Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menstrimkan Video Secara Langsung di Facebook dan Youtube

Live Video di Facebook dan Youtube

Cara Menstrimkan Video Secara Langsung di Facebook dan Youtube

Adakah anda pernah berharap anda mempunyai rancangan TV anda sendiri? Webcam dan sambungan internet itu adalah semua perkara yang anda perlukan! Ingin memamerkan kemahiran anda? Aliran permainan menjadi lebih popular pada hari itu. Video live streaming adalah keperluan pada masa hadapan penggunaan internet, dan lebih mudah dari sebelumnya untuk mendapatkannya.

1. Cari perkhidmatan dalam talian untuk disiarkan. Untuk menstrimkan langsung dari webcam anda, anda perlu mendaftar dengan hos penstriman. Tuan rumah akan menyediakan jalur lebar yang akan membolehkan anda berkongsi strim anda dengan orang lain. Banyak laman web ini membolehkan anda menyiarkan tanpa perlu risau tentang memasang pengekod. Perkhidmatan popular termasuk:
  • Ustream
  • YouNow
  • LiveStream
  • StreamLand
  • Google+ Hangouts On Air
2. Buat akaun. Semua perkhidmatan penstriman akan menghendaki anda membuat akaun dengan mereka untuk menstrimkan. Semua menawarkan pilihan akaun percuma, dan banyak menawarkan akaun berbayar yang membuang iklan dan meningkatkan bilangan penonton yang anda boleh.

3. Gunakan program penyiaran web terbina dalam perkhidmatan. Hampir semua perkhidmatan membolehkan anda menyiarkan tanpa memuat turun sebarang perisian khas. Menggunakan perisian penyiaran web biasanya akan menghasilkan siaran berkualiti rendah daripada menggunakan perisian penyiaran yang dimuat turun. Kaedah ini berbeza dari tapak ke tapak.

4. Log masuk dengan akaun anda.

Buat saluran atau bilik. Banyak laman web mempunyai butang "Broadcast Now" atau "Go Live".

6. Benarkan Flash untuk mengakses webcam anda. 
Anda biasanya hanya perlu melakukan ini pada kali pertama yang anda siarkan di tapak jika anda menyemak kotak "Ingat" atau "Sentiasa Benarkan". Anda mungkin perlu mengemas kini versi Flash anda.

7. Mulakan penyiaran. Setelah kamera anda dikesan, anda boleh segera menyiarkan siaran.

8. Muat turun perisian penyiaran untuk aliran berkualiti tinggi. Banyak perkhidmatan menawarkan versi percuma perisian penyiaran mereka sendiri, atau membenarkan perisian pihak ketiga seperti Flash Media Live Encoder atau Open Broadcaster Software. Klik di sini untuk arahan terperinci.

Facebook LIVE
Facebook menggalakkan anda untuk menyiarkan secara Live (Langsung) kepada penonton terbesar di dunia." With Facebook Live, sesiapa sahaja yang mempunyai profil Facebook atau Facebook Page boleh mencapai khalayak langsung pada peranti iOS dan Android dan Facebook Mentions. Semasa siaran Live, video itu muncul dalam Berita dan pada profil penyiar atau Laman dengan penunjuk "Live". Apabila siaran langsung berakhir, video itu masih dapat dilihat pada Halaman atau profil untuk orang yang tidak dapat menyiarkan siaran langsung. Pencipta video boleh meninggalkannya atau mengambilnya pada bila-bila masa.


Cara Menstrimkan Video Secara Langsung di Facebook dan Youtube

Gunakan Facebook Live untuk mencapai khalayak baru dan berinteraksi dengan pengikut secara real time. Sesi Facebook Live boleh bertahan sehingga empat jam.

Youtube LIVE
Walaupun YouTube dikenali untuk menyediakan semua jenis Live Video yang sebelum ini direkodkan, diedit dan dimuat naik, ia menawarkan ciri penyiaran untuk video langsung yang boleh anda akses dengan mengklik "Live Event" yang terdapat dalam Pengelola Video akaun anda. Selepas anda mengesahkan akaun anda dan mendayakan siaran langsung, tetapkan webcam anda dan melibatkan diri dengan khalayak anda dalam masa nyata kerana menonton siaran anda. Anda akan dapat menjawab soalan atau membalas ulasan penonton secara langsung.


Cara Menstrimkan Video Secara Langsung di Facebook dan Youtube

YouTube menyediakan kawalan profesional untuk siaran anda dan membolehkan anda mengewangkan video anda dengan iklan jika anda memilihnya.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram