimiliki untuk ciri yang satu ini.


Editor PDF-Xchange, ABBYY FineReader, Adobe Acrobat DC

Jika anda mahukan isyarat visual yang lebih baik semasa menggabungkan PDF, anda memerlukan apl komersial yang membolehkan anda melihat gabungan PDF sebelum anda menyimpannya ke cakera dan juga memaparkan imej lakaran kecil supaya anda boleh menyeretnya ke atas dan ke bawah dalam bar sisi dan menyusun semula halaman. Anda boleh menggunakan hampir semua perisian penyuntingan PDF, seperti Editor PDF-Xchange yang berharga sederhana daripada Perisian Penjejak. 


Semua apl ini membolehkan anda menggabungkan PDF pada asasnya dengan cara yang sama. Begini cara anda melakukannya dalam Editor PDF-XChange:


Pergi ke Fail > Dokumen Baharu


Pilih pilihan untuk Menggabungkan Fail ke dalam PDF Tunggal


Seret fail yang anda ingin gabungkan ke dalam satu PDF ke dalam kotak senarai fail. Anda boleh menambah pelbagai jenis fail, termasuk PDF, fail teks, imej, Word, Excel dan dokumen PowerPoint. Aplikasi ini menukar semua fail ke dalam format PDF sebelum menggabungkannya.


Apabila menggabungkan fail, anda boleh menentukan julat halaman setiap fail yang anda ingin import. Anda boleh memperhalusi gabungan dengan membuka berbilang fail dalam tab berasingan dalam PDF-XChange Editor dan menyeret imej kecil halaman yang anda inginkan daripada tab sumber ke tab sasaran. Jika lakaran kecil tidak kelihatan, tekan Ctrl-T atau gunakan menu View > Panes.

Proses ini sangat serupa dalam kedua-dua ABBYY Finereader dan Adobe Acrobat.


Cara Menggabungkan PDF pada Mac

Tidak seperti Windows, macOS mempunyai alat PDF terbina dalam berkuasa tinggi, termasuk apl Pratonton yang kelihatan mengelirukan. Dalam semua versi macOS terkini, bermula dengan Catalina pada 2019, Finder juga membenarkan anda membuat atau menggabungkan PDF daripada menu dalam paparan Galerinya (pandangan yang memaparkan pratonton besar fail semasa).


Daripada macOS Finder

Untuk menggabungkan dua atau lebih PDF dalam Pencari macOS:


Beralih kepada paparan Galeri daripada bar alat Finder atau menu View barisan atas.


Tahan kekunci Perintah dan pilih fail yang anda ingin gabungkan.


Klik setiap fail mengikut susunan yang anda mahukan fail tersebut muncul dalam gabungan PDF. Apabila anda memilih lebih daripada satu fail, butang Buat PDF muncul dalam panel pemeriksa di sebelah kanan.


Klik Cipta PDF dan Pencari akan mencipta PDF baharu pada desktop anda, mengandungi semua PDF yang anda pilih.


Sebagai alternatif, anda boleh memilih berbilang fail dalam Paparan Senarai Finder, kemudian Ctrl-klik atau ketik dua jari untuk memaparkan menu konteks. Pilih Tindakan Pantas, kemudian Cipta PDF.


Lebih baik lagi, anda tidak perlu mengehadkan diri anda untuk menggabungkan fail PDF. Anda boleh memilih berbilang imej, seperti fail PNG, TIFF dan JPEG, sebagai tambahan kepada PDF sedia ada dan menggunakan teknik yang sama untuk menggabungkannya menjadi satu PDF juga.


Jika gabungan fail PDF yang anda buat daripada Finder tidak mempunyai halamannya mengikut susunan yang anda mahu, itu mudah untuk diperbaiki. Klik dua kali PDF untuk membukanya dalam apl Pratonton. Jika lakaran kenit tidak kelihatan dalam bar sisi Pratonton, pergi ke menu Paparan untuk menghidupkannya dan kemudian seret lakaran kecil ke atas dan ke bawah bar sisi ke dalam susunan yang betul.


Cara Menggabungkan Fail PDF


Pratonton Apl

Apl Pratonton menawarkan kuasa penggabungan PDF yang sama seperti Finder dan boleh lebih mudah digunakan untuk tugasan yang rumit. Untuk menggabungkan dua atau lebih fail PDF dalam Pratonton, mulakan dengan membuat salinan salah satu fail dan bekerja dengan pendua. Langkah ini merupakan langkah berjaga-jaga yang penting kerana Pratonton menyimpan fail semasa anda bekerja, dan jika hasilnya tidak seperti yang anda mahukan, anda perlu melakukan beberapa gerak yang mewah untuk mendapatkan semula fail asal.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram