Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

6 Tips Pemasaran untuk Perniagaan dalam Talian

Tips Pemasaran Perniagaan Online

Tips Pemasaran untuk Perniagaan dalam Talian yang Berjaya

Tips perniagaan permulaan dan pemasaran dalam talian pada masa ini dan akan datang akan menjadi lebih mencabar. Oleh kerana ada laman web dan perniagaan yang bersaing dalam hampir setiap niche yang sama, menggunakan pemasaran untuk menonjol dari kalangan rakan-rakan dalam talian anda mungkin kelihatan sebagai cabaran yang luar biasa. Ini terutamanya jika anda tidak mempunyai banyak wang untuk memasukkan bajet pemasaran anda.

Tetapi ada banyak petua yang boleh digunakan oleh mana-mana perniagaan dalam talian untuk memasarkan perniagaan mereka tidak kira keadaan kewangan mereka. Berikut adalah lima petua untuk membangunkan strategi pemasaran dalam talian yang berjaya.

1. Jangan lupa penonton anda
Ini adalah tip yang paling mudah, namun paling penting kerana penyelidikan pasaran adalah penting untuk pemasaran. Adakah terdapat demografi tertentu yang anda cuba menarik? Apa laman web yang demografi itu kerap? Kualiti apa yang akan mereka cari apabila mereka melihat produk anda dan bagaimana anda boleh menunjukkan produk anda mempunyai sifat-sifat tersebut.

Ini hanya beberapa soalan yang mana perniagaan dalam talian harus tahu jawapan sebelum mereka merancang strategi pemasaran. Datanglah dengan beberapa, soalan terbuka yang baik dan kemudian menjalankan penyelidikan pasaran anda sendiri. Bersikap sosial dan meminta pelanggan untuk fikiran mereka dan semak apa yang orang katakan mengenai syarikat anda di media sosial. Ini akan membantu anda mengenal pasti kelemahan anda dan mengetahui strategi pemasaran anda.

2. Lihat ke dalam Pemasaran Kandungan
Daripada membeli iklan di Google atau mereka bentuk laman web yang rumit, anda boleh menyediakan blog atau Instagram yang merinci fakta-fakta kecil tentang perniagaan anda. Anda boleh mengambil pendekatan humanis yang menunjukkan perniagaan anda sebagai tempat yang hangat dan mesra, atau membincangkan selok-belok industri dengan cara yang lebih teknikal. Seperti yang disebutkan di atas, anda perlu tahu apa khalayak sasaran anda dan kemudian buat kandungan yang akan memenuhi keperluan mereka.

Pemasaran kandungan adalah lebih murah berbanding appraoches tradisional, tetapi ia mencabar. Anda perlu mengemas kini kandungan anda secara teratur, memikirkan perkara menarik untuk dikata sepanjang masa, dan membuat blog atau video yang direka dengan baik untuk menarik orang ke tapak web anda. Jika anda berminat untuk mempelajari lebih lanjut mengenai pemasaran kandungan, maka Institut Pemasaran Kandungan adalah tempat yang tepat untuk bermula.

3. Dapatkan aktif di media sosial
Malah jika anda membuat catatan blog yang paling besar, tidak kira jika tiada siapa yang sebenarnya membacanya. Tempat seperti WordPress adalah cara yang baik untuk menyediakan pemasaran kandungan, tetapi pemasaran kandungan mesti terikat pada kempen pemasaran media sosial untuk membukanya kepada pembaca yang berpotensi.

4. Aturkan Aset Web Anda
Ini jauh lebih jauh daripada hanya menguruskan perniagaan anda. Aset web anda adalah segalanya dari laman web anda untuk profil media sosial anda ke akaun hosting anda. Ini perlu teratur.

Semua aset yang berkaitan harus dioptimumkan untuk jenama anda. Misalnya, media sosial dan halaman web anda harus mempunyai kata kunci yang relevan. Mereka harus jatuh ke dalam rancangan pemasaran bersepadu. Dan mereka harus dikemas kini dengan maklumat terkini mengenai syarikat anda.

5. Mengekalkan Rekod Pelanggan dengan selamat
Satu masalah pemilik perniagaan mempunyai adalah bahawa mereka perlu dapat menyimpan rekod dengan selamat. Anda mempunyai kewajipan undang-undang untuk melindungi maklumat pelanggan yang diperolehi dalam talian. Sebagai contoh, anda harus menyimpan maklumat pada peranti yang berasingan dan mempunyai sejumlah sandaran selamat.

Sistem anda mesti dikemas kini dan kawalan harus dilaksanakan dan akses hanya perlu dihadkan kepada pekerja tertentu. Anda harus mempunyai sistem untuk memusnahkan perkara seperti butiran kad kredit dengan selamat apabila mereka tidak lagi diperlukan.

6. Lindungi Reputasi Jenama Anda Atas Talian
Perniagaan dalam talian adalah mengenai reputasi. Kesilapan yang sedikit boleh merosakkan jenama anda selama-lamanya. Kuncinya adalah kawalan. Sediakan pemberitahuan Google Alerts untuk jenama anda. Dengan cara itu, anda akan dapat memeriksa apa-apa sebutan mengenai jenama anda.

Mempunyai set penjenamaan dan garis panduan media sosial yang mantap, jadi sesiapa yang menyiarkan bagi pihak jenama anda sedar tentang apa yang anda harapkan daripada mereka. Belajar untuk menangani aduan pelanggan dan mengamalkan pemikiran menyelesaikan masalah; walaupun pelanggan salah.
  • Bekerja pada satu idea pada satu masa. 
  • Jangan bercakap dengan banyak idea. Ia amat menggembirakan.
  • Mewujudkan garis langkah-langkah untuk mencapai matlamat jangka pendek, sederhana dan jangka panjang.
  • Pastikan garis putus-putus anda kelihatan seperti satu baris dan bukannya web spider.
  • Tentukan berapa banyak pelaburan peribadi yang anda berikan-sekarang dan pada masa akan datang.
  • Tentukan keseimbangan kehidupan kerja anda dan usaha untuk mengekalkannya.
  • Mengkaji semula visi dan pelan perniagaan anda setiap tiga bulan.
  • Mempunyai jaring keselamatan dan Pelan B untuk setiap halangan yang anda hadapi.
  • Membina perniagaan di Internet memerlukan masa, pelan yang baik, dan asas yang mantap. 
  • Tetapi ia tidak semestinya mengenai mengejar perkara besar yang akan datang. Hanya sedar bahawa peluang terbaik tidak melepasi anda, tidak kira betapa pantasnya jam di dunia perniagaan maya.
Strategi media sosial yang aktif 
Bermaksud membuat akaun perniagaan di setiap laman web media sosial. Tumpukan pada salah satu laman web sosial utama dan perlahan-lahan menyebar ke yang lain, sebaik sahaja anda mempunyai laman web yang dipercayai di laman web pertama anda. 

Facebook mungkin pilihan yang popular, tetapi anda boleh menggunakan LinkedIn jika perniagaan anda lebih formal dan profesional dan Instagram atau Pinterest jika perniagaan anda lebih kasual.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram