Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Melindungi Akaun Facebook dari Kena Hack

Cara Melindungi Akaun Facebook (FB Security)

Bagaimana Melindungi Akaun Facebook dari Kena Hack


Jika anda sama juga seperti berjuta-juta pengguna facebook di luar sana, facebook telah menjadi satu medium perantara atau platform alat komunikasi yang mudah seperti berkongsi maklumat seperti berita terkini, photo, video dan sebagainya diantara rakan-rakan anda. Semak juga di πŸ‘‰ Facebook Help Center.
"Boleh dikatakan setiap hari pengguna facebook akan log masuk ke akaun fb mereka, sama ada dari telefon bimbit, Pc, komputer riba dan pejabat. Terdapat peluang untuk anda meninggalkan akaun Facebook tanpa log out".

Jika akaun anda diakses atau kena hacks oleh orang yang tidak dikenali, maka anda perlu mengambil langkah keselamatan yang serius untuk menghalang capaian yang dilakukan oleh penggodam (hacker) ke akaun anda. Semak juga di πŸ‘‰ Cybersecuritynews.


Lebih lanjut sila rujuk laman web πŸ‘‰ Wikihow.com 


Keselamatan di Facebook:
Terdapat banyak cara untuk menghalang akses kepada akaun anda dengan orang yang datang untuk menggunakan peranti, yang paling mudah ialah untuk log keluar. 

Walau bagaimanapun, jika telefon pintar atau peranti anda dicuri, ia adalah satu perkara yang berbeza keseluruhannya. 


Dalam artikel ini, kita akan melalui beberapa pilihan penting yang anda boleh ambil untuk menghalang orang lain daripada mengakses akaun Facebook peribadi anda.
 

Cara Untuk Ketatkan Sehingga Keselamatan Gmail Anda

1. Kata laluan yang kuat (strong password)

Kemungkinan, anda sudah mempunyai kata laluan anda dicipta untuk Facebook walau bagaimanapun, ia adalah lebih baik bagi anda untuk memastikan kata laluan Facebook anda adalah salah satu daripada jenis dan berbeza daripada akaun lain anda dalam talian contohnya e-mel, blog, dan lain-lain hosting.

Bagaimana Cara Melindungi Akaun Facebook Kena Hack


Untuk menukar kata laluan anda, pergi ke Account Settings> General> Password.
Kata laluan yang terbaik akan mempunyai kombinasi huruf, nombor dan simbol kecil dan modal.

2. Mengesahkan Nombor Telefon Anda
Mengesahkan nombor telefon bimbit anda adalah salah satu daripada banyak cara untuk meningkatkan keselamatan akaun anda di Facebook. Dengan cara ini, walaupun anda kehilangan atau terlupa kata laluan anda, Facebook akan dapat menghantar anda yang baru melalui SMS.

Bagaimana Cara Melindungi Akaun Facebook Kena Hack

Bagaimana Melindungi Akaun Facebook dari Kena Hack

Untuk menambah nombor telefon bimbit anda, pergi ke Account Settings> Phone dan klik on Add Phone.

Tambah telefon bimbit.
Pilih negara anda dan menetapkan pembawa mudah alih sebelum klik Next.

Menambah acrrier.
Sekarang anda akan diberi arahan untuk menghantar SMS ke nombor yang diberikan. Ikut arahan untuk mendapatkan kod melalui SMS, dan kemudian masukkan kod ke tiang. Anda juga mempunyai pilihan untuk Kongsi nombor anda dengan rakan-rakan di Facebook dan Benarkan rakan kepada teks saya dari Facebook. Pilih pilihan anda dan klik Next.

Menambah mudah alih: kod
Sekarang telefon bimbit anda berdaftar dengan Facebook, dan apabila timbul keperluan, hubungan ini akan berguna untuk mengaktifkan akaun Facebook anda.

3. Aktifkan Browsing Selamat
Kini antara perkara lain, untuk memastikan aktiviti anda melayari Facebook adalah selamat, anda boleh mengaktifkan pilihan sekuriti. Dengan cara ini, anda secara automatik mengehadkan semua permohonan luar yang bersepadu dengan Facebook daripada melakukan apa-apa kemudaratan atau mengambil maklumat peribadi anda tanpa pengetahuan atau kelulusan anda.

Bagaimana Melindungi Akaun Facebook dari Kena Hack

Untuk mula mendapatkan akaun anda, klik pada drop down menu dari sudut kanan atas akaun Facebook anda dan pergi ke Account Setting.

Tetapan Akaun
Pilih Keselamatan dari menu kiri.

Keselamatan
Di bahagian Browsing yang selamat, klik pada pautan Edit di sebelah kanan.

Pastikan selamat untuk dilayari,

Panel pilihan akan muncul, 'check' kotak Layari Facebook sambungan yang selamat kemudian klik pada butang Simpan Perubahan.

Tetapan keselamatan

4. 'Login Approval' Aktifkan
Kelulusan Masuk adalah ciri keselamatan lanjutan yang ditawarkan oleh Facebook, dan ia akan memerlukan anda untuk memasukkan kod keselamatan setiap kali anda cuba untuk mengakses akaun Facebook anda daripada peranti yang tidak diiktiraf. Untuk mengaktifkan Kelulusan Masuk, pergi ke Tetapan Akaun> Keselamatan, mencari Kelulusan masuk dan klik pada butang Edit.

Bagaimana Melindungi Akaun Facebook dari Kena Hack



Pilihan untuk mengaktifkan Kelulusan Masuk akan muncul, tandakan kotak semakan untuk mengaktifkan.

Aktifkan kelulusan login
Satu tetingkap pop timbul akan muncul dengan penerangan kelulusan login, klik pada Sediakan Sekarang butang untuk meneruskan.

Persediaan Sekarang
Jika anda sudah mendaftar nombor telefon bimbit anda, Facebook secara automatik akan menghantar kod melalui SMS. Masukkan kod ini di dalam kotak yang diberikan dan klik Hantar Code.

Bagaimana Melindungi Akaun Facebook dari Kena Hack

Masukkan kod
Sekarang anda telah selesai dengan permintaan Masuk Kelulusan, klik Seterusnya untuk meneruskan.

Seterusnya, Facebook akan menawarkan anda untuk persediaan Penjana Kod dari telefon mudah alih anda, ini amat berguna sekiranya anda tidak dapat menerima SMS. Klik Teruskan.

Penjana kod
Generator Kod Untuk Telefon Android
Oleh kerana saya menggunakan telefon Android, saya akan menggunakan pengaktifan Android sebagai contoh.

Muat Facebook Mobile App dari Google Main jika anda belum memilikinya. Selepas memuat turun ke telefon mudah alih anda, klik Seterusnya.

Penjana kod aplikasi
Apabila telah dimuat turun, Facebook akan memberikan arahan untuk memasang Penjana Kod. Untuk memasang, melancarkan App Facebook anda, ketuk pada menu> Akaun> Code Generator> Tambah App. Kemudian klik pada Persediaan Selesai di bawah.

Kod persediaan penjana
Sekarang Generator Kod anda adalah aktif, Facebook akan membimbing anda dengan langkah-langkah yang betul untuk menggunakan penjana kod. 

Nota: Masa akan datang apabila anda ingin menjana kod baru, hanya melancarkan aplikasi anda, memanfaatkan Akaun> Generator Kod dan kod akan muncul. Buat masa ini, klik Tutup kerana anda telah menyelesaikan langkah-langkah untuk mengaktifkan Kelulusan Masuk (Login) anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram