Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Tutorial Cara Mencantik / Mendesign Blog Mudah Faham

Tutorial Cara Mencantik / Mendesign Blog Mudah Faham

Banyak elemen penyesuaian dalam templat untuk membuat semua templat sangat fleksibel dan disesuaikan. Tutorial ini menggunakan templat Blogger sebagai contoh tetapi banyak pilihan adalah sama di seluruh template yang berlainan.

Kerana kaedah yang digunakan untuk menyesuaikan pilihan adalah sama di seluruh Designer Template Blogger, cara menampung asas-asas dan tidak melangkaui setiap pilihan untuk mengelakkan anda terlepas laman bacaan. Asas-asas tersebut akan memberi anda pengetahuan yang cukup untuk menambah melalui setiap bahagian pilihan untuk menyesuaikan template anda.

Nota: Lihat video untuk arahan oleh Blogger (Google) untuk penyesuaian atau lihat di bawah untuk arahan bertulis Langkah demi Langkah.



Arah Langkah demi Langkah
NOTA: Cuba membuat templat mudah dan fleksibel. Oleh itu, ianya membolehkan anda menyesuaikan templat dalam 2 cara: anda boleh memilih Kaedah Mudah atau Kaedah Penyesuaian Lengkap.

Kaedah yang Mudah
Peribadikan templat anda dengan cepat dan mudah.

Gaya mengubah rupa blog anda dengan mengubah beberapa tetapan dalam Pereka Templat Blogger. Apabila anda menukar pilihan di bawah, pilihan lain akan berubah untuk dipadankan.

Oleh kerana terdapat begitu banyak pilihan untuk menyesuaikan pada templat, dan biasanya mencadangkan agar anda memulakan dengan kaedah ini dan kemudian gunakan Kaedah Penyesuaian Lengkap untuk menyempurnakan unsur-unsur templat yang anda ingin ubah.


Untuk menggunakan Kaedah yang Mudah Mudah, suaikan Pilihan berikut:

  • Latar Belakang Badan
  • Header - Logo Teks
  • Tajuk - Tapak Keterangan
  • Skim Warna Mudah
  • Navigasi Utama
  • Teks Badan
  • Teks Tajuk
  • Tajuk Entry
  • Tajuk Alat Sidebar
  • Kaedah Penyesuaian Lengkap
  • Ingin lebih banyak kawalan bagaimana blog anda kelihatan? Kaedah ini membolehkan anda menyesuaikan hampir setiap elemen dalam templat.
Untuk menggunakan Kaedah Penyesuaian Lengkap, sesuaikan pilihan di atas di bawah Kaedah Mudah Kaedah dan kemudian sesuaikan sebarang pilihan lain seperti yang dikehendaki.

Skrin Penyesuaian Tema (Customizer)
Pertama, navigasi ke Papan Pemuka Blogger anda dan ke halaman Template.


Tutorial Cara Mencantik / Mendesign Blog Mudah Faham

Klik pada butang Customize orange di bawah imej langsung laman web anda.
Tetingkap Pereka Template Blogger akan dibuka.

Muat naik Imej Latar Belakang
Klik pada pilihan Latar Belakang di sudut kiri atas skrin.
Bahagian akan dibuka di mana anda boleh mengalih keluar imej latar belakang semasa, memuat naik imej latar belakang baharu atau menggunakan latar belakang dan warna lalai.


Tutorial Cara Mencantik / Mendesign Blog Mudah Faham

Untuk memuat naik imej latar belakang yang baru, klik pada anak panah bawah kelabu di sebelah gambar imej latar belakang semasa.

Untuk memuat naik imej latar belakang yang baru, klik pada anak panah bawah kelabu di sebelah gambar imej latar belakang semasa.

Dari situ, anda boleh memilih salah satu daripada latar belakang Blogger yang disediakan atau memuat naik imej anda sendiri menggunakan pautan Imej Muat naik di sudut kiri atas kotak Pilih latar belakang Pilih. Klik pautan ini untuk mencari imej latar belakang pada komputer anda. Anda boleh memuat naik fail JPG, GIF, atau PNG sehingga 300k. Untuk latar belakang penuh, gunakan imej 1800 x 1600 atau lebih tinggi.

Gunakan butang Layari untuk mencari fail latar belakang anda kemudian klik butang Buka. Apabila fail selesai memuat naik, anda akan melihat pratonton tapak anda pada skrin.
Klik butang Selesai untuk menerima perubahan anda. Laraskan Lebar Templat.


Tutorial Cara Mencantik / Mendesign Blog Mudah Faham

Anda boleh menggunakan ciri Laraskan lebar dalam Pereka Templat Blogger untuk menukar lebar kandungan blog anda dan bar sisi. (Tidak tersedia dalam semua templat).

Fungsi untuk arahan lebar terpakai untuk paparan skrin komputer riba dan komputer riba sahaja. Untuk mengekalkan gaya responsif pada tablet dan peranti mudah alih, lebar ditetapkan pada skrin tersebut untuk mengekalkan kebolehbacaan.

NOTA: Saiz skrin komputer yang paling biasa adalah 1366px lebar. Walaupun anda boleh melaraskan lebar keseluruhan templat kepada lebih luas daripada tetapan tersebut, ianya tidak disyorkan. Lebar kandungan keseluruhan terbaik adalah 1360px atau kurang dan ini juga cadangan.

Untuk mengedit lebar kandungan dan bar sisi, navigasi dan Laraskan pilihan lebar dengan mengklik pada pautan di sudut kiri atas Designer Template Blogger.


Tutorial Cara Mencantik / Mendesign Blog Mudah Faham

Tetapan lalai akan ditunjukkan untuk blog Seluruh dan untuk bar sisi kanan.
Untuk menukar lebar, seret gelangsar ke b untuk membuat lebar sempit atau ke arah untuk membuat lebar lebih lebar. Pandangan langsung di bahagian bawah halaman akan menyesuaikan dengan sewajarnya.

Selalunya, anda boleh menaip lebar yang dikehendaki ke dalam kotak di sebelah kanan. Nombor yang lebih tinggi = kandungan yang lebih luas.
NOTA: Untuk lebar blog Entire kami tidak mengesyorkan lebar lebih lebar daripada 1360px. (1366px adalah lebar yang paling biasa untuk skrin komputer). 1500px adalah lebar paling luas yang terdapat di templat kami. Untuk lebar bar sisi kanan, 490px adalah lebar paling luas.

Warna latar belakang
Untuk mengedit warna latar belakang anda, navigasi ke pilihan Advanced dengan mengklik pada pautan Advanced di sudut kiri atas Designer Template Blogger.
Menu baru dan sekunder akan muncul di sudut kiri atas Pereka Templat. Latar Belakang Badan akan menjadi pilihan pertama dalam menu baru.


Tutorial Cara Mencantik / Mendesign Blog Mudah Faham

Untuk memilih warna Latar Belakang Badan, masukkan warna hex enam angka (termasuk #) di dalam kotak teks atau pilih warna menggunakan pemetik warna di sebelah kanan. Anda juga boleh memilih daripada beberapa warna yang dicadangkan dari warna template umum di bawah.

Untuk memilih warna latar belakang untuk kawasan pos blog dan bar sisi, atau Kandungan Utama BG, masukkan warna hex enam angka (termasuk #) di dalam kotak teks atau pilih warna menggunakan pemetik warna di sebelah kanan. Anda juga boleh memilih daripada beberapa warna yang dicadangkan dari warna template umum di bawah.

Header - Logo Teks
Untuk mengedit header anda, navigasi ke pilihan Advanced dengan mengklik pada pautan Advanced di penjuru kiri atas Designer Template Blogger.


Tutorial Cara Mencantik / Mendesign Blog Mudah Faham

Header - Logo Teks akan menjadi pilihan kedua pada menu Advanced.
Di sini anda akan mempunyai beberapa pilihan untuk mengedit, paling kerap: Latar Belakang Header, Font Logo, Warna Logo, dan Logo Hover Link.

Untuk menukar Latar Belakang Tajuk, masukkan warna hex 6-digit dengan "#", pilih warna menggunakan pemetik warna atau klik pada salah satu warna yang dicadangkan di bawah.
Untuk mengedit Logo Logo, gunakan menu untuk memilih salah satu dari banyak fon yang dimasukkan.

Bold atau tidak membiarkan logo dan juga menukar huruf miring dan saiz fon. Contoh ini mempunyai saiz font logo 80px. Menggunakan menu lungsur turun, anda boleh memilih dari pelbagai saiz fon. Perhatikan bahawa anda juga boleh menaip saiz fon jika anda tidak mahu menggunakan satu dari senarai ini.

Seterusnya anda boleh menukar Warna Logo dengan memilih (klik pada) salah satu warna yang dicadangkan atau dengan menaip dalam warna hex (kod warna enam angka bermula dengan #) atau dengan memilih warna menggunakan pemetik warna. Klik pada anak panah kelabu di sebelah kotak warna hex untuk membuka pemetik warna.

Tukar Logo Hover Logo anda menggunakan kaedah yang sama.
Dalam contoh ini, kami telah menukar fon logo kepada Josefin Slab, bold, 75px, hex color # ff5d8e, dan kami telah menukar warna hover pautan kepada warna hex # ffaec6 dengan warna latar belakang header # f2f2f2. Perubahan akan dipaparkan langsung pada skrin semasa anda membuatnya.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram