Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memulihkan Mesej Whatsapp Melalui Google Drive

Memulihkan mesej WhatsApp anda dengan Google Drive

Cara Memulihkan Mesej Whatsapp Melalui Google Drive

Cara Menguruskan dan memulihkan sandaran peranti anda di Google Drive, android Computer, iPhone & iPad.

Penting: Untuk membuat sandaran telefon Pixel atau peranti Nexus anda, kemas kini ke Android 6.0 atau ke atas. Anda boleh menyandarkan dan memulihkan item berikut pada telefon Pixel atau peranti Nexus anda pada:
  • Apps
  • Sejarah panggilan
  • Tetapan peranti
  • Kenalan
  • Kalendar
  • SMS (hanya telefon Pixel)
  • Foto & video (Hanya telefon Piksel)
  • Ketahui cara menyandarkan foto pada sebarang peranti dengan Foto Google.
Cari dan Urus Sandaran
Buka aplikasi Google Drive.
Klik Menu Menu dan kemudian Backup.
Klik sandaran yang anda mahu uruskan.
Padam sandaran.
Sekiranya anda memadamkan sandaran, selepas anda tidak dapat mengembalikannya.


Cara Memulihkan Mesej Whatsapp Melalui Google Drive

Cari sandaran yang anda mahu padamkan
Di sebelah nama sandaran, klik Lagi dan kemudian Padam sandaran.
Apa yang berlaku apabila sandaran anda tamat tempoh
Cadangan anda akan kekal selagi anda menggunakan peranti anda. Jika anda tidak menggunakan peranti anda selama 2 minggu, anda mungkin melihat tarikh tamat tempoh di bawah cadangan anda.

Contoh: "Tamat tempoh dalam 54 hari."
"Mungkin anda suka menggunakan WhatsApp untuk kerja kerana ianya percuma dan mudah digunakan. Mungkin ia adalah cara yang mudah untuk berhubung dengan rakan-rakan. Sama ada, anda mungkin mempunyai beberapa mesej penting dan media di sana, dan ia akan menjadi malu jika semuanya tiba-tiba hilang. Itulah sebabnya idea yang bagus untuk menyandarkan mesej, foto dan video anda".
Cara Memulihkan Mesej Whatsapp Melalui Google Drive


Menyandarkan antara Android dan iPhone
Bagaimana untuk membuat sandaran WhatsApp anda ke Google Drive. Bagaimana untuk mengembalikan sembang WhatsApp dari sandaran Google Drive.

Jika anda merancang untuk bertukar dari Android ke iPhone dan mahu mengambil mesej WhatsApp anda dengan anda, anda sememangnya tidak beruntung. 

Apabila anda membuat sandaran WhatsApp pada telefon Android anda, anda kembali ke Google Drive. Aplikasi Android WhatsApp menggunakan Google Drive untuk membuat sandaran dan memulihkannya. Aplikasi iOS menggunakan iCloud untuk melakukan kedua-duanya.
Cara Memulihkan Mesej Whatsapp Melalui Google Drive
Walaupun anda mempunyai apl Google Drive Google, anda masih tidak dapat memulihkan fail WhatsApp Android anda dengan cara ini. WhatsApp iOS hanya akan berkomunikasi dengan iCloud. Bahawa dikatakan, terdapat beberapa aplikasi pihak ketiga yang boleh anda gunakan, walaupun Whatsapp tidak menyerahkannya dan tidak mempercayai mereka dengan data peribadi kami.

Bagaimana untuk membuat sandaran WhatsApp anda ke Google Drive
Untungnya, WhatsApp secara automatik menyokong dan menyimpan mesej anda ke memori telefon anda setiap hari. Walau bagaimanapun, bergantung kepada tetapan anda, anda juga boleh membuat sandaran sembang anda ke Google Drive. Dengan cara ini, sekiranya anda perlu memadam WhatsApp dari telefon anda, mesej anda akan selamat. Pastikan anda kembali perkara sebelum anda menyahpasang aplikasinya.

Google Drive adalah cara terbaik untuk membuat sandaran semua mesej WhatsApp anda. Anda boleh bertukar dari telefon Android ke telefon Android dan anda akan dapat mesej dan media anda mengikut anda ke mana sahaja anda pergi. Ia juga sedikit insurans tambahan sekiranya WhatsApp memutuskan untuk satu hari kemalangan tanpa pembaikan dan anda akhirnya perlu menyahpasang dan memasangnya semula. Inilah caranya untuk sandaran dengan Google Drive:

Lancarkan WhatsApp dari skrin utama atau dari locker aplikasi
Klik ikon menu di bahagian atas sebelah kanan skrin. Ia adalah tiga titik menegak.
Klik Tetapan.
Klik Sembang.

Sandaran Sembang Cakera.
Klik tetapan Google Drive untuk memilih kekerapan yang anda ingin sandarkan sembang anda.
Klik Akaun.
Klik akaun yang anda ingin dikaitkan dengan sandaran.
Klik akaun dalam senarai.
Klik Tambah akaun untuk menambah akaun yang tidak terdapat dalam senarai atau untuk membuat yang baharu.
Klik  Benarkan.

Back Up
Klik kalangan di sebelah "Wi-Fi" untuk membuat sandaran melalui Wi-Fi sahaja.
Klik bulatan di sebelah Wi-Fi atau selular ke sandaran melalui Wi-Fi atau data tanpa wayar, dengan mengingat bahawa anda boleh mendapatkan caj data.
Klik kotak bersebelahan dengan "Sertakan video" ke mesej video sandaran.
Klik Back Up untuk kembali ke telefon anda secara manual sekarang.

Sekarang segalanya disandarkan, anda akan dapat mengembalikan sembang anda setiap kali anda memasang semula WhatsApp, tidak kira peranti itu. Ambil perhatian bahawa setiap kali anda membuat sandaran ke Google Drive, WhatsApp juga menyokong memori dalaman telefon anda, yang bermaksud ia akan mengambil sedikit ruang. Sekiranya anda mempunyai aplikasi menguruskan fail prapasang, atau satu seperti ES File Explorer, anda akan dapat masuk dan membuat ruangan jika anda perlu.

Ia mungkin berhemat untuk memasangkan telefon anda semasa membuat sandaran, kerana sandaran pertama mungkin mengambil sedikit masa, bergantung kepada saiz sembang anda. Perkara yang baik adalah bahawa setiap sandaran yang anda lakukan selepas yang pertama akan menjadi tambahan, yang bermaksud ia akan menambah sandaran semasa, bukannya memadamkan semuanya dan memulakan sekali lagi atau menambahkan keseluruhan cadangan atas yang lama.

Bagaimana untuk mengembalikan sembang WhatsApp dari sandaran Google Drive
Semuanya disokong. Hebat bukan! Anda telah menukar telefon atau terpaksa memasang semula WhatsApp. So... Sekarang, bagaimana anda mendapat kembali semua rekod perbualan yang lepas? 

Lancarkan WhatsApp dari skrin Utama anda atau dari locker aplikasi
Klik Setuju dan teruskan.
Klik terus untuk membenarkan akses WhatsApp ke kenalan anda untuk mencari pengguna WhatsApp rakan-rakan. Jika tidak, klik Bukan Sekarang.
Sahkan negara dan nombor telefon anda apabila dikehendaki.
Masukkan bermula dengan angka enam.

Baca juga: Artikel Info WhatsApp

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram