Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Template Shopping Online Untuk Blog Perniagaan

Template shopping online untuk blogger/blogspot

Template e-commerce checkout untuk blog

Template blogger/blogspot shopping online untuk blog perniagaan atau kata lain template blog e-commerce canggih untuk bisnes, template ini menyediakan beberapa ciri-ciri yang selalu kita jumpa di laman web atau blog kedai online yang menggunakan platform e-store yang khusus untuk perniagaan dalam talian. Komposisi antara produk, banner dan widget yang telah direka supaya lebih selesa untuk dilihat oleh pelawat (traffic) dan juga membolehkan pelanggan untuk mencari barangan di dalam blog atau laman web anda.

Responsif dan cantik dalam display bergerak:

Template blogger ini juga menyokong paparan mudah alih (mobile-friendly) yang cantik, yang telah diubah suai supaya pelawat anda masih mengalami pengalaman pengguna yang berbeza apabila memandangkan desktop dan juga melalui telefon mudah alih.

Ringkasan: Bagi anda yang tertanya-tanya mengapa template ini tidak responsif apabila diuji menggunakan penguji laman web responsif seperti responsivetest.net, kerana anda perlu mengaktifkan pandangan mudah alih blogspot kepada CSS3 @ media peraturan yang boleh berjalan. Ia bertujuan menambah widget blogspot serta gambar-gambar yang tidak diperlukan dan tidak menggunakan  bahagian dalaman yang lebih bebanan bila di lihat pada kesan data mudah alih yang digunakan dan kurang beban pada kelajuan mudah alih akan lebih cepat (upload dan download yang pantas).

Untuk menguji pada pelayar desktop hanya tambahan /? M = 1 pada akhir url blog anda atau cuba terus pada pelayar mudah alih anda.

Lebih Cahaya Dan mesra SEO:

Menggunakan ciri-ciri teknikal penekanan kepada template ini yang menggunakan CSS3 dan HTML5 serta Jquery daripada template javascript menjadikannya lebih ringan dalam upload kali pertama, penggunaan CSS Sprites dalam imej yang membuat permintaan template ini masa yang lebih pendek. Serta pengubahsuaian tag H1, H2, H3 yang menjadikannya lebih mesra SEO template. Gunakan 978 sistem Grid pada penggunaan template ini menjadikan template kelihatan kukuh dalam pelbagai saiz skrin.

***Nota : Sila klik live demo untuk preview dan klik Download untuk download template.

Ingin download template blog untuk shopping online di Sini dari contohblognih.blogspot.com.


Tutorial Upload Foto dan posting Produk Template


BAHAGIAN I : Cara upload foto di Picasa Web album 


1. Upload foto produk dengan menggunakan picasa web album, untuk membukanya 

ke URL www.picasaweb.google.com/home, login akaun google anda terlebih dulu 

sama juga dengan akaun yang sama dengan blogger anda.



2. Setelah halaman terbuka upload foto anda, seperti gambar di bawah.


picasa web
Picasaweb Akaun
3. Setelah foto telah di upload, klik foto yang baru saja di upload lalu klik kanan setelah itu, copy URL fotonya, contoh seperti gambar di bawah.
mobile friendly
4. Setelah itu paste url gambar di notepad atau sejenisnya maka anda akan mendapatkan url seperti ini : https://lh3.googleusercontent.com/-lt0h7sybMIc/UZce- 9OkrQI/AAAAAAAABCY/Rlb53yOtI7k/s1600/11.jpg 


5. Perhatikan tulisan yang saya beri warna merah pada url di atas, itu kode ukuran gambar yang di berikan dari server google, fungsinya untuk meresize gambar yang sudah kita upload. Kod itu kita boleh ganti dengan s320, s600, s800 bergantung kepada keperluan. 


6. Kemudian paste Foto atau Logo yang telah anda buat di HTML Editor. 


BAHAGIAN II : Cara posting produk pada template 


1. Untuk posting produk atau artikel klik butang NEW POST pada dashboard 

blog anda, lalu klik butang HTML seperti gambar di bawah:


2. Cari kod berikut td align="center" id="tbl-img-all" width="200">#</td> Lalu ganti tanda # dengan link url foto anda, caranya blok tanda # kemudian klik upload gambar dengan ikon foto. Contohnya seperti di bawah.


template blogger

3. Setelah foto selesai di upload selanjutnya klik butang compose kemudian isi label yang kosong seperti HARGA, KOD BARANG, STOK, DLL. Apabila ingin memberi keterangan tambahan, tambahkan pada tulisan “TEXT HERE” di bawah label barang.

E-commerce template



4. Setelah selesai cek posting dengan klik preview post, jangan lupa untuk memberikan label pada setiap posting untuk memudahkan visitor mencari produk yang diinginkan. 



Klik "publish" apabila sudah selesai.

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram