Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Pemasaran Digital Untuk eCommerce

Apa itu Pemasaran Digital, eCommerce, eDagang dan Perniagaan Online

Pemasaran Digital Untuk eCommerce

Apakah Pemasaran Digital? Panduan Ringkas untuk eCommerce
Perdagangan digital, eRezeki, YOUCANDUIT atau eUsahawan ialah pembelian dan penjualan barangan dan perkhidmatan menggunakan Internet, rangkaian mudah alih dan infrastruktur perdagangan.

Aktiviti pemasaran yang menyokong transaksi ini, termasuk orang, proses dan teknologi untuk melaksanakan penawaran kandungan pembangunan, analitik, promosi, harga, pengambilalihan dan pengekalan pelanggan, dan pengalaman pelanggan di semua titik permulaan semasa sepanjang perjalanan mendapatkan pelanggan.

Pemasaran Digital Untuk eCommerce

Jom kita bayangkan ...
Anda, pemasar berbakat, memutuskan untuk mempromosikan tudung dengan beberapa iklan di TV, di radio, di papan iklan dan di akhbar. Anda juga berfikir tentang menyewa selebriti untuk membantu mempromosikan produk tudung anda. Taktik-taktik ini juga akan membantu anda mendapatkan pendedahan dan menjual lebih banyak tudung tetapi masalahnya adalah, anda mengiklankan kepada semua orang dan ia juga memerlukan kos yang tinggi.

Anda kemudian membuat keputusan untuk mengiklankan di majalah fesyen tudung dan juga menaja beberapa acara fesyen sejak itu di mana pelawat memberi reaksi dan perhatian. Taktik ini meningkatkan penyasaran dengan membantu anda mendapatkan tudung anda di depan pelanggan ideal (peminat tudung).

Kemajuan Pemasaran Digital pada masa akan datang
Oleh kerana anda seorang pemasar digital yang berpengalaman, anda membuat keputusan untuk memanfaatkan beberapa saluran pemasaran digital seperti:
  • Anda membuat beberapa iklan di Google Adwords untuk menyasarkan pelanggan yang mencari tudung.
  • Anda menghantar e-mel kepada pelanggan anda yang mengumumkan tudung baru
  • Anda mempromosikan kasut mereka di Media Sosial - Facebook, Instagram, whatsAPP. 
  • Anda membuat catatan blog berkongsi petua bagaimana peminat tudung boleh memperbaiki penampilan mereka dengan memakai tudung jenama dan rekaan baru.
  • Anda menjangkau ahli gabungan dalam industri pemborong tudung untuk membantu meningkatkan kesedaran dan meningkatkan trafik ke laman web anda.
  • Anda membuat iklan sepanduk di beberapa rangkaian iklan.
  • Anda mengoptimumkan halaman produk anda supaya Google akan menghantar lalu lintas organik percuma.
  • Anda menyasarkan iklan untuk semua pelawat laman web anda dengan memaparkan tudung.
  • Pada era hari ini, pemasar digital mempunyai pilihan yang tidak berkesudahan apabila mengiklankan produk mereka. Yang penting adalah untuk memahami bagaimana setiap saluran digital berfungsi dan bagaimana ia boleh membantu anda mencapai matlamat pemasaran anda.
Pengenalan
Pada masa kini, anda banyak mendengar tentang pemasaran digital. Mengapa?

Terutamanya kerana banyak berlaku dalam industri ini. Perkara berubah dengan cepat. Kami semakin terganggu dari setiap sudut. Teknologi sedang berkembang. Tingkah laku pengguna beralih pada minit itu.

Apa yang popular hari ini mungkin tidak pada bulan depan.

Semua ini mencipta cabaran besar untuk perniagaan eCommerce dan pemasar digital mereka. Bagaimanakah anda mengamalkan segala-galanya?

Dalam artikel ini, saya ingin menjelaskan pemasaran digital apa dan membantu anda mengenali saluran pemasaran digital yang berbeza yang harus anda fokuskan pada strategi dalam talian anda.

Pertama, apa maksud pemasaran?

Biar saya tanya soalan ini: Kenapa Ahmad membeli jam tangan Rolex yang mahal?

Mungkin itulah yang beliau mahu selepas melihat iklan Rolex sambil menonton perlawanan Tenis di Youtube. Beliau seorang agen hartanah yang percaya imejnya mempunyai kesan besar terhadap kejayaannya dalam menjual rumah mewah. Jam tangan Rolex sangat membantu kerana ia menyampaikan mesej atau imej kemewahan dan membantu beliau menarik pelanggan yang tepat.

Pemasaran adalah tentang memenuhi keperluan dan kehendak pengguna sasaran. Itulah cara mereka menyelidik, mempromosikan dan menceritakan kisah yang menyampaikan nilai dengan matlamat akhir yang positif mempengaruhi jualan dengan menjual produk anda kepada mereka.

Seterusnya, Apakah Pemasaran Digital?
Pemasaran digital adalah subset pemasaran yang digunakan untuk mempromosikan jenama atau produk menggunakan satu atau lebih teknologi elektronik. Matlamatnya adalah untuk mempengaruhi pengguna sasaran dalam mengambil tindakan.

Kuasa pemasaran digital adalah fenomenal
Anda boleh menjangkau berjuta-juta pengguna dalam beberapa jam dan beberapa klik. Kini, kuasa pemasaran itu lebih meluas untuk sesiapa sahaja yang memerlukannya. Perlu diingat, Internet adalah salah satu daripada teknologi elektronik (dalam talian). Anda juga mempunyai beberapa (offline) teknologi yang mungkin anda pertimbangkan seperti pemesejan teks, papan iklan elektronik, aplikasi mudah alih, TV digital dan podcast.

Anda tahu apa yang menarik tentang pemasaran digital?
Setiap tahun, terdapat teknologi baru yang diperkenalkan. Sebahagian daripada mereka gagal, sementara yang lain berjaya dan mereka menjadi sebahagian daripada strategi pemasaran digital kami.

Mengapa Pemasaran Digital Terlalu Penting untuk Perniagaan eCommerce?
Ingat hari apabila Steve Jobs memperkenalkan iPhone pertama? Saya benar-benar percaya bahawa ketika Pemasaran Digital menjadi lebih mencabar - dan menyeronokkan!

Kesimpulan: Secara keseluruhan, kita akan meghabiskan banyak masa kerana kita sentiasa melihat telefon. Kita juga akan terganggu dengan banyak menerima tempahan atau mesej selain itu kita juga sering mengalami masalah kehabisan bateri telefon dan perkara ini selalu menggangu. Semua perkara ini banyak mencipta cabaran besar untuk perniagaan eCommerce dari semua saiz di seluruh dunia.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram