Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Mengesan Telefon Anak Perempuan Anda Tanpa Dia Sedari

5 Cara Mengesan Telefon Anak Anda Tanpa Mereka Sedari

Cara Mengesan Telefon Anak Perempuan Anda Tanpa Dia Sedari
Source: Eyezy.com

Dengan kemunculan teknologi baru, banyak cara komunikasi baharu telah diterokai. Hampir semua orang mempunyai telefon pintar di tangan mereka dengan akses tanpa had ke internet. Internet telah menjadikan perkara yang sangat mudah dan bermanfaat untuk pengguna. Semak juga di πŸ‘‰ SecureTeen.


Apabila bercakap mengenai julat orang yang menggunakannya, terdapat berbilion orang tanpa sekatan umur atau jantina menikmati faedahnya. Malah kanak-kanak yang lebih kecil mempunyai akses kepada telefon pintar. Tetapi tidak dilupakan, terdapat perbezaan yang besar dalam cara seorang remaja dan orang dewasa menggunakan peranti digital ini. Semak juga di πŸ‘‰ Linkedin.


Penggunaan telefon dan internet secara wajar boleh membawa banyak perubahan positif. Tetapi adakah kita semua menggunakannya dengan bijak? Adakah anak-anak kita selamat dengan telefon pintar di tangan mereka? Remaja menikmati tempoh mereka meneroka perkara baharu, jadi mereka menggunakan internet untuk berhubung dengan orang baharu, berkongsi kehidupan mereka, keseronokan dating dan menghabiskan masa mereka. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Di mana mereka menikmati penggunaan internet yang lebih baik, mereka juga terdedah kepada bahaya media sosial. Meletakkan terlalu banyak maklumat di sana menjadikan mereka terdedah. Selain itu, apabila mereka diintai atau mengalami buli siber, bagaimanakah anda boleh membantu? Semak juga di πŸ‘‰ Quora.


Cara Mengesan Telefon Anak Perempuan Anda Tanpa Dia Sedari
Source: Airdroid


Mengapa Anda Perlu Menjejaki Telefon Anak Anda?

Seperti yang dijelaskan dengan baik dalam artikel ini, semua ibu bapa menyayangi anak-anak mereka dan mengambil berat tentang keselamatan mereka. Tidak kira sama ada anak perempuan anda berada di rumah atau di luar, anda sentiasa bimbang tentang dia. Begitu juga, apabila anak-anak menggunakan telefon bimbit, itu juga harus menjadi perhatian kita. Terdapat banyak sebab mengapa ibu bapa perlu menjejaki telefon anak-anak mereka.


1. Buli Siber (Cyber Bullying)

Menurut beberapa kajian, satu pertiga daripada remaja mengalami buli siber. Walau bagaimanapun, apabila mereka merahsiakannya dan tidak bercakap dengan ibu bapa mereka, mereka sering mengalami kemurungan dan masalah mental yang lain.


Kebanyakan kanak-kanak tidak bercakap dengan ibu bapa mereka tentang perkara ini kerana mereka fikir mereka akan dimarahi. Dan ramai ibu bapa tidak menyedari perkara yang berlaku kepada anak-anak mereka. Kejahilan ini boleh mengakibatkan beberapa keputusan yang sangat buruk.


2. Penguntit (Stalkers)

Jika anak perempuan anda mempunyai telefon pintar, terdapat seratus peratus kemungkinan dia sedang diintai dalam talian. Ia sangat biasa pada hari ini tetapi jika ia mencapai tahap tertentu, ia mungkin menjadi sangat berbahaya. Sejak beberapa tahun lalu, beberapa kes telah dilaporkan di mana remaja dirogol dan dibunuh oleh penguntit yang tidak dikenali.


3. Isu Kesihatan

Adakah mereka ketagih dengan telefon mereka? Ya, mereka pasti begitu. Mereka mahu telefon mereka apabila mereka bangun atau ketika mereka hendak tidur. Mereka mahu menyiarkan setiap saat di media sosial mereka. Mereka taksub dengan selfie. Ke mana semua ini pergi?


Seperti yang dibincangkan dalam artikel ini, tabiat ini tidak baik untuk kesihatan mental dan fizikal mereka. Penjejakan telefon mereka akan memberi anda autonomi untuk mengurus masa skrin mereka juga.


4. Kandungan dewasa (Adult content)

Apabila menggunakan internet, peluang untuk ditemui oleh kandungan eksplisit dewasa adalah sangat tinggi. Kandungan ini bukan sahaja meneroka fikiran mereka untuk melakukan kesalahan pada masa yang salah tetapi juga membuatkan mereka ketagih. Seiring dengan pengaruhnya, kanak-kanak juga mula melakukan hubungan seks antara satu sama lain.


Apabila anda menjejaki telefon mereka, anda boleh meletakkan had pada kandungan yang boleh mereka lihat. Selain itu, anda boleh memantau sembang dan log panggilan mereka. Dengan cara ini, anda akan tahu aktiviti yang mereka lakukan.


5. Lokasi

Anda sering bimbang apabila anak perempuan anda tidak pulang pada waktu yang dijadualkan. Dengan menjejaki telefon, anda tidak akan menghadapi masalah ini. Anda tidak akan berfikiran kosong dan tertekan semasa memikirkan di mana dia?


Hanya tahu lokasi mereka dengan penjejak telefon yang betul. Sebaik sahaja anda memasangnya, anda akan mengetahui lokasi serta-merta.


Bagaimana untuk Menjejaki Telefon Tanpa Mereka Mengetahui?

Walaupun terdapat banyak aplikasi untuk tujuan ini, kami akan menerangkan beberapa di sini. Pada masa ini, anda mungkin telah memahami dengan baik mengapa anda perlu menjejaki telefon mereka.


Remaja hari ini terlalu posesif tentang ruang peribadi mereka. Mereka mungkin tersinggung dengan tindakan anda menjejaki mereka. Untuk tujuan ini, banyak aplikasi menawarkan perkhidmatan penjejakan rahsia di mana orang sasaran tidak mengetahui bahawa dia sedang dijejaki.


Mari lihat, apakah cara untuk melakukannya dengan betul:


1. Peta Google (Google Maps)

Peta Google membolehkan anda melihat secara senyap-senyap lokasi mudah alih yang lain. Satu-satunya tangkapan ialah anda perlu mengakses telefon sasaran terlebih dahulu. Berikut ialah perkara yang perlu dilakukan apabila anda mempunyai telefon:


Muat turun dan pasang apl Peta Google jika belum ada.

Pergi pada menu dan klik pada perkongsian lokasi.

Pastikan anda mengklik pada pilihan "kongsi lokasi masa nyata anda sehingga anda mematikan ini".

Pilih telefon anda untuk berkongsi lokasi.

Apabila anda selesai, anda boleh menjejaki lokasi telefon mereka.


2. Perkhidmatan Pengesanan Keluarga Syarikat Selular


Pembawa telefon mudah alih seperti Verizon menawarkan perkhidmatan mereka seperti "lokasi keluarga" untuk mengawasi telefon ahli keluarga anda. Mereka membenarkan anda mengakses data lokasi daripada mudah alih, tablet atau PC anda. Semua pembawa mudah alih menawarkan perkhidmatan sedemikian. Anda boleh memilih pelan mengikut keperluan anda.


3. Jejaki Telefon Anak Anda Secara Rahsia Menggunakan "Find My Friends"

Walaupun aplikasi # Cari Rakan Saya bukan untuk tujuan mengintip, ia boleh digunakan dalam erti kata itu. Apl ini membolehkan anda menerima pemberitahuan apabila orang sasaran tiba atau meninggalkan tempat tertentu. Berikut ialah cara anda boleh melakukannya:


Aktifkan pilihan "Find My Friends" pada telefon sasaran.

iCloud mempunyai pilihan perkongsian untuk semua peranti. Cuma pastikan bahawa pilihan perkongsian telah melihat dengan betul "Peranti ini" sebagai peranti sasaran.

Sekarang di hujung bawah, klik pada pilihan "Airdrop". Kini, anda akan melihat dua pilihan sebagai "Everyone", atau "Contact Only".

Sekarang, beralih ke peranti sasaran dan klik tambah. Tambahkan kenalan anda pada senarai. Dan klik pada "Share indefinitely".

Anda akan menerima mesej, terima.

Kini apl Cari Rakan Saya anda akan menunjukkan kepada anda lokasi peranti sasaran. Anda juga boleh menyembunyikan aplikasi daripada telefon sasaran menggunakan kaedah dok.


4. Jejaki Telefon Anak Perempuan Anda Menggunakan SecureTeen

Apl SecureTeen dilengkapi dengan banyak pilihan penjejakan seperti sembang penjejakan, log panggilan, apl penapisan dan tapak web. Ia membolehkan anda memantau aktiviti media sosial anak-anak anda. Anda juga boleh menggunakannya untuk menjejaki mereka dengan mereka mengetahui. Berikut ialah cara anda boleh menggunakan SecureTeen:


Jika anda menggunakan Android, anda perlu memasang aplikasi pada kedua-dua telefon dan log masuk dengan kelayakan yang sama.

Jika anda menggunakan iPhone atau iPad, anda hanya boleh menggunakan kelayakan iTunes untuk disambungkan.

Apabila anda log masuk, anda boleh mula mengawal dan memantau peranti sasaran. Anda boleh memantau Facebook, Instagram., dan platform media sosial mereka yang lain.

Menjejaki telefon anak-anak anda tidak pernah semudah ini. Kini anda boleh melihat perkara yang mereka hadapi dalam dunia sosial, dan berkomunikasi dengan mereka dengan betul.


5. Gunakan Cari Peranti Saya

Sama ada anda menggegarkan Android atau menggunakan iOS, peranti ini dilengkapi dengan keupayaan untuk menjejak telefon anak-anak saya.


Sebagai contoh, telefon Android dengan perkhidmatan Google boleh menggunakan ciri Cari Peranti Saya. Begitu juga, peranti Samsung menyediakan fungsi setanding yang dipanggil Cari Mudah Alih Saya, yang membolehkan anda menjejaki lokasi telefon anak anda.


Apple, sebaliknya, menawarkan ciri khusus yang dipanggil Cari iPhone Saya, direka secara eksplisit untuk menjejaki keberadaan peranti penggunanya.


Jika anda mempunyai akses terdahulu kepada maklumat akaun mereka, anda boleh menjejaki telefon kanak-kanak itu secara diam-diam tanpa mereka ketahui.


😎Sambil Bersantai dan Memantau

Eyezy jelas merupakan salah satu penyelesaian pemantauan telefon yang paling berkuasa. Dan ia sangat mudah untuk bangun dan berlari. Hanya langgan Eyezy, pasang sekali, dan berehat. Dengan Eyezy, anda akan sentiasa mendapat maklumat tentang lokasi dan aktiviti dalam talian anak anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram