Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Apakah Anda Tahu Mengenai Tentang Durian

Mengenali "Durian" di Rantau Asia Tenggara

Apakah Anda Tahu Mengenai Tentang Durian

Durian, raja buah-buahan. Ibu semua buah-buahan di seluruh dunia, untuk mengetahui lebih lanjut, durian sememangnya adalah sesuatu yang sangat istimewa. Dari bentuk buah durian hingga ke rasa isinya, ia adalah di luar keterangan lisan dan sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata. Jenis-jenis buah durian seperti Musang King dan lain-lain.

Tetapi kerana ini adalah artikel bertulis, penerangan ringkas buah durian harus diberikan. Buahnya berduri. Itulah sebabnya ia dipanggil "durian", yang bermaksud "berduri" dalam bahasa Melayu. Bentuk durian tidak teratur. Ukuran purata durian adalah kira-kira kelapa. Buah durian dapat digambarkan sebagai hebat dan hebat.

Nama binomial (saintifik) untuk durian ialah Durio Zibethinus Linn.

Ketinggian pokok durian berkisar antara 25m (80 kaki) hingga 50m (160ft). Saiz buah purata diameter 25cm (10in) dan diameter 15cm (6in), beratnya dari 1 kg (2 lb) hingga 3kg (6 lb).

Kelawar dan lebah madu adalah penyerbu utama bagi bunga durian. Ia adalah pada musim dari April hingga Julai.

Mengembara di sekitar rantau Asia Tenggara, mungkin anda tidak pernah menikmati buah durian segar, makanan ringan yang terkenal dan sihat tetapi menjelajah semua negara di Asia Tenggara. Walau bagaimanapun, sebaik sahaja anda telah menghidu baunya, ini adalah pengalaman yang anda tidak mungkin lupa.

Ia mempunyai penampilan yang unik dan bau yang lebih mengasyikkan
Buah durian umumnya berbentuk bujur, kira-kira satu kaki lebar dan diliputi oleh pancang yang kelihatan hebat. Buahnya boleh menimbang antara dua hingga tujuh kilogram, dan ini cukup berat untuk memegangnya di tangan anda oleh badan buah, bukannya batang, ia mungkin berpotensi menembus kulit. Bagaimanapun, penampilannya yang lain di dunia adalah kurang jelas oleh ciri lain yang lain - bau. Durian mempunyai bau yang kuat, yang meresap cangkang luar dan berjaga lama setelah buahnya telah dikeluarkan.

Ia tidak dialu-alukan dalam pengangkutan awam
Oleh kerana bau yang sangat kuat, durian telah diharamkan pada banyak jenis pengangkutan awam di seluruh Thailand, Jepun dan Hong Kong. Di Singapura, buah-buahan diharamkan merentasi semua jenis pengangkutan awam dan bahkan teksi mempunyai tanda-tanda untuk memberitahu anda bahawa mereka enggan membawa penumpang yang membawa buah berbau.

Ia adalah superfruit
Walaupun bau busuk, durian sangat sihat, lebih banyak daripada buah-buahan lain. Sememangnya kaya dengan besi, vitamin C, dan kalium, durian meningkatkan kekuatan otot, kesihatan kulit dan bahkan merendahkan tekanan darah. Selain itu, satu durian kecil mengandungi 23g serat makanan yang hampir semua keperluan pemakanan harian anda. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk tidak memakannya lebih banyak, seperti pada tahun 2010 ahli politik Malaysia, Ahmad Lai Bujang telah bergegas ke hospital yang mengeluh sesak nafas dan pening selepas mengorbankan dirinya dengan durian.

Buah Muda Vs Buah Tua
Buah berubah dengan ketara dalam tempoh masa yang sangat singkat. Apabila dituai lebih awal, ia hampir dianggap sebagai sayuran kerana daging keras, mudah dikendalikan dan pahit, bukannya manis. Orang yang suka makan durian lazimnya lebih suka buahnya menjadi lebih matang, apabila rasa sitrus dan manis lebih menonjol. Walaupun buah menjadi kacau pada titik itu dengan konsistensi yang setanding dengan krim masam. Secara tradisinya, durian dimakan selepas mereka jatuh ke tanah dengan sendirinya, walau bagaimanapun, ladang durian kerap menuai buah-buahan lebih awal untuk menghantar mereka ke luar negeri.

Terdapat lebih daripada satu jenis
Terdapat sekitar 30 jenis durian yang berlainan. Buah ini berasal dari Malaysia, Indonesia dan Borneo, tetapi kini terdapat ladang durian di Sri Lanka, India Selatan, Kemboja, Vietnam, Thailand dan pulau Cina selatan Hainan. Thailand sebenarnya merupakan pengeksport terbesar buah dan rumah bagi banyak ladang durian yang menghasilkan lebih banyak jenis daripada lokasi asal asli.

Ia hampir mustahil untuk menggambarkan rasa dan bau
Selama lebih dari seratus tahun, penulis perjalanan telah mencuba untuk menggambarkan rasa dan bau durian dan masih kita hampir tidak dapat menerangkannya dengan bermanfaat kepada seseorang yang tidak pernah mengalami rasa dan bau yang unik. 

Ia adalah raja buah
Sama ada dengan saiznya - buah itu boleh menimbang sebanyak 7 paun - atau rasa, durian sering dirujuk oleh orang-orang di Asia Tenggara sebagai raja buah. Oleh kerana kesukaran untuk mendapatkan durian - selain berbahaya, ia memerlukan komponen yang sangat khusus ketika jatuh dari atas pokok hingga ke tanah, dan untuk penghantaran, durian adalah buah yang paling mahal.


"Orang Cina menganggap durian dan manggis adalah raja dan ratu buah-buahan kerana rasanya yang hebat - durian adalah bersifat 'pemanasan' selain baunya yang kuat serta konsistensi yang kaya tetapi manggis adalah bersifat 'menyejukkan' kerana isinya yang enak dan sedikit rasa berasid". 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram