Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cari Handphone Hilang Guna Android Device Manager

Cari Smartphone (Telefon) Dicuri Menggunakan Find My Device 

Cari Handphone Hilang Guna Android Device Manager


Oleh kerana, anda telah kehilangan Handphone anda. Mungkin tercicir di dalam poket anda seminit yang lalu , dan kini sudah hilang, terlupa di antara tempat duduk di sofa rumah anda, atau di tempat yang salah ketika anda sedang sibuk. Mungkin dalam kereta, atau mungkin sudah berada di tangan seseorang yang menemuinya atau telah pun dicuri.

Apakah cara yang anda mahu lakukan untuk mendapatkannya kembali?
Syukurlah, terdapat banyak cara untuk mendapatkan telefon anda yang hilang. Jika ia merupakan telefon pintar (atau tablet) yang menjalankan iOS, Android atau Windows Phone, kemungkinan besar ia sudah mempunyai perisian yang diperlukan untuk mencarinya atau ada aplikasi yang boleh anda pasang untuk menjejaki telefon anda. Inilah panduan tentang cara mencari telefon yang hilang atau peranti yang serupa.


Cari Handphone Hilang Guna Android Device Manager


Sekiranya telefon pintar anda hilang, melalui ketiga-tiga pembekal platform telefon pintar utama iaitu Apple, Google, dan Microsoft termasuk teknologi pengambilan telefon dalam telefon pintar. Biasanya, cara kerja aplikasi ini adalah melalui akaun yang dikaitkan dengan peranti anda. Untuk peranti Android ini adalah akaun Google anda, untuk iPhone, ini adalah akaun iCloud anda, dan untuk Windows Phone ini adalah akaun Microsoft anda. Ketiga-tiga itu membolehkan anda mengunci dan mengelak dari jauh telefon anda, membuatnya berdering, dan menyiapkan mesej khas untuk memberi isyarat kepada sesiapa yang menjumpainya.

Disarankan berhati-hati apabila berkomunikasi dengan sesiapa sahaja yang telah menemui telefon pintar anda. Berhati-hati untuk mengelakkan menyampaikan sebarang maklumat peribadi, seperti alamat rumah anda, sehingga anda pasti anda sedang berurusan dengan seseorang yang boleh anda percayai. Tetapi dengan menghantar nombor telefon atau alamat e-mel untuk menyampaikan bagaimana orang yang baik boleh mengembalikan telefon anda. 

Bagaimana untuk mencari telefon Android yang hilang
Android bukan sahaja menawarkan perkhidmatan proprietari Google untuk mencari dan mengurus peranti anda dari jauh tetapi juga beberapa aplikasi pihak ketiga yang direka untuk mencari telefon pintar anda. Apa yang paling mudah untuk digunakan ialah Find My Device di Google Play Store (Cari Peranti Saya), yang dibina terus ke telefon pintar Android anda melalui Perkhidmatan Google Play Store. Ia juga boleh digunakan dalam penyemak imbas atau dimuat turun dari Gedung Google Play. Kebanyakan peranti yang menjalankan Android 2.3 atau yang terkini baru boleh dapat menggunakan ciri ini.

Menggunakan ciri ini semudah mencari "Di mana telefon saya" di Google, yang akan meminta perkhidmatan untuk mula mencari telefon pintar anda. Kami pernah menulis tentang Cari Peranti Saya dan keupayaannya untuk menghubungi anda, menubuhkan kata laluan baru, dan membuat telefon anda berdering dari jauh, bersama dengan pelbagai fungsi lain yang digunakan untuk tujuan pemberitahuan. 

Semasa anda dapat mengkonfigurasikan Cari Peranti Saya lebih awal, perkhidmatan ini sepatutnya tersedia jika anda kehilangan atau salah letak telefon anda. Ia akan menggunakan Wi-Fi atau GPS untuk membantu anda memburu peranti anda.

Untuk mengesahkan telefon pintar Android anda, ciri Cari Peranti Saya dihidupkan, pergi ke Setting> Google (atau perkhidmatan Google)> Security dan pastikan Carian jauh dari peranti ini dihidupkan di bahagian Find My Device.

Jika anda tidak dapat mencari telefon pintar anda, anda sentiasa boleh mengelakkannya untuk mengelakkan maklumat sensitif daripada masuk ke tangan yang salah. Peranti anda akan memerlukan sambungan internet, bagaimanapun, dan jus yang cukup untuk berkomunikasi dengan anda. Dalam Android 5.0 Lollipop, Google juga memperkenalkan Perlindungan Reset Kilang (FRP). 

Ia direka untuk mencegah pencuri-pencuri daripada mencuri telefon anda, mengelapnya, dan kemudian menggunakannya atau menjualnya. Jika anda menetapkan semula kilang telefon dengan FRP didayakan dan cuba menyediakannya sebagai peranti baru, anda akan diminta memasukkan nama pengguna dan kata laluan untuk akaun Google yang terakhir yang telah didaftarkan pada peranti itu, dan jika anda tidak boleh, telefon akan tetap terkunci.

Terdapat juga aplikasi pihak ketiga yang boleh anda pasang untuk membantu anda mencari telefon anda. Cerberus Anti-kecurian adalah aplikasi hebat yang menawarkan akses dan kawalan jauh, membolehkan anda mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai keberadaan telefon anda. Ia menyediakan beberapa ciri tambahan, seperti kawalan lebih terperinci mengenai cara anda mengesan peranti anda, tangkapan skrin apa yang dilakukan oleh peranti anda, foto dari kamera untuk mungkin menangkap pencuri, dan pemberitahuan yang lebih terperinci lain dan Cari My Peranti tidak menawarkan. Jika peranti anda di-root, terdapat lebih banyak ciri yang tersedia untuk menghalang seseorang daripada menetapkan semula atau mematikan peranti anda sehingga anda dapat memulihkannya.

Pilihan lain untuk telefon pintar Samsung terpilih ialah perkhidmatan Cari Telefon Mudah Alih. Ia boleh digunakan untuk mencari telefon yang hilang, menguncinya, atau menghapusnya sepenuhnya. Anda memerlukan akaun Samsung, dan pilihan Kawalan Jauh didayakan pada telefon anda. Untuk menyemak dan melihat jika Cari Telefon Saya tersedia untuk telefon pintar anda, pergi ke Tetapan> Skrin Kunci & Keselamatan. Jika anda melihat Cari Mobile Saya dalam menu, anda boleh menggunakan perkhidmatan ini; membolehkan pilihan Kawalan Jauh melalui Tetapan> Keselamatan> Cari Mobile Saya> Kawalan jauh.

Bagaimana untuk mencari iPhone yang hilang
Cara terbaik (dan hanya) untuk mendapatkan kembali iPhone anda adalah melalui ciri asli Apple, Cari iPhone Saya. Aplikasi ini diprapasang pada setiap peranti iOS dan boleh memaparkan peranti anda yang hilang pada peta untuk membantu anda dengan mudah mencari dan menguruskannya. Anda memerlukan komputer atau peranti iOS lain dengan apl Find Find iPhone untuk menggunakan ciri ini. Malangnya, ciri-ciri ini hanya tersedia apabila telefon anda disambungkan dan dihubungkan ke internet.

Untuk menggunakan ciri ini, hanya log masuk ke iCloud dan buka ciri Cari iPhone saya. Perkhidmatan Apple akan mencari telefon anda pada peta dan memberi anda pilihan untuk memainkan bunyi pada peranti anda, menghantar mesej ke telefon anda dengan "mod yang hilang," atau padamkan kandungannya. Semua ini boleh dilakukan tanpa sebarang konfigurasi tambahan.

Cari iPhone saya juga dapat mencari Mac, iPod, dan iPad anda. Ini alat yang sangat berkesan untuk menjejaki hampir semua peranti iOS. Jangan percaya kita? Lihat cerita ini mengenai polis yang menangkap penjenayah dengan menggunakan aplikasinya. Ini adalah salah satu daripada banyak cerita yang serupa di mana perisian pengesanan telefon membantu menyelamatkan telefon  hari ini.


Apple juga menggunakan satu lagi bentuk keselamatan, dikenali sebagai Kunci Pengaktifan, untuk memastikan iPhone anda selamat dari kecurian. Seperti kunci pengaktifan semula bagi telefon pintar Samsung, Kunci Pengaktifan memerlukan anda memasukkan ID dan kata laluan Apple anda sebelum anda boleh mematikan Cari iPhone Saya, lap peranti anda, atau aktifkan semula.

Google Find My Device, sebelum ini dikenali sebagai Pengurus Peranti Android atau Android Device manager, membantu anda "mencari telefon dan tablet yang hilang atau dicuri".

Ciri ini berfungsi sama seperti perkhidmatan pencari lain, seperti Lookout dan Find My Samsung Mobile, tetapi hanya aplikasi khusus untuk peranti Android.


Cari Handphone Hilang Guna Android Device Manager

Inilah cara untuk memulakan Cari Peranti Saya.



Cari Handphone Hilang Guna Android Device Manager


Dayakan tetapan (Enable the settings)
Untuk kebanyakan peranti untuk bekerja dengan Cari Peranti Saya, ia perlu dilog masuk ke akaun Google anda, dalam talian dan mempunyai ciri Lokasi dihidupkan. Sesetengah telefon mempunyai ciri keselamatan yang boleh menghalang ciri memadam aplikasinya daripada berfungsi, walaupun. Hanya untuk memastikan, jika anda mempunyai peranti Android yang lebih baru, pergi ke Tetapan> Google> Keselamatan. Di bawah bahagian Pengurus Peranti Android, ciri peninjau perlu diaktifkan secara lalai. Untuk mendayakan data terpencil, klik slider bersebelahan dengan "Benarkan kunci jauh dan padam."

Pada peranti yang lama, pergi ke apl Tetapan Google, dan kemudian klik pada Pengurus Peranti Android. Untuk mendayakan data jauh, klik pada kotak di sebelah "Allow remote factory reset", kemudian klik Aktifkan.

Untuk dipersiapkan jika anda kehilangan ponsel Android, tablet, atau jam tangan, Anda dapat memeriksa cari perangkat saya untuk menemukannya.

Jika peranti anda sudah hilang, pelajari cara mencari, mengunci, atau memadamkannya.

Nota: Beberapa langkah ini hanya berfungsi pada Android 8.0 dan ke atas. 
  • Ketahui cara menyemak versi Android anda,
  • Pastikan peranti anda dapat dijumpai,
  • Selepas anda log masuk ke Akaun Google pada peranti Android, 
  • Cari Peranti Saya dihidupkan secara lalai.
*Untuk menggunakan Cari Peranti Saya, peranti Android yang hilang mestilah:

Dihidupkan (On)
  • Login ke Akaun Google
  • Berhubung dengan data mudah alih atau Wi-Fi
  • Boleh dilihat di Google Play
  • Telah dihidupkan Lokasi
  • Telah menemui peranti hilang yang dihidupkan
  • Masa kehilangan Android Wear juga mestilah menjalankan Android Wear 2.0 dan ke atas.
Jika anda mematikan Cari Peranti Saya:
  1. Buka aplikasi Tetapan apl Tetapan peranti anda.
  2. Klik Keselamatan & Lokasi. (Jika anda tidak melihat "Keselamatan & Lokasi," klik Google dan kemudian Keselamatan.)
  3. Klik Cari Peranti Saya.
  4. Hidupkan jauh dari lokasi peranti ini dan Benarkan Allow Remote (kunci jauh) dan (Off Key) padam.
  5. Jika anda mempunyai tablet yang dikongsi orang, hanya pemilik tablet boleh menukar tetapan ini.
Klik Keselamatan & Lokasi dan kemudian Lokasi. 
(Jika anda tidak melihat "Keselamatan & Lokasi," klik Lokasi.)
Hidupkan Lokasi.

Buka android.com/find dan log masuk ke Akaun Google anda.
Jika anda mempunyai lebih daripada satu peranti, klik peranti ini di bahagian atas skrin.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram