Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Perbezaan Pemasaran Digital dan E-Dagang

Apakah Pemasaran Digital dan E-Dagang

Perbezaan Pemasaran Digital dan E-Dagang

Adakah anda berfikir tentang memulakan perniagaan di mana anda menjual produk anda secara dalam talian? Jika ya, maka anda akan bergabung dengan berjuta-juta usahawan yang telah mengukir niche dalam dunia e-dagang. Kini di Malaysia pun kerajaan sedang mengorak langkah ke arah Malaysia menjadi negara ekonomi digital seperti yang disarankan Perdana Menteri melalui Malaysia Digital Economy Corporation-MDEC.
"Adakah terdapat perbezaan antara Pemasaran Digital dan E-dagang? untuk mendapatkan pemahaman yang lebih baik tentang perbezaan mari kita mula-mula memahami apa yang pemasaran Digital dan apa e-dagang. Oleh itu, seperti yang kita ketahui mengenai kedua-dua istilah itu, ia menjadi sedikit mudah untuk memberitahu anda perbezaan antara Pemasaran Digital dan E-dagang. Walaupun tidak ada perbezaan seperti itu, kedua-dua menjual produk / perkhidmatan kepada pelanggan melalui medium dalam talian. Atau anda boleh mengatakan bahawa pemasaran Digital membantu E-dagang".
Pemasaran digital -> memasarkan produk / perkhidmatan kepada pelanggan sasaran khusus atau ke seluruh dunia.

E-dagang -> ia adalah gabungan perdagangan (membeli & menjual) dan tambahan perdagangan (aktiviti sokongan).


Perbezaan Pemasaran Digital dan E-Dagang


Secara umum, tidak ada perbezaan tetapi apabila kita masuk kedalaman setiap terma maka kita mengetahui perbezaan antara mereka.

Dalam E-commerce menjual produk & perkhidmatan, tetapi dalam Pemasaran Digital membawa potensi lalu lintas ke laman produk di laman web, untuk membuat transaksi.

Tumpuan E-dagang hanyalah mengenai penjualan produk / perkhidmatan di mana Pemasaran Digital mengawasi reputasi dalam talian firma itu.

E-Commerce berurusan dengan menyediakan perkhidmatan seperti pengangkutan, perbankan, gudang dan lain-lain tetapi sebaliknya Pemasaran Digital memberikan maklumat semata-mata di laman webnya tetapi fokus utama adalah pada produk / perkhidmatan.

E-dagang tidak memberikan kami data seperti anda yang mencari produk, dari mana negara mana penyemak imbas dan bagaimana dia sampai ke laman web di mana Pemasaran digital akan memberitahu anda di mana bandar menggunakan pelayar mana dan pada apa-apa perkhidmatan.

Sebenarnya perbezaan ini berdasarkan pengetahuan dan pengalaman yang diperolehi dari pekerjaan pemasaran MBA dan Digital.

Kategori E-Dagang
Sama seperti perdagangan tradisional, terdapat empat kategori utama e-dagang: B2B, B2C, C2B dan C2C.

B2B (perniagaan ke perniagaan) - Ini melibatkan syarikat yang menjalankan perniagaan antara satu sama lain. Contohnya adalah pengeluar yang menjual kepada pengedar dan pemborong jualan kepada peruncit.

B2C (perniagaan kepada pengguna) - B2C terdiri daripada perniagaan yang menjual kepada orang awam melalui perisian belanja, tanpa memerlukan sebarang interaksi manusia. Inilah yang kebanyakan orang fikir apabila mereka mendengar "e-dagang." Contohnya ialah Amazon.

C2B (pengguna ke perniagaan) - Dalam e-dagang C2B, pengguna menyiarkan projek dengan anggaran belanja online, dan tawaran syarikat pada projek. Pengguna mengkaji semula tawaran dan memilih syarikat. Elance adalah contoh ini.

C2C (pengguna kepada pengguna) - Ini berlaku dalam iklan baris, forum atau pasar di mana individu boleh membeli dan menjual barangan mereka. 


Bermulanya Pemasaran Digital
Sekiranya anda mempunyai produk mudah untuk dijual dan keinginan untuk memperluaskan jualan anda secara dalam talian, terdapat beberapa alat yang boleh anda gunakan untuk bermula.

Laman web seperti Squarespace dan WordPress menawarkan template e-dagang mesra mudah alih dan siap sedia yang membantu anda menyimpan dan menjalankan dengan cepat. Sebagai pemilik kedai, anda memerlukan satu cara untuk mengutip pembayaran kad kredit dari pengguna dalam talian. PayPal, Square dan Google Wallet adalah cara popular untuk menerima dan menguruskan pembayaran dalam talian. Anda juga boleh menjual barangan anda melalui gergasi dalam talian seperti Amazon.

Jika anda menjual barangan fizikal, anda perlu mempertimbangkan bagaimana anda akan menghantarnya. PayPal dan pemproses lain telah bekerja dengan pedagang penghantaran, termasuk USPS dan UPS, untuk menawarkan pemprosesan pos sehenti. Anda juga perlu menyelidik undang-undang negeri anda untuk menentukan sama ada anda dikehendaki untuk mendapatkan permit untuk menjual secara dalam talian, atau jika anda perlu mengutip cukai jualan untuk negeri atau perbandaran anda.

Dropshipping adalah cara untuk mengeksport inventori dan penghantaran anda. Kedai servis dropship dan kapal produk yang anda jual sebagai pedagang, banyak kali untuk harga borong. Syarikat-syarikat ini bertindak bagi pihak anda, menggunakan penjenamaan dan pembungkusan anda. Yang terbaik perkhidmatan ini mempunyai integrasi dengan Amazon, Shopify dan platform e-dagang yang lain.

Apabila syarikat anda berkembang, anda mungkin ingin mempertimbangkan cara yang lebih maju untuk memproses pembayaran, seperti menggunakan akaun saudagar dan perkhidmatan seperti Authorize.Net. Perkhidmatan yang mengintegrasikan sepenuhnya dengan bank dan anda sering menawarkan kos transaksi diskaun berbanding dengan pemproses seperti PayPal.

Strategi E-Dagang
Seperti dalam usaha baru, langkah pertama dalam menjayakan e-dagang ialah menetapkan matlamat. Adakah anda merancang untuk meningkatkan pendapatan daripada pelanggan sedia ada? Mendapatkan pelanggan baharu? Meningkatkan nilai pesanan purata? Menjual melalui saluran baru? Harga yang lebih rendah? Sebaik sahaja mencuba matlamat anda, sudah tiba masanya untuk menetapkan rancangan.

Analisis SWOT dapat membantu anda menilai kekuatan, kelemahan, peluang dan ancaman persekitaran semasa syarikat anda. Apa yang kelihatan seperti pasaran? Di manakah perniagaan anda cemerlang, dan di manakah faedahnya?

Semak keseluruhan perniagaan anda, bukan sekadarnya. Menilai peluang luaran, kerana ini adalah tempat utama untuk melabur masa dan wang. Bersikaplah jujur ​​dengan diri sendiri apabila menganalisis kelemahan dan ancaman, atau analisis tidak akan membantu. Selepas analisis SWOT dilakukan, lihat bagaimana ia sesuai dengan visi keseluruhan. 

Di manakah anda melihat perniagaan anda dalam tempoh lima tahun? Dalam 10 tahun? Ini akan membantu anda menetapkan objektif perniagaan untuk tahun semasa, untuk jualan, keuntungan, pelanggan, trafik, sistem baru dan kakitangan baru. Setelah matlamat ditetapkan, anda boleh menetapkan strategi untuk menempatkan diri anda atau menyewa perunding e-dagang untuk membantu anda. 

Kaedah lain untuk membantu anda menentukan cara terbaik untuk mengembangkan syarikat anda ke dalam segmen baru termasuk PEST (politik, ekonomi, sosial dan teknologi), PALING (misi, objektif, strategi dan taktik), dan analisis Porter's. Undang-undang e-dagang Di samping strategi perniagaan yang kuat, penting untuk memiliki pemahaman asas mengenai undang-undang e-dagang. 

Penjual dalam talian, terutamanya yang menjual di peringkat antarabangsa atau di seluruh negeri, menghadapi pertimbangan undang-undang dan kewangan yang berbeza, terutamanya mengenai privasi, keselamatan, hak cipta dan cukai. 

Suruhanjaya Perdagangan Persekutuan mengawal kebanyakan aktiviti e-dagang, termasuk penggunaan e-mel komersial, pengiklanan dalam talian dan privasi pengguna. Perniagaan mengumpul dan mengekalkan maklumat peribadi yang sensitif mengenai pelanggan mereka, dan syarikat anda tertakluk kepada undang-undang privasi persekutuan dan negeri, bergantung pada jenis data yang anda kumpulkan. 

Terdapat juga undang-undang pengiklanan dalam talian yang melindungi privasi pengguna dan memastikan amalan pemasaran yang benar dalam talian. Sebagai perniagaan e-dagang, pengiklanan dalam talian merupakan sebahagian besar strategi anda. Sepanjang dekad yang lalu, kerajaan persekutuan dan negeri telah meluluskan undang-undang pengiklanan dalam talian yang baru. 

Di samping melindungi pengguna dari kebocoran data dan pengiklanan dalam talian yang mengelirukan, karya digital dilindungi di internet menerusi Akta Hak Cipta Milenium Digital. Terdapat beberapa peruntukan yang perlu diketahui oleh perniagaan e-dagang, termasuk liabiliti pelanggaran hak cipta dan tanggungjawab pembekal perkhidmatan.




Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram