Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Data Berstruktur Tingkatkan SEO Carian Google

Data Berstruktur SEO Google

Bagaimana Data Berstruktur Tingkatkan SEO Carian Google
Sebelum ini telah banyak diperkatakan dalam dunia SEO bahawa Data Berstruktur sangat berguna untuk mendapatkan maklumat dalam senarai carian yang telah dipertingkatkan seperti untuk bintang, ulasan, atau pun komen yang memaparkan dalam navigasi pelayaran di SERP dalam Carian Google. Cuba semak data berstruktur laman web/blog anda untuk menyemak sendiri bagaimana bentuk struktur laman web anda, sila layari Google Structured Data Testing Tools.


Bagaimana Data Berstruktur Tingkatkan SEO Carian Google

Kenyataan John Mueller menjelaskan bahawa data berstruktur mempunyai lebih banyak kesan daripada paparan yang dipertingkatkan dalam SERPs.


Bagaimana Data Berstruktur Tingkatkan SEO Carian Google

John Mueller menyatakan dalam tweet beliau bahawa terdapat "tiada peningkatan generik ranking" untuk menggunakan data berstruktur. Itu mungkin bermakna menggunakan data berstruktur tidak memberikan keuntungan ranking dan cara itu sendiri menggunakan SSL. 

Inilah yang ditulis oleh John Mueller tentang data dan kedudukan berstruktur:


Bagaimana Data Berstruktur Tingkatkan SEO Carian Google


Bagaimana Data Terstruktur Membantu Kedudukan Laman web
Menurut John Mueller, data berstruktur membantu pangkat laman web dengan lebih baik dengan cara yang sama dengan kandungan biasa membantu pangkat halaman. Maklumat pengoptimuman enjin carian menjadikannya lebih mudah untuk enjin carian memahami sesuatu halaman web tentang apa? 

Data berstruktur adalah cara yang hebat untuk mengkomunikasikan produk apa yang dijual, di mana perniagaan menjual produk tersebut terletak, berapa jam waktu operasi, berapa orangkah yang mengkaji produk dan sebagainya. Data berstruktur memudahkan untuk menyampaikan maklumat penting mengenai produk, perniagaan dan laman web.

Data berstruktur bukan pilihan
Data berstruktur adalah bahagian penting dalam mendapatkan keterlihatan dalam talian. Data berstruktur menawarkan manfaat penyenaraian yang dipertingkatkan dan keupayaan pangkat lebih baik. Enjin carian sedang berkembang untuk memenuhi keperluan carian suara, pembantu suara dan carian mudah alih. Ia adalah untuk kepentingan semua pemasaran carian untuk menambah data berstruktur ke laman web mereka untuk mendapatkan kelebihan atas persaingan perebutan kedudukan.

Manfaat daripada Data Terstruktur?
Perniagaan dengan pejabat di beberapa lokasi boleh mendapat manfaat daripada menggunakan data berstruktur. Contohnya, perniagaan boleh membuat halaman web untuk setiap lokasi dan menggunakan data berstruktur yang unik untuk setiap lokasi perniagaan untuk menyampaikan maklumat tersebut kepada Google.

Perniagaan yang menjual atau menyenaraikan produk dalam talian juga mendapat faedah daripada data berstruktur. Data berstruktur boleh menyampaikan nombor bahagian pengeluar (MPN), warna, saiz, pengeluar, ulasan dan penerangan.

Menambah Penanda Data Berstruktur Sangat Mudah
Mengintegrasikan data berstruktur Schema.org tidak perlu mengganggu atau sukar. Versi yang dipanggil, markup data berstruktur JSON-LD boleh diletakkan di bahagian kepala halaman web tanpa membuat perubahan pada kod HTML biasa yang dilihat pengguna.

Ianya telah membantu banyak perniagaan dan pejabat di seluruh dunia untuk perniagaan tempatan dengan satu pejabat mengintegrasikan data berstruktur ke laman web mereka. Kaedah pembelajaran yang rendah dan manfaatnya sangat tinggi. Tidak ada keraguan tentang manfaat menambah data berstruktur ke halaman web anda. Faedahnya sangat jelas, sila rujuk laman web SearchEngineJournal.com

Carian Google web crawler bekerja keras untuk memahami konten dan kandungan halaman laman web. So...kita juga boleh membantu dengan memberikan petunjuk jelas mengenai makna dan penjelasan tertentu tentang sesuatu halaman (laman Web) kepada Google dengan memasukkan data berstruktur pada halaman tersebut. Data berstruktur adalah format standard untuk memberikan maklumat tentang laman web atau blog dan mengklasifikasikan kandungan halaman tersebut contohnya, seperti maklumat laman web tentang resipi, bahan-bahan, masa, suhu memasak, kalori, dan sebagainya.

Google menggunakan data berstruktur yang diperolehi dari sesebuah laman web untuk memahami kandungan halaman tersebut, serta untuk mengumpulkan maklumat mengenai web dan dunia secara umumnya. Sebagai contoh, di sini adalah coretan data berstruktur JSON-LD yang mungkin muncul di halaman yang menerangkan maklumat tentang mereka.

Visualisasi Data, Alat Pengesahan dan Ujian yang Berstruktur
Alat untuk menguji penanda data berstruktur dan paparan coretan yang kaya, termasuk microformats dan schema.org ditandakan dalam microdata, RDFa, RDFa Lite dan JSON-LD.

Nota: Apabila menguji perbendaharaan kata dan skema, cuba perhatikan tentang mesej ralat yang sahih boleh dikaitkan dengan keperluan penggunaannya hanya untuk pengguna data tertentu, terutamanya kesilapan pengesahan yang berkaitan dengan perkara yang diperlukan atau sifat yang diperlukan dalam struktur data dalam carian Google.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram