9 Tips Untuk Mendapatkan 1,000 Pelanggan YouTube Pertama Anda
- Get link
- X
- Other Apps
Bagaimana Meningkatkan Jumlah Subscribers Channel Youtube
Source: Credit to VidIQ.com
Cara untuk mencapai jumlah subscribers yang banyak atau yang pertama anda ialah sasaran untuk memperoleh 1,000 Subscribers. Semak juga di π TheLip.
Source: Youtube Partner Program |
kenapa? Mendapatkan 1,000 pelanggan pertama anda adalah penting untuk menjadi layak untuk Program Rakan Kongsi YouTube dan dapat mengewangkan video anda dengan iklan. Mencecah kiraan pelanggan dan jumlah minimum masa tonton — 4,000 jam tonton video berdurasi panjang dalam 12 bulan lalu atau 10 juta tontonan Shorts dalam 90 hari lalu — akan membolehkan anda membawa saluran YouTube anda daripada percubaan kepada kesibukan sampingan yang sah, atau kerjaya penciptaan kandungan sepenuhnya. Tetapi bagaimana anda mula mengembangkan saluran anda. Semak juga di π Youtube Help.
Teruskan membaca untuk sembilan cara berkesan untuk mendapatkan 1,000 pelanggan YouTube pertama anda, tidak kira di mana set kemahiran anda berada. Semak juga di π Youtube Creators.
1. Buat video tentang kepakaran atau minat anda
Jika anda sudah mencipta kandungan, anda mungkin telah memilih niche yang anda minati. Nah, teka apa? Mempunyai keghairahan bermakna anda mempunyai sekurang-kurangnya sedikit pengetahuan tentang topik tertentu, dan kepakaran itu adalah sesuatu yang ingin dicapai oleh khalayak. Ini terpakai kepada semua platform pencipta, dan YouTube tidak terkecuali. Semak juga di π Shopify.
Menurut pencipta di sebalik artikel berita Sains Pencipta dan podcast Elemen Kreatif, mencipta kandungan tentang sesuatu yang anda ketahui adalah tempat yang bagus untuk bermula: “Dalam dunia yang ideal, anda mempunyai beberapa jenis cerapan yang diperoleh yang anda boleh leverage. Sesuatu yang anda temui dan kenal pasti secara unik melalui pengalaman.”
Walau bagaimanapun, tidak mengapa jika anda masih belum pakar dalam sesuatu topik semasa anda memulakan saluran YouTube anda. Bahawa anda boleh meletakkan diri anda sebagai pemula yang teruja untuk mempelajari sesuatu dan berkongsi minat itu dengan penonton anda: "Katakan anda sangat berminat dengan masalah ini dan anda akan menyelidiknya. Sepanjang pengalaman tersebut, anda akan berkongsi apa yang anda pelajari [seperti dalam kandungan anda].” Semak juga di π Youtube.
2. Terbitkan video baharu dengan kerap
Pencipta pemula cenderung teruja dengan platform, menerbitkan banyak kandungan lebih awal dan berasa tawar hati apabila ia kelihatan tidak ke mana-mana. Tetapi ingat ini: Beberapa YouTuber berjaya dalam sekelip mata. Cara terbaik untuk memastikan bilangan pelanggan anda bertambah adalah dengan memuat naik video baharu secara konsisten.
Jadi berapa kerap anda perlu menyiarkan kandungan baharu pada saluran YouTube anda? Jawapannya mungkin berbeza-beza bergantung pada orang yang anda tanya, tetapi peraturan yang baik adalah untuk menyiarkan sekurang-kurangnya sekali seminggu — atau dua hingga tiga kali jika boleh — jika anda ingin melihat beberapa hasil yang cepat. Menerbitkan dengan kerap boleh membantu mengembangkan saluran YouTube anda menjadi saluran yang mantap dalam masa beberapa bulan sahaja. Ia juga akan memberi anda peluang untuk mencuba kandungan anda.
3. Eksperimen dengan pelbagai jenis video
Apabila saluran anda masih di bawah 1,000 pelanggan, anda masih belum benar-benar menemui khalayak anda. Hanya kerana anda mula membuat jenis video tertentu tidak bermakna jenis video itulah yang akan membawa kejayaan kepada anda. Semasa anda membina saluran YouTube anda, anda perlu menguji kandungan yang berbeza untuk melihat kandungan yang sesuai.
Peringkat awal ini adalah masa terbaik untuk mencuba, kerana risikonya sangat rendah. Anda mempunyai kemewahan untuk mencuba apa sahaja yang anda mahu, jadi cabang! Walaupun format video seperti tutorial, video reaksi dan video gaya listicle diketahui popular di YouTube, anda juga boleh meneroka jenis kandungan lain. Melangkaui zon selesa anda dan anda mungkin mendapat jenis video yang melonjakkan pertumbuhan saluran anda.
4. Tambahkan YouTube Shorts pada strategi kandungan anda
Walaupun YouTube Shorts agak baharu, format video bentuk pendek semakin menarik perhatian platform. Walaupun anda ingin mengkhususkan diri dalam video bentuk panjang, terdapat beberapa sebab yang baik mengapa anda perlu menjadikan Shorts sebagai sebahagian daripada strategi kandungan anda.
Ini adalah algoritma yang berbeza: Ini datang terus daripada sumber — pekerja YouTube telah mengesahkan bahawa algoritma Shorts tidak sama dengan video berbentuk panjang. Ini bermakna mana-mana Shorts yang anda buat mempunyai setiap peluang untuk menjangkau bakal pelanggan dan ia tidak akan menjejaskan kandungan bentuk panjang saluran anda.
Mereka menggalakkan percubaan: Oleh kerana ia sangat cepat dan mudah dibuat, Shorts ialah cara terbaik untuk mencuba jenis kandungan baharu dan topik baharu. Anda hanya memerlukan telefon anda dan beberapa minit untuk merakam dan mengedit.
Kebolehtemuan ialah kekuatan terbesar mereka: Suapan Shorts direka dengan cara yang membolehkan penonton menemui kandungan rawak, menggalakkan mereka untuk terus menatal dan menonton video seterusnya. Jika anda ingin memaparkan kandungan anda di hadapan lebih ramai mata dan meningkatkan peluang anda untuk menjangkau pelanggan baharu, menyiarkan Shorts pastinya akan membantu.
5. Perkenalkan peluang untuk melanggan saluran anda di mana sahaja
Nampak sangat jelas, bukan? Tetapi anda akan terkejut betapa ramai YouTuber tidak memanfaatkan sepenuhnya penerangan video mereka atau kandungan itu sendiri.
Jika anda ingin meningkatkan bilangan pelanggan anda, anda perlu memasukkan berbilang peluang dalam kandungan anda untuk penonton menjadi pelanggan. Walaupun anda tidak mahu melemparkannya ke muka mereka setiap beberapa saat, anda harus menyertakan pautan untuk melanggan dalam penerangan video anda, sebutkannya dengan lantang (“Jangan lupa untuk suka dan langgan!”), dan tambahkan butang langgan video anda.
Butang langgan datang dalam bentuk tera air video. Apabila penonton menggunakan YouTube pada komputer, mereka boleh mengklik tera air untuk melanggan terus saluran anda. Berikut ialah cara untuk menambahkan satu pada video anda:
1. Log masuk ke π YouTube Studio.
2. Pilih Penyesuaian daripada menu kiri, kemudian klik Penjenamaan.
3. Pilih masa paparan tera air video anda — pilih antara keseluruhan video, penghujung video atau masa mula tersuai.
4. Klik Tukar dan muat naik imej untuk tera air video anda, kemudian klik Selesai dan Terbitkan.
6. Optimumkan video anda untuk carian
SEO, yang bermaksud pengoptimuman enjin carian, merujuk kepada amalan khusus yang digunakan oleh pemasar untuk mendapatkan kedudukan kandungan mereka lebih tinggi dalam enjin carian. Biasanya, ini bermakna mengubah suai catatan blog dan halaman web supaya ia berfungsi dengan baik untuk Carian Google. Tetapi adakah anda tahu anda boleh melakukan perkara yang sama untuk video YouTube anda?
Memandangkan YouTube mempunyai enjin carian, anda boleh menggunakan beberapa helah mudah untuk mendapatkan lebih perhatian untuk video anda dan menjangkau bakal pelanggan baharu. Inilah perkara yang boleh anda lakukan:
- Cari kata kunci yang mencerminkan kandungan yang anda buat
- Anda boleh berbuat demikian dengan menyelidik perkataan dalam niche
- Sertakan kata kunci tersebut dalam tajuk dan huraian video
- Tambahkan teg yang menerangkan tentang video
- Tulis huraian penuh yang mencerminkan kandungan video
7. Gunakan Analitis YouTube untuk melihat perkara yang berkesan
Tahukah anda bahawa anda mendapat suite analitis percuma terus dalam saluran YouTube anda? Dengan Analitis YouTube, anda boleh melihat video yang berprestasi terbaik, mendapatkan idea tentang perkara yang pelanggan semasa anda mahukan dan melaraskan strategi anda mengikut keperluan.
Jadi selepas menyiarkan rentetan video, jangan lupa untuk menyemak analitis anda. Lama kelamaan, anda akan mula melihat arah aliran yang boleh anda manfaatkan untuk membawa lebih ramai pelanggan.
8. Minta cadangan dalam komen
Khalayak yang anda ada sekarang — walaupun hanya beberapa orang — boleh menjadi bantuan besar apabila anda cuba mendapatkan lebih ramai pelanggan. Lagipun, jika anda telah membawa masuk beberapa orang yang menikmati kandungan anda, siapa yang lebih baik untuk memberitahu anda kandungan yang perlu anda buat seterusnya?
Meminta cadangan di bahagian komen amat membantu apabila khalayak anda masih kecil, kerana anda boleh membaca setiap ulasan dan mencari idea yang hebat. Jika anda mencipta kandungan yang diminta secara langsung oleh khalayak semasa anda, anda pasti akan menarik lebih ramai penonton seperti mereka.
9. Muat naik treler ke saluran YouTube anda
Apakah antara perkara pertama yang orang lakukan apabila mereka melihat video YouTube yang mereka suka? Mereka biasanya menyemak saluran itu untuk melihat perkara itu. Treler saluran memberikan penonton gambaran pantas tentang jenis kandungan yang anda buat, tanpa mereka perlu skrol setiap satu video anda.
Video ini dimainkan secara automatik apabila bakal pelanggan mendarat di saluran anda, yang bermaksud ini adalah cara mudah untuk membawa mereka masuk dan membuat mereka mengklik butang langgan itu.
Akhir kata
Mencapai 1,000 pelanggan adalah salah satu pencapaian besar pertama untuk saluran YouTube baharu. Ia bukan sahaja menunjukkan bahawa kandungan anda mempunyai kaki, tetapi ia juga merupakan langkah pertama untuk mengewangkan di YouTube. Pastikan anda terus menerbitkan video secara konsisten, mendengar khalayak anda dan memberi penonton setiap peluang untuk melanggan saluran anda. Berpegang padanya, dan anda akan mendapat 1,000 pelanggan dalam masa yang singkat.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).