Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Tips Cara Menjadi Pro Blogger Malaysia

Cara Menjadi Seorang Pro Blogger di Malaysia


Tips Cara Menjadi Pro Blogger Malaysia

Semasa tahun pertama kerjaya 'blogging' saya bekerja tiga pekerjaan serentak dan sedang belajar separuh masa serta memulakan menulis blog ketika membaca beberapa artikel blog travelog terbaik dan blog popular di Malaysia.

Nota: siaran ini telah dikemas kini pada bulan November 2018.
Pada beberapa kali minggu ini saya telah ditanya tentang hari-hari awal saya sebagai seorang blogger dan bagaimana saya mendapat ke dalamnya sebagai cara untuk membuat pendapatan. 

Saya tahu dari beberapa komen dan e-mel yang saya dapati bahawa sesetengah orang datang ke blog ini dan melihat beberapa catatan yang saya tulis tentang berapa banyak yang saya peroleh dan melihat blog sebagai perkara yang kaya pantas tetapi tidak melihat gambar penuh - jadi saya fikir saya akan mendokumentasikannya sedikit masa lagi. 

Pada suatu masa dahulu…
Kembali pada bulan November 2012 ketika saya pertama kali  'menerbitkan' artikel pada Blogspot Blog asli saya (dan pendek), saya percaya bahawa 'blogging thing' ini, yang baru saya dengar, akan menjadi mudah pada masa akan datang. 

Saya mula untuk memulakan sebab tetapi dalam jangka masa pendek ia adalah rasa ingin tahu dan harapan hobi baru dan mungkin beberapa sambungan baru yang menarik saya kepadanya. Pada masa itu saya bekerja tiga pekerjaan.

3 Kerja Utama saya
Tugas utama saya pada masa itu ialah, Ia adalah perkara separuh masa dan saya bukan 'menteri' tetapi satu daripada 4 bekerja dalam satu pasukan. Tanggungjawab saya bekerja dengan orang muda dan saya melakukannya 3 hari seminggu.

Kerja utama kedua saya bekerja untuk sebuah gedung membeli-belah dalam talian. Walaupun ia mungkin menarik dan berguna untuk apa perkara yang akan datang. 

Tugas saya sebahagian besarnya terdiri daripada penyapuan, pembersihan, pengangkatan, pembungkusan, pembongkaran dan kerja-kerja menial dan membosankan yang lain. Boleh membantu sedikit sebanyak membayar sewa.

Ini adalah kehidupan saya yang hari pertama apabila saya mula mendapat blog ....

Hobi Blogger 
Sekarang saya ingin mengatakan bahawa pada masa ini saya memukul menerbitkan blog pertama saya bahawa bumi bergegar dan cahaya dari langit turun dan saya tiba-tiba berubah menjadi blogger sepenuh masa - tetapi seperti yang kita semua tahu tidak berlaku Jalan itu. 

Bahkan selama 12 bulan pertama blog saya sangat sedikit berubah. Sebenarnya, jika ada sesuatu yang saya sibuk ketika saya mengambil subjek tambahan dalam percubaan untuk menyelesaikan ijazah sebelum kolej saya memula saya untuk mengambil terlalu lama.

Blogging pada masa ini tetap menjadi sesuatu yang hobi dan cara untuk berhubung dengan orang lain yang terlibat dalam pemikiran melalui perkara kurang lebih serupa. Blog saya telah menjadi sangat popular di kalangan 'baru muncul' pada masa ini dan kos hosting dan ISP yang semakin meningkat.

Ia adalah selepas kira-kira satu tahun blogging bahawa saya tidak sengaja memulakan Blog Fotografi Digital (cerita lain) dan mendapati program AdSense dan Amazon Affiliate. Saya mula berjinak-jinak  berkongsi mengenainya jadi saya akan memaparkan butir-butir itu kecuali untuk mengatakan bahawa harapan saya adalah untuk membayar ISP saya dan kos hosting dan mungkin membantu membayar untuk reka bentuk blog.

Saya dengan cepat mendapati bahawa harapan saya untuk menampung perbelanjaan saya adalah realistik. Ini bukan kerana apa yang perlu anda lakukan adalah meletakkan AdSense di mana-mana blog dan anda akan menghasilkan wang tetapi kerana saya meletakkannya di blog yang telah dibuat beberapa ribu pembaca setiap hari (ini penting untuk diingat). Walaupun dengan trafik yang mantap boleh menjana pendapatan pada awalnya tidaklah tinggi. 

Bulan pertama saya (Oktober 2014) menyaksikan saya purata kira-kira sehari (dan itu dengan banyak klik rasa ingin tahu dari pembaca saya dalam beberapa hari pertama - terima kasih Google tidak boot saya) dan bermula November $ 3 setiap hari. 

Wang itu jumlahnya sangat kecil tetapi ia meliputi kos dan saya mula tertanya-tanya jika dengan tambahan beberapa dolar sebulan saya mungkin mampu untuk membeli salah satu daripada Laptop Apple yang saya telah lihat tempohari (sehingga ini saya telah blog dari PC berusia mencecah 6 tahun yang telah lama dan usang).

Disember menyaksikan pendapatan harian setiap hari, Januari $ 9, Februari $ 10 dan Mac $ 15. Dolar yang tidak besar tetapi saya mula tertanya-tanya apa yang akan berlaku jika saya melihat kenaikan pendapatan yang sama dalam tempoh yang lebih lama. Dengan itu saya tidak bermaksud menambah $ 2- $ 3 untuk purata harian sebulan tetapi apa yang akan berlaku jika saya dapat mengekalkan pertumbuhan 30%, 40% atau bahkan 50% setiap bulan. Saya mula berfikir dari segi pertumbuhan eksponen selepas itu.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram