Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Membuat Iklan Percuma Perniagaan Tempatan

Cara Membuat Iklan Percuma Perniagaan Tempatan

Apabila anda mengiklan perniagaan kecil anda dengan anggaran yang terhad, tidak mungkin akan mengeluarkan budget sebanyak RM 340,000 untuk iklan TV 30 saat, atau RM 10,000 untuk kempen pemasaran e-mel.

Ia akan mengecewakan apabila anggaran anda menetapkan berapa banyak orang perniagaan anda boleh mencapai. Menghairankan, terdapat banyak cara percuma untuk menambah usaha iklan berbayar anda. Dengan menggabungkan taktik pengiklanan percuma ke dalam strategi anda, anda boleh mengalih keluar beberapa kos yang tidak penting dan mendedikasikan belanjawan anda untuk lebih banyak lagi, lebih lama lagi. 

Klik di sini untuk mengambil inspirasi dari kempen pemasaran dan iklan terbaik. Malah, anda dicadangkan beberapa kaedah ini tanpa mengira bajet anda. Untuk membantu anda menyebarkan berita mengenai perniagaan anda, dibawah terdapat 14 cara untuk mendapatkan iklan secara percuma.

Cara Dapatkan Pengiklanan Percuma
  • Gunakan Perniagaan Saya di Google untuk Optimumkan untuk Carian Tempatan
  • Semak Text
  • Menulis Entri untuk Blog Lain
  • Jawab soalan Forum
  • Terbitkan Kandungan di LinkedIn
  • Menawarkan Temu Wawancara di Podcast Perniagaan Lain
  • Menggalakkan Laman Web Anda pada Tandatangan E-mel Anda
  • Hantar Surat/Berita Melalui Email
  • Rangkaian pada Peristiwa Dalam Orang
  • Bercakap pada Acara
  • Lakukan Giveaway Produk Percuma atau Peraduan
  • Letakkan Brosur atau Flyers
  • Buat Video YouTube
  • Ambil Kelebihan Perkongsian Anda
1. Gunakan Perniagaan Saya di Google untuk Optimalkan Carian Tempatan
Salah satu cara percuma yang paling kuat untuk mengiklankan perniagaan anda ialah melalui Google My Business, yang membolehkan syarikat menguruskan kehadirannya di Google Search dan Peta Google. Alat ini dapat meningkatkan kedudukan anda dalam hasil carian setempat. Ranking yang tinggi dalam carian carian tempatan anda adalah syarikat yang sah dan relevan: anda tidak akan menduduki # 1 di Google untuk "tempat pizza berhampiran saya" jika anda telah ditutup enam bulan yang lalu. Selain itu, jika anda menilai tinggi dalam carian tempatan, lebih banyak pengguna akan memilih perniagaan anda berbanding pesaing. Dalam dunia pantas hari ini, keselesaan adalah kunci.

2. Semak Text
Lebih banyak tempat perniagaan anda disenaraikan dalam talian, lebih baik peluang anda muncul dalam hasil carian, dan lebih mudah bagi pelanggan potensial untuk mencari anda. Untuk memastikan SEO tempatan yang hebat, butiran penyenaraian anda di setiap laman web dan direktori dalam talian perlu dipadankan. Contohnya, jika tapak web anda menyenaraikan nombor telefon baru syarikat anda, tetapi Yelp menyenaraikan lama anda, ketidakkonsistenan ini dapat menyakiti SEO anda. Yext mengimbas web untuk mencari setiap tempat perniagaan anda disenaraikan, jadi anda boleh tweak senarai anda untuk menjamin ketepatannya.

3. Menulis Entri untuk Blog Lain
Terdapat beberapa kelebihan utama untuk posting tetamu untuk blog yang mantap. Anda boleh mendapat manfaat daripada menyambung ke khalayak blog itu, dan anda juga boleh mula mewujudkan diri anda sebagai pemimpin pemikiran dalam industri anda. Memandangkan penyiaran tetamu di blog popular membolehkan anda mengakses penonton yang mantap dan pihak berkuasa domain yang tinggi, amalan ini kadang-kadang boleh menjadi lebih bermanfaat daripada menghantar ke blog anda sendiri. Tambahan pula, anda boleh memaut kembali ke laman web anda sendiri dari artikel anda, memberikan anda pautan inbound yang meningkatkan otoritas domain anda dan dapat meningkatkan kedudukan laman web anda sendiri di enjin pencarian.

4. Jawab soalan Forum
Menulis kandungan untuk Forum dapat mendedahkan perniagaan anda kepada khalayak yang besar: Mereka melaporkan bahawa beberapa penyumbang aktif Forum menerima lebih daripada 30,000 tontonan bulanan. Selain khalayak yang terbina dalam, perniagaan anda dapat menjawab pertanyaan langsung dari calon pelanggan. Ini membolehkan anda berinteraksi dengan petunjuk berpotensi berkualiti tinggi dan mewujudkan diri anda sebagai pakar dalam subjek yang paling penting dalam industri anda.

5. Terbitkan Kandungan di LinkedIn
LinkedIn adalah platform untuk berhubung dengan para profesional, sebab itulah juga tempat yang bagus untuk berkongsi kandungan berkaitan perniagaan. Platform blogging LinkedIn membolehkan anda menunjukkan kepakaran anda dalam industri anda. Sambungan anda dan ahli LinkedIn yang lain akan terlibat dengan siaran anda dan berkongsinya, melakukan promosi percuma untuk anda. Dengan hampir separuh daripada semua lalu lintas media sosial yang datang ke laman web B2B dari LinkedIn, ini adalah peluang yang tidak dijawab jika anda tidak menerbitkan dan mempromosikan kandungan di LinkedIn.

6. Tawarkan Temu Wawancara di Podcast Perniagaan Lain
Untuk mengetahui platform mana yang pasukan anda harus membuat keputusan, penting untuk mempelbagaikan platform promosi anda untuk mengetahui di mana khalayak anda sudah memakan kandungan. Sesetengah penonton mungkin lebih suka mendengar podcast melalui artikel membaca. Untuk menjangkau orang-orang ini, hubungi beberapa perniagaan dengan podcast dan idea temubual padang.

7. Menggalakkan Laman Web Anda pada Tandatangan E-mel Anda
Dengan semua e-mel yang anda hantar setiap hari, ia adalah memalukan jika anda tidak mengambil kesempatan daripada potensi promosi tandatangan e-mel anda. Tandatangan e-mel anda juga boleh menjadi harta yang tidak dijangka untuk mempromosikan jualan, pertandingan, acara, atau juga pos blog baru. Tambah pautan ke laman web perniagaan anda di profil Facebook, Twitter, dan Instagram anda.

8. Hantar Surat/Berita Melalui E-mel
Surat berita email boleh menjadi kenderaan yang berguna untuk mempromosikan kandungan, berkongsi berita yang berkaitan dengan perniagaan, dan membina hubungan yang lebih dalam dengan pelanggan berpotensi dan yang ada. Terdapat banyak alat percuma di luar sana yang membantu anda dalam merekabentuk, menghantar dan mengoptimumkan newsletter anda. Dengan pelaburan masa yang tepat, surat berita e-mel boleh menjadi tempat yang sempurna untuk berkongsi kandungan berkualiti dengan petunjuk dan pengguna yang berpotensi, mewujudkan jenama anda sebagai berguna dan bermaklumat.

9. Rangkaian mengikut peristiwa 
Menyambung dengan rakan-rakan profesional di acara rangkaian industri adalah peluang yang baik untuk memenuhi bakal pelanggan di tempat mereka ingin membincangkan perniagaan anda. Topik jejaring acara rangkaian memastikan anda memenuhi petunjuk berkualiti tinggi. Sebagai contoh, acara "Permulaan Teknologi Terbaik 2018" akan dipenuhi dengan peserta yang berminat dalam teknologi dan pemula. Terutama untuk perniagaan kecil yang ingin membuat sambungan pertama mereka, rangkaian adalah peluang untuk mendapatkan nama anda di luar sana, bertemu rakan kongsi yang berpotensi, dan mencari peluang untuk berkembang. Selain itu, ia akan memberi anda maklumat terkini mengenai trend dalam industri anda.

10. Bersembang dengan pelanggan
Sama seperti rangkaian, bercakap pada acara mengenai topik yang berkaitan dengan industri anda adalah cara lain untuk mempamerkan kepakaran anda. Memberi ucapan yang membangkitkan semangat dan kuat akan menarik perhatian anda dan, dengan persatuan, perniagaan anda, yang dapat meningkatkan kesedaran jenama dan membuktikan perniagaan anda layak untuk menangani cabaran pengguna. Untuk memulakan, sumbang saran topik yang berbeza dan sukarelawan pada pelbagai acara rangkaian dan konvensyen persatuan perdagangan yang akan datang. Sekiranya anda takut bercakap dengan orang awam (jangan risau, banyak daripada kami), anda boleh mendaftar dalam bab Toastmasters tempatan untuk memperbaiki permainan anda.

11. Membuat Perolehan Produk Percuma atau Peraduan
Hadiah produk atau pertandingan adalah cara mudah untuk memberi insentif kepada penonton baru untuk menyemak dan melanggan saluran media sosial atau laman web anda. Plus, menyerahkan produk berjenama murah seperti kaos atau cawan adalah cara yang baik untuk menyebarkan jenama anda. Kata mulut hidup dan baik dan swag sedikit boleh pergi jauh.

12. Mengedar Brosur atau Flyers
Meletakkan risalah atau risalah di perpustakaan tempatan, kedai kopi, dan perniagaan adalah cara yang unik untuk memasarkan ke lokasi luar talian di mana orang banyak menghabiskan masa mereka. Anda boleh membuat risalah dan risalah percuma di PowerPoint. Bergantung kepada industri anda, ia mungkin membantu anda mencapai pelanggan yang ideal: jika anda ahli terapi fizikal, sebagai contoh, mungkin anda boleh menyerahkan brosur ke gim-gim atau hospital berdekatan.

13. Buat Video YouTube
YouTube mempunyai lebih daripada satu bilion pengguna aktif, yang menyumbang hampir satu pertiga daripada semua orang di internet. Plus, 59% daripada eksekutif - iaitu pembuat keputusan - pergi ke video sebelum kandungan bertulis. Mewujudkan video YouTube yang menarik dan bermaklumat adalah salah satu cara yang paling berkesan untuk menjual jenama anda. Jika dilakukan dengan betul, video YouTube anda akan menghiburkan penonton cukup untuk mencari tapak web anda.

14. Memanfaatkan Kelebihan Perkongsian Anda
Perkongsian adalah peluang untuk menawarkan perkhidmatan tambahan yang anda tidak berikan. Sebagai contoh, syarikat reka bentuk web dan agensi penulisan iklan mungkin memilih untuk bersatu bersama, jadi apabila pelanggan memerlukan kandungan bertulis untuk laman webnya, syarikat reka bentuk web boleh menawarkan perkhidmatan penulisan iklan dari pasangan mereka. Ini meningkatkan kepuasan pengguna, dan juga memberikan peluang pengiklanan yang luar biasa. Apabila pengguna rakan kongsi anda memerlukan perkhidmatan anda, pasangan anda akan mengarahkannya ke arah anda.

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram