Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Huawei: Implikasi Pembatalan Lesen Android Oleh Google

Huawei: Implikasi Pembatalan Lesen Android Oleh Google

Kemas kini: Huawei telah memfailkan paten untuk sistem pengendalian mudah alihnya sendiri kerana ia menyediakan tanpa Android, sementara chipmaker Broadcom merasakan kesan dengan ramalan penjualan yang lebih rendah.

Huawei telah menemui syarikat tersebut sebagai pusat perbalahan global antara AS dan China selepas pentadbiran Trump meletakkan jenama China pada 'senarai entiti', yang mengehadkan perniagaan syarikat AS dengannya, dan membawa kepada implikasi di seluruh dunia.

Ia membawa kepada Google menyekat akses pada masa depan Huawei untuk kemas kini Android, pereka cip berasaskan UK ARM telah menghentikan semua aktiviti dengan jenama itu, dan beberapa peruncit dan rangkaian di seluruh dunia terpaksa berhenti berurusan dengan Huawei kerana takut akan sekatan daripada kerajaan Amerika Syarikat.

Terdapat sedikit penangguhan walaupun, pada 20 Mei, Jabatan Perdagangan AS mengeluarkan lesen sementara untuk Huawei untuk bekerjasama dengan perniagaan di AS, yang bermaksud syarikat AS boleh meneruskan perkongsian dengan jenama secara jangka pendek.

Presiden Trump juga menawarkan harapan dalam bentuk transaksi perdagangan masa depan: dia dipetik sebagai berkata "Jika kita membuat perjanjian, saya dapat membayangkan Huawei mungkin termasuk dalam beberapa bentuk atau sebahagian daripadanya," menurut BBC, yang bermaksud bahawa ini masalah dan konflik ini boleh diselesaikan dengan rundingan selanjutnya.

Baca lebih lanjut mengenai larangan Huawei:
Saingan Android Huawei yang masuk, akan serasi dengan aplikasi Play Store

Rundingan ini perlu dimulakan tidak lama lagi, memandangkan lesen sementara hanya berlangsung hingga 19 Ogos dan tidak jelas bagaimana Huawei akan mendapat kebenaran penuh yang diperlukan untuk bekerja dengan syarikat AS manakala kerajaan menganggapnya sebagai ancaman kepada keselamatan negara.

Permit sementara seolah-olah tidak membawa kepada sebarang semula usaha dari syarikat-syarikat seperti Panasonic atau Microsoft, dan jenama yang lain.

Termasuk Perikatan WiFi dan Persatuan SD, badan membuat piawaian yang mengawal teknologi yang digunakan untuk sambungan dan penyimpanan mudah alih. Mengeluarkan Huawei bermakna syarikat itu tidak boleh memainkan peranan dalam membentuk masa depan teknologi ini, walaupun ia masih dapat menggunakannya.

Huawei tidak merasakan ini adalah satu kelemahan yang besar, dan menegaskan bahawa kerugian itu lebih tinggi kepada badan-badan ini daripada itu, seperti pengaruh teknologi. Walau bagaimanapun, tidak dapat membentuk masa depan WiFi, walaupun dari perspektif untuk mengetahui lebih awal daripada apa yang akan datang, adalah kurang ideal.

"Fungsi Wi-Fi, kad SD, Bluetooth, dan NFC pada telefon pintar Huawei tidak akan terjejas. Pengguna dan pengguna telefon pintar Huawei yang masa depan tidak perlu risau," kata Huawei dalam satu kenyataan.

Oleh itu, lesen sementara kelihatan tidak semestinya sedikitpun untuk masa yang sukar untuk Huawei, dan dalam beberapa bulan syarikat itu tidak lagi dapat menawarkan akses kepada aplikasi Google yang penting atau bekerja dengan teknologi penting.

Selain itu, larangan Huawei dalam Persatuan Wi-Fi Alliance dan SD. Ia telah digantung dari kedua-duanya, jadi keupayaan syarikat untuk membentuk masa depan teknologi teras ini kini menjadi persoalan.

Dalam menghadapi semua kemunduran ini, pengasas Huawei Ren Zhengfei mengekalkan tinjauan positif untuk jenama itu, yang menyatakan: "Kami pasti akan dapat terus berkhidmat kepada para pelanggan kami. Kapasiti pengeluaran besar-besaran kami sangat besar, dan menambah Huawei kepada Entiti List tidak akan memberi impak besar kepada kami. Kami sedang membuat kemajuan dalam pembidaan di seluruh dunia. "

Apakah larangan itu jika saya mempunyai telefon Huawei?
Mungkin sekeping maklumat yang paling berguna mengenai telefon Huawei semasa adalah kenyataan Google yang dikeluarkan:

"Huawei mematuhi perintah itu dan mengkaji implikasinya. Bagi pengguna perkhidmatan mereka, Google Play dan perlindungan keselamatan dari Google Play Protect akan terus berfungsi pada peranti Huawei yang ada, "kata jurucakap kepada Huawei.

Itu berita baik jika anda hanya menghabiskan sejumlah besar wang pada Huawei P30 Pro: seperti yang dinyatakan di atas, peranti semasa dari jenama Cina akan terus mendapat kemas kini keselamatan dan akses ke Gedung Play untuk masa depan yang dianggarkan, kerana Google telah berjanji tidak akan membiarkannya.

Pengharaman sementara itu juga akan membolehkan kedua-dua jenama menyediakan sokongan Android yang lebih baik untuk model semasa dan masa depan, yang bermaksud bahawa Huawei akan dapat menjalankan perniagaan seperti sebelum ini - Jadi pelanggan semasa akan dapat mendapat manfaat lebih lama. Google telah memulihkan hubungannya dengan Huawei, untuk membolehkannya menyampaikan faedah lebih lama.

"Huawei akan terus menyediakan kemas kini keselamatan dan perkhidmatan selepas jualan kepada semua produk telefon pintar dan tablet Huawei dan kehormatan yang ada, yang meliputi penjualan yang telah dijual dan masih dalam stok secara global."

Google telah meminta komen mengenai penguatkuasaan larangan baru-baru ini, tetapi Huawei menolak.

Sama ada ini akan membolehkan Mate X fleksibel untuk melancarkan dengan 'lemak penuh' Android tetap dilihat, tetapi itu mungkin menjadi sasaran besar untuk dedak itu. Ia membelanjakan sejumlah besar model pemasaran sejak pembukaan pada bulan Februari dan berminat untuk mengunci reputasinya sebagai pemimpin teknologi.

Ia kelihatan seperti telefon yang boleh dibengkokkan akan, sekurang-kurangnya, ditangguhkan walaupun - Ketua Pegawai Eksekutif rangkaian UK EE berkata, semasa pelancaran rangkaian 5Gnya, jenama itu telah menghentikan sementara telefon bimbit sementara ia berfungsi untuk memahami implikasi perdagangan larangan.

Peruncit di UK Dixons Carphone telah mengikuti jejak, menghentikan rancangan untuk membawa telefon bimbit 5G untuk dilancarkan seperti yang dirancang manakala UK beralih untuk memasuki fasa sambungan seterusnya.

Jadi sementara hakikatnya, model-model semasa akan ditawarkan kemas kini yang cepat, tidak jelas berapa lama ini akan berlaku, dan rangkaian hakikatnya sudah semakin marah mengenai sekatan yang tidak akan membuat apa-apa lebih mudah untuk Huawei.

Walaupun kebanyakan jenama telefon pintar akan menghormati kemas kini keselamatan selama dua hingga tiga tahun selepas pelancaran telefon bimbit baru, seseorang mungkin menjangkakan ini akan lebih pendek dalam hal telefon Huawei, memandangkan sekatan-sekatan ini dari Google.

Bagaimana dengan telefon Huawei masa depan?
Pergerakan dari Google bermakna ia tidak akan berfungsi lagi dengan Huawei secara langsung semasa mengeluarkan kemas kini ke sistemnya, dan tidak akan memberikan akses syarikat ke Google Play Store.

Ini merupakan tamparan yang kritikal kepada jenama China, yang baru-baru ini bercakap tentang rancangannya untuk menjadi pengeluar telefon pintar terbesar di dunia.

Ini bermakna jika Huawei mahu terus menggunakan sistem pengendalian Android, ia perlu menggunakan Platform Sumber Terbuka Android (AOSP), iaitu sistem percuma yang mana-mana jenama boleh digunakan sebagai asas untuk produknya.

Bagaimanapun, bersama-sama dengan Google Play Store, ia tidak akan mempunyai akses kepada aplikasi teras Google seperti YouTube, Peta Google dan Chrome - ini adalah elemen teras perniagaan Google yang tidak bertugas untuk disediakan kepada sesiapa sahaja.

Tanpa akses ke Gedung Play, Huawei akan terpaksa bekerja secara langsung dengan pemaju untuk mendapatkan mereka untuk membuat versi barangan mereka untuk telefonnya. Keadaan ini akan sama dengan OS Fire Amazon, yang berdasarkan AOSP tetapi mempunyai kedai aplikasinya sendiri, sebagai raksasa runcit bertujuan untuk mengawal platform tablet Fire dan peranti Echo.

Sekiranya Huawei terpaksa menggunakan AOSP, akibatnya boleh memudaratkan, kerana akses ke kedai aplikasi penuh adalah penting untuk kejayaan mana-mana telefon pintar moden - Nokia dan Microsoft gagal menjadikan Windows Phones sebagai alternatif yang berdaya maju untuk Android dan iOS Apple, walaupun kedua-dua jenama membuat berjuta-juta kepada alat pemaju dan menarik pencipta aplikasi atas ke platform mereka.

Walau bagaimanapun, Huawei telah mendakwa bahawa ia telah membangunkan alternatifnya sendiri kepada Android selama hampir tujuh tahun, memanggilnya sebagai 'Plan B' yang bersedia untuk pergi sekiranya ia kehilangan akses kepada perkhidmatan yang disenaraikan di atas - menamakannya OS HongMeng (atau mungkin Ark OS ), dan menyatakan sistem operasi alternatifnya akan dilancarkan sama ada pada akhir tahun 2019 atau awal tahun 2020, dan akan berfungsi merentasi telefon bimbit, komputer, tablet, TV, kereta dan peranti pintar lain yang boleh digunakan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram